4G extremt dålig batteritid helt plötsligt

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone 4G extremt dålig batteritid helt plötsligt

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Jag har haft min 4G i ca 2 mån och tycker att batteritiden har varit helt ok. Laddar väl oftast varje dag men då har den inte dragit ur så mycket oftast. Nu helt plötsligt så har den fått helt kass batteritid. Från 100% kl 22 på kvällen till 22% vid 8 på morgonen när telefonen inte använts.
    Det verkar som att att den ändå pysslar med något för sen jag laddade senast står det:
    50 min användande
    1h 2 min vänteläge
    Och på den tiden så gick batteriet ner från 98% till 91%.

Vilket leder mig vidare till nästa fråga. Telefonen har varit på laddning hela natten. Den var på 100% när min fru kollade klockan i morsen, men en timme senare när jag kollade så var den på 97% trots att den satt kvar i laddaren.

Any idéas?

Ivenblixt
    Member

Problemet måste vara att något ligger och drar, frågan är bara vad?!?!
    WiFi: på
    Internetdelning: av
    Platstjänster: på
    Ljusstyrka ca 35%
    3G: på
    mobildata: på
    Bluetooth: av
    Push e-post: av

Vad mer kan dra ur? Nu har det sett ut såhär med mycket sparsamt användande. Ett samtal på ca 2 min och sen bara kollat användandestatistik en gång i timmen.
    10:12
    82%
    1:39 användande
    1:58 vänteläge

12:05
    62%
    3:15 användande
    3:51 vänteläge

13:27
    47%
    4:26 användande
    5:13 vänteläge.

Ivenblixt
    Member

Nu verkar allt som vanligt igen… Helt plötsligt igår kväll så slutade den visa användning och verkade då dra normalt igen. Helt omotiverad formsvacka verkar det som. Jag laddade ändå ur batteriet helt och laddade fullt över natten och nu verkar det hålla i sig. Användandet är mer normala 19min och vänt 1h15min.

Skönt, men skumt…

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Måste vara nån app i multitasken
    hadde du rensat där också ?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.