(AKUT) Utlandsresa, Fixa APN så det inte kostar skjortan

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone (AKUT) Utlandsresa, Fixa APN så det inte kostar skjortan

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 571

Tja, jag ska till Frankrike imorgon och undrar hur jag ska fixa APN så mobilen inte kopplar upp sig mot internet, samt vad jag ska skriva in igen om jag vill surfa medvetet..

jag är skitupptagen och hinner inte googla det nu, skulle vara underbart om någon kunde skriva något enkelt <3

EDIT.. hittade det själv nu 😛

när jag åker ska jag sudda ut “online.telia.se” och när jag vill surfa så skriver jag bara in det igen 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Du vill inte surfa utomlands. 800 kr i räkning.

Zike
    Member

jag har redan 800 i räkning (fastpris+surf) min kollega åkte på en räkning på 2500 spänn efter en usa-resa i 10dagar..

Mhellstrom
    Member
    Post count: 42

@zike 34005 wrote:

jag har redan 800 i räkning (fastpris+surf) min kollega åkte på en räkning på 2500 spänn efter en usa-resa i 10dagar..

Så går det när man flashar för mycket med telen…

r2d2
    Member
    Post count: 134

ska också till frankrike…på fredag en vecka…om man bara vill ta emot samtal ..då ska man väl …stänga av platstjänster. roaming om jag förstått rätt? hoppas dom har wi fi så man kan koppla upp sig. har den mest med mig så ja gkna titta på film o spela lite om man får tråkigt på kvällen.

Zike
    Member

Juste, Roaming; hur ska man göra? På eller av när man är utomlands?

mossarelli
    Member

Om du går in i inställningar och läser om data-roaming så kan du ju bilda dig en egen uppfattning.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Behöver man något lösenord när man har suddat ut online.telia.se och ska skriva in den igen??

mossarelli
    Member

Svar nej.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Skriv upp allt du suddar på en lapp först,det blir lättare att komma ihåg då.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Edit:

läste fel..

volvo-s60
    Member
    Post count: 162

@zike 33979 wrote:

Tja, jag ska till Frankrike imorgon och undrar hur jag ska fixa APN så mobilen inte kopplar upp sig mot internet, samt vad jag ska skriva in igen om jag vill surfa medvetet..

jag är skitupptagen och hinner inte googla det nu, skulle vara underbart om någon kunde skriva något enkelt <3

EDIT.. hittade det själv nu 😛

när jag åker ska jag sudda ut “online.telia.se” och när jag vill surfa så skriver jag bara in det igen 🙂

vart går man in för att sudda bort det?

mossarelli
    Member

inställningar > allmänt > nätverk > Mobilt datanätverk

Freebo
    Member
    Post count: 4365
    gedcub
    Member
    Post count: 1

hur kan man “stänga av” data, epost och almanacka uppdatering när man åker utomlands. Jag vill bara kunna ringa annars blir det dyrt. Hjälp!:confused:

Tråd flyttad /Ponyboy

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@gedcub 57203 wrote:

hur kan man “stänga av” data, epost och almanacka uppdatering när man åker utomlands. Jag vill bara kunna ringa annars blir det dyrt. Hjälp!:confused:

Inställningar/Allmänt/Nätverk/Data-roaming, se till att Data-roaming inte är på.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.