3G mottagning

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej
    Jag har en 3GS å de senaste veckorna har jag endast haft edge mottagning!
    Har idag gjort en återställning av telefonen men det blev ingen skillnad, 3G är valt i menyn.
    Det är ett Telia abonnemang som funkat bra i drygt ett år.
    Är det någon som kan hjälpa mig?

CLS
    Member
    Post count: 223

Har du uppdaterat till 4.2.1? i så fall har du problemet där.

Många Telia kunder upplever problem med 3G uppkopplingen när de har uppgraderat iPhonen till version 4.2.1

Det är förmodligen en bugg som vi hoppas att Apple skall lösa så snart som möjligt. Jag själv har haft detta problem sedan slutet av november förra året och det börjar bli rejält irriterande! 😡

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om bara telia kunder upplever det, så är det telia som ska fixa inte apple ?

Marcem
    Member
    Post count: 2

@cls 85814 wrote:

Många Telia kunder upplever problem med 3G uppkopplingen när de har uppgraderat iPhonen till version 4.2.1

Det är förmodligen en bugg som vi hoppas att Apple skall lösa så snart som möjligt. Jag själv har haft detta problem sedan slutet av november förra året och det börjar bli rejält irriterande! 😡

Ja den är uppdaterad.Då har vi tydligen samma problem…. Forts……

Tattoswede
    Member
    Post count: 9

@cls 85814 wrote:

Även jag har uppdaterat en iphone till 4.2.1 och får samma problem.
    När det står i #g läge så söker den nät hela tiden och sms skickas till 90% Endast var det så för dig med ?
    Men med Edge endast så funkar allt som vanligt.

CLS
    Member

@iPhoneReservdelar.se 85815 wrote:

Om bara telia kunder upplever det, så är det telia som ska fixa inte apple ?

Telia menar på att det inte är deras fel.

CLS
    Member

@tattoswede 85817 wrote:

Även jag har uppdaterat en iphone till 4.2.1 och får samma problem.
    När det står i #g läge så söker den nät hela tiden och sms skickas till 90% Endast var det så för dig med ?
    Men med Edge endast så funkar allt som vanligt.

Nej det verkar inte vara samma problem. Jag har full 3G täckning men uppkoppling fungerar väldigt sporadiskt. Ena stunden flyter det på och ibland blir det långa timeout i uppkoppling i apparna.

nexone
    Member
    Post count: 24

jag har haft samma problem sedan augusti -10.
    Gick inte att använda luren så la unden den och har använt en annan, har fortfarande samma problem.
    Vad kan man göra åt skiten? riktigt less nu.

iEco
    Member
    Post count: 25

Tja jag halv lånar tråden och undrar om det finns någon poäng med att ha edge/3g om man har ett kontakt kort utan fri surf, alltså att man inte vill att apps ska koppla upp sig på nätet.

Det enda är väl att skicka sms tar 1 sek mer?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.