Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 3GS 3.1.3 05.12.01 JB & upplåsning
-
AuthorPosts
-
många olika varianter och har svårt att hitta rätt.
Har en ovan variant (old bootrom) som legat i lådan ett tag pga ofrivillig upgradering till 3.1.3 och nya baseband – har windows
har jag förstått det rätt att jag
1 jailbreakar med Spirit
2 låser upp med UltraSn0wDet går att JB/Låsa_upp iOS4 men då måste man göra en IPSW fil själv
Tacksam om någon kan kommentera?
EDIT:
Kan konfirmera att 1+2 ovan fungerar.Har även uppdaterat en 3GS från 3.1.2 med baseband 05.11.07 direkt till iOS4 med Sn0wbreeze 1.6.1, dvs gjorde en custom IPSW som jag sen gjorde en shift-restore i iTunes (9.2) med. Låste upp den med Ultrasn0w i Cydia.
Hade problem att köra in Custom-IPSW med shift-restore, fick Error 1600. Kopierade över Custom-IPSW filen till en annan dator och fick det att fungera, båda är Win-7 64bit. Det var på jobb-PC’n det ej funkade så säkert ngn extra security grej som stoppade.
Det går inte att gå från 3.1.3 till iOS4 om man vill JB/Låsa_upp, inte om man kör på Windows – så vitt jag nu förstått det.
Du kan inte uppgradera till 3.1.3 längre eftersom Apple slutat signa den programvaruversionen i måndags då de släppte iOS 4.
Är du på 3.1.3 och har den gamla bootromen kan du ändå inte gå upp till iOS4 om du jailbreakar med Spirit. Du måste redan vara jailbreakad med något annat än Spirit, t ex pwnagetool för att gå upp iOS4 med redigerad IPSW fil.
Är du på 3.1.3 och endast är sugen på att jailbreaka och låsa upp men inte har för avsikt att gå upp till iOS4 så kör Spirit+Ultrasn0wJag är på 3.1.3 och vill köra iOS4.
Telen är låst till TRE men jag har en annan operatör, hur gör jag för att låsa upp den?@husqyy 69629 wrote:
Jag är på 3.1.3 och vill köra iOS4.
Telen är låst till TRE men jag har en annan operatör, hur gör jag för att låsa upp den?Än så länge kan du inte gå upp till iOS 4 och vara upplåst om du har nya bootromen på 3gs.
Gamlabootromen:
1 nergradera till 3.1.2
2 jb med annat än Spirit
3 kör guide skriven av ex ponyboy för hur man går upp i iOS4 och lås upp med Ultrasn0w -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.