Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › 4.0.2 till 3.1.3 iPhone 3G 1015 error
-
AuthorPosts
-
Tjenare
Jag har inte hållit mig uppdaterad på sistone. Men jag vet att 4.0.1 laggar för mycket på min 3G. Så jag skulle fixa 3.1.3 men det slutade med 1015 och jag fick återställa till 4.0.2. Kunde inte vänta då jag verkligen behöver min iPhone med musiken.
Men nu har jag tid att fixa problemet. Om det ens går. Är det möjligt att gå från 4.0.2 till 3.1.x på en 3G?
Jag hittade en del saker på internet. Så som att skriva:
74.208.10.249 gs.apple.comI hosts filen under C:WindowsSystem32driversetc
Men det hjälpte inte.
Ett annat tips var från denna videon YouTube – Downgrade 3.1.3 on 3G/2G iphone or Stuck on RedSnow Activating Bundle Part 1
Men blackrain verkar inte fungera då det saknas en asl.dll
Så vad borde jag göra?
Med 3G kan du nergradera. Här har du en annan guide annars: Nergradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMedia
Om det saknas en asl.dll fil så sök efter den på google och lägg till den på din dator.
Svårare än så är det inte.Här har du info om 1015 Update and restore alert messages on iPhone, iPad, and iPod touch
@muffins 76846 wrote:
Med 3G kan du nergradera. Här har du en annan guide annars: Nergradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMedia
Om det saknas en asl.dll fil så sök efter den på google och lägg till den på din dator.
Svårare än så är det inte.Här har du info om 1015 Update and restore alert messages on iPhone, iPad, and iPod touch
Hmm, detta står om Error 1015: This error is caused by attempts to downgrade the iPhone, iPad, or iPod touch’s software. This can occur when you attempt to restore using an older .ipsw file. Downgrading to a previous version is not supported. To resolve this issue, attempt to restore with the latest iPhone, iPad, or iPod touch software available from Apple.
Hur hjälper det mig? Guiden visar ju inget speciellt heller.
Jag satt iPhonen i DFU och körde restore. Jag får fortfarande 1015…
Altså det står inte på skärmen usb kabel och iTunes när du är i DFU
Om du har usb sladd samt iTunes då är du i Recovery mode
Följ gudien här
How To Downgrade iPhone 3G From iOS 4 To iPhone OS 3.1.3 – iPhone Hacks@iPhoneReservdelar.se 76853 wrote:
Altså det står inte på skärmen usb kabel och iTunes när du är i DFU
Om du har usb sladd samt iTunes då är du i Recovery mode
Följ gudien här
How To Downgrade iPhone 3G From iOS 4 To iPhone OS 3.1.3 – iPhone HacksSkärmen var helt svart som den ska vara i DFU. Men jag fick fortfarande 1015. Testar nu igen efter en ipconfig /flushdns efter att ha lagt till en rad i hosts.
Sådär jag, 1015 dyker upp igen…
Vad konstigt :S
Sorry att jag inte läste din länk. Ska testa RecBoot
Följ hela guiden jag postade den förklarar hur du får igång telefonen
Telefonen är återställd nu du behöver bara få ut den ur recovery mode med proramet som nämns i guiden@iPhoneReservdelar.se 76858 wrote:
Följ hela guiden jag postade den förklarar hur du får igång telefonen
Telefonen är återställd nu du behöver bara få ut den ur recovery mode med proramet som nämns i guidenTack för länken. RecBoot fungerade, underbart 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.