Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 3GS VS. iPhone 4 – Tele2 droppade samtal
-
AuthorPosts
-
Hej
Nu har jag malt igenom 1st 2G, 3st 3GS som vart upplåsta men dessförinnan låsta till 3, Telenor, Telia.
Det var uppe på tapeten förr om vi som hade Tele2 upplevde problem med mycket droppade samtal.
Jag har nu sedan måndags min iPhone 4 och har även kvar 2 av mina 3gs:er.
Det var dags att göra ett test, satt i samtal med min 3gs i ett par dagar då jag åkte till jobbet och hem.
Jag droppade samtal med båda 3gs:erna 8ggr sammanlagt till och från jobbet.
Jag testade även med ett Teliakort och ett Telenorkort i telefonerna, då droppade jag inga samtal.Har länge stört mig att behöva stänga av 3G och sen sätta på den när man ska surfa.
Har i 2 dagar testat samma med min iPhone 4 bunden till Tele2 och jag droppar inte ett enda samtal nu, den har funkat problemfritt, även i Lundbytunneln i Göteborg som jag för knappt åka in i innan det bröts.
Det måste ha att göra med unlocken på något vis.
Ville bara ge min syn på hur telefonerna funkar jämfört med tele2 som unlockad.
/Alex
De telefoner du haft som varit låsta innan, va de upplåsta via operatörerna eller via jailbreak?
@alexxx 73403 wrote:
Hej
Nu har jag malt igenom 1st 2G, 3st 3GS som vart upplåsta men dessförinnan låsta till 3, Telenor, Telia.
Det var uppe på tapeten förr om vi som hade Tele2 upplevde problem med mycket droppade samtal.
Jag har nu sedan måndags min iPhone 4 och har även kvar 2 av mina 3gs:er.
Det var dags att göra ett test, satt i samtal med min 3gs i ett par dagar då jag åkte till jobbet och hem.
Jag droppade samtal med båda 3gs:erna 8ggr sammanlagt till och från jobbet.
Jag testade även med ett Teliakort och ett Telenorkort i telefonerna, då droppade jag inga samtal.Har länge stört mig att behöva stänga av 3G och sen sätta på den när man ska surfa.
Har i 2 dagar testat samma med min iPhone 4 bunden till Tele2 och jag droppar inte ett enda samtal nu, den har funkat problemfritt, även i Lundbytunneln i Göteborg som jag för knappt åka in i innan det bröts.
Det måste ha att göra med unlocken på något vis.
Ville bara ge min syn på hur telefonerna funkar jämfört med tele2 som unlockad.
/Alex
Min 3gs har slutat droppa samtal nu faktiskt på iOS4 och operatörsuppdateringen från tele2 allafall, tappade alltid samtal när den bytte från 3g till gsm helst plötsligt, men inte nu längre nu får jag prata färdigt =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.