Air Video

Viewing 34 posts - 51 through 84 (of 84 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

@oliverdino 46418 wrote:

jag fattar itne hur man sätter igång mitt upnp???

jag kan inte låta bli att pika – posta kvittot på ditt iTunesinköp så får du hjälp 😎

Chill
    Member
    Post count: 72

Jag laddade ner gratis versionen från AppStore, men den verkar inte vilja hitta min iPhone så ja kan använda den via 3G, kan man få det att funka endå?

stickaaan
    Member
    Post count: 259

Jag får inte igång skiten med 3G, fanfanfan! 🙁

Freebo
    Member

@stickaaan 46483 wrote:

Jag får inte igång skiten med 3G, fanfanfan! 🙁

har du läst tipsen och guiderna på deras websida?

decibel99
    Member
    Post count: 1

Kostar det någonting att se filmerna över 3G? Jag menar om det är som när man surfar på internet, att det kostar per kb?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@decibel99 46519 wrote:

Kostar det någonting att se filmerna över 3G? Jag menar om det är som när man surfar på internet, att det kostar per kb?

Ja, så om du inte har frisurf så lär det kosta dig en 1000 lapp per film.

stickaaan
    Member

@freebo 46485 wrote:

har du läst tipsen och guiderna på deras websida?

Ja har gjort exakt allt som står 🙁

Freebo
    Member

@stickaaan 46571 wrote:

Ja har gjort exakt allt som står 🙁

Stödjer din router upnp?
    Fungerar det över WLAN?
    Har du klientversion 2.1.0 eller nyare på din iPhone?

testa denna guide

stickaaan
    Member

@freebo 46685 wrote:

Stödjer din router upnp?
    Fungerar det över WLAN?
    Har du klientversion 2.1.0 eller nyare på din iPhone?

testa denna guide

Är såfall antagligen det med upnp som inte stämmer. Men fattar verkligen inte vad jag ska göra med det..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@stickaaan 46691 wrote:

Är såfall antagligen det med upnp som inte stämmer. Men fattar verkligen inte vad jag ska göra med det..

Om inget annat hjälper använd dig av 3Gunrestricter, funkar för mig.

Freebo
    Member

@stickaaan 46691 wrote:

In your router’s web administration add new port mapping with following settings:

External Port – the port displayed on Remote tab (45631 by default)
    Internal (or Local) Port – same as External Port
    Protocol – TCP
    IP Address – Your computer’s IP address

Klart som korvspad ju 😛 Vad har du för router?

miffo_1
    Member
    Post count: 1

Funkar detta om man endast har mobilt bredband på datorn?
    Hur vet man om man har / vilken router man har?

Är inte så haj på sådant här 🙁

Freebo
    Member

@miffo_1 46820 wrote:

Funkar detta om man endast har mobilt bredband på datorn?
    Hur vet man om man har / vilken router man har?

Är inte så haj på sådant här 🙁

om du menar att komma åt filmerna via 3G så nej, detta kräver en router som skall vara kopplad mellan ditt bredbandsjack och dator

JokerM
    Member
    Post count: 117

Jag streamar mina filmervia trådlösa nätverket
    och 3G ibland. Det är en stationärdator och jag kör inte med en router.
    På vilket sätt funkar detta för mig? Är det just bara för att Air Video programmet på datorn gör min dator till en server?

oikhenke
    Member
    Post count: 2

nån som anväder air video med denna, funkar finfint över wifi men inte 3g, står något om att man har dubbla routers när man aktiverar internetfunktionen i settings, nån som vet hur man ställer in den?

grymt program för övrigt..

oikhenke
    Member

När jag startar 3g så står det possible double nat.

nån som känner igen detta?

Freebo
    Member

@oikhenke 47139 wrote:

När jag startar 3g så står det possible double nat.

nån som känner igen detta?

En så specifik fråga kräver nog at du postar frågan i Airvideo’s forum

Pzycho
    Member
    Post count: 36

Jättebra program, men har någon av er fått igång det under ubuntu?

sarkostik
    Member
    Post count: 81

Näää det är endast win/osx binaries. Har provad med wine med grejen kräver win java och bonjour.

/Olle

Freebo
    Member

Än en gång, fan vad denna app äger! Bröt axeln i veckoslutet och har legat på sjukhus efter en operation (titaniumprotes ftw). 3 dygn utan tristess med Top Gear, en säsong Dexter och en massa annat smått å gott, fattar inte vad jag hade gjort utan iPhone och Air Video 🙂

Micke Prylgalen
    Member
    Post count: 33

Aj aj aj, det låter inget vidare. Ja tur man har luren vid sådana tillfällen.

Har med kört Air nu och det fugerar ju toppen. Synd bara att min router inte klarade att sända så man kan nå filmerna via 3G

Maker
    Member
    Post count: 44

En fråga bara måste man ha en router?

d3nna
    Member
    Post count: 30

Måste man ha datorn på för att det ska funka?

Freebo
    Member

@d3nna 51383 wrote:

Måste man ha datorn på för att det ska funka?

Yes, programvaran på servern konverterar och serverar filen till din iPhone så den måste vara påslagen

Freebo
    Member

En liten rättning, min PC server går ned i viloläge efter 2h och försöker jag connecta med Air Video så vaknar PC servern till liv och jag kan titta på film. Detta fungerar både över wifi och 3G… smutt

andrezii
    Member
    Post count: 84

Hejsan, jag sitter nu o funderar på om man lika gärna kan köpa sig en iphone 416gb istället för 32gb nu när man ändå kan lägga all musik man har på spotify
    samt streama alla sina filmer/serier via appen Air Video.

Nu har jag dock några frågor om air video som jag inte lyckas googla fram svaret på.
    Hur bra är kvalitén på filmerna med denna streamingen, stor skillnad på om du lagt in en film med dvdripkvalité?

Man kan alltså streama när man har wifi eller 3g på. Då undrar jag om batteritid
    sugs ut som en dammsugare pga detta eller är det ingen större skillnad än
    när man lagt in filmen manuellt och spelar upp i iphonen?

Sen undrar jag slutligen hur det fungerar exakt när man streamar över 3g nätet
    med air video, hur är batteritiden där? Då jag för tillfället har bara 1gb med surf varje månad, så undrar jag hur mycket 3g data det tar för att spela upp filmer? Hur många mb tar det att spela upp en videosnutt på säg 20min?

Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få lite svar på dessa frågor, ha det bra och tack på förhand!

MVH Andres

Flyttat inlägget till ‘rätt’ tråd’ /Freebo

andrezii
    Member
    Post count: 84

Ah okey, nån som har koll på det hela här?

Freebo
    Member

@andrezii 74403 wrote:

Hejsan, jag sitter nu o funderar på om man lika gärna kan köpa sig en iphone 416gb istället för 32gb nu när man ändå kan lägga all musik man har på spotify
    samt streama alla sina filmer/serier via appen Air Video.

Nu har jag dock några frågor om air video som jag inte lyckas googla fram svaret på.
    Hur bra är kvalitén på filmerna med denna streamingen, stor skillnad på om du lagt in en film med dvdripkvalité?

Man kan alltså streama när man har wifi eller 3g på. Då undrar jag om batteritid
    sugs ut som en dammsugare pga detta eller är det ingen större skillnad än
    när man lagt in filmen manuellt och spelar upp i iphonen?

Sen undrar jag slutligen hur det fungerar exakt när man streamar över 3g nätet
    med air video, hur är batteritiden där? Då jag för tillfället har bara 1gb med surf varje månad, så undrar jag hur mycket 3g data det tar för att spela upp filmer? Hur många mb tar det att spela upp en videosnutt på säg 20min?

Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få lite svar på dessa frågor, ha det bra och tack på förhand!

MVH Andres

Flyttat inlägget till ‘rätt’ tråd’ /Freebo

Andres,

Kvaliteten är top-notch! Över WiFi är det som att ha filmen lokalt på telefonen men över 3G får du naturligtvis ställa ned kvaliteten för att den inte ska buffra hela tiden.

Streama över 3G är självklart extremt påfrestande för batteriet. Wifi är ett mindre problem för där har du ju nästan alltid access till strömförsörjning.

Vad gäller datamängd så kan du ju ta dig en titt på filens storlek. En 1-timmesfilm på 1GB ska skyfflas över nätet på ngt sätt. 1 film och ditt tak är nästan nått – detta är helt klart ngt för den med frisurfabonnemang. Detta gäller självklart även Spotify

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Jag kör med 3 olika portar mot 3 olika filmservrar hemma 🙂

Ungarna har sitt och jag mitt, den 3 är till polare, mina filmer ligger på den kraftigaste burken så det går som tåget 😉

När jag connectar i airvideo anger jag samma ip men olika portnummer, litet tips bara!

iPhoneButiken.se
    Member
    Post count: 118

@freebo 51389 wrote:

Yes, programvaran på servern konverterar och serverar filen till din iPhone så den måste vara påslagen

Gammalt inlägg och gammal tråd, men eftersom AirVideo är så jäkla najs så måste jag ändå hoppa in lite 🙂

Man kan välja offline conversion, så att den konverterar filmen/klippet till rätt format för din enhet. Du kan sedan slänga in filmen/klippet i iTunes och sync:a.

Då har du den i rätt format och behöver inte någon uppkoppling, vilket är perfekt för flyg och liknande.

DrPepper
    Member

Tjo.

Har läst att detta program ska kunna spela upp en massa format. Men det enda format jag testat som INTE kräver konvertering är .MOV

Orkar inte konvertera allt som jag vill se, så finns det nån lösning?

/ Dr P

iPhoneButiken.se
    Member
    Post count: 118

@drpepper 74924 wrote:

Har läst att detta program ska kunna spela upp en massa format. Men det enda format jag testat som INTE kräver konvertering är .MOV

Om det är på iPad du ska spela upp dem så finns CineXPlayer som spelar bl a xvid rakt upp och ner.

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

@drpepper 74924 wrote:

Tjo.

/ Dr P

nej använd yxflash den e bättre

DrPepper
    Member

Jag har en Iphone 3gs

Viewing 34 posts - 51 through 84 (of 84 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.