Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Allmänt om Tillbehör till iPhone
-
AuthorPosts
-
Tänkte att alla kunde dela med sig om man känner till några bra tillbehör till iPhone. Något som jag skulle behöva vet jag inte om det finns men jag har för mig att jag hört något om det. Det är i stort sett ett batteri som man laddar upp i elutaget som man sedan kan än använda för att ladda iPhone. Detta skulle vara bra att ha när man reser.
själv har jag beställt: rökfärgat plastskal (när jag är på jobbet), armbandshållare (när jag cyklar, springer eller kör kickboxningsträning) samt en bilhållare (för kombination av gps och musik i bilen), vill beställa FM-sändare också
Har precis beställt en ny bil stereo med iPod och Bluetooth stöd, den laddar dessutom Iphone när den är inkopplad så får handsfree och till gång till musik samt GPS på en och samma gång utan massa extra pryttlar. Passade mig bra efter som min gamla bil radio hadde dött ändå 🙂 [Pinoeer DEH-P700BT]
Utöver det så är de ju skydds film för display…
Någon som känner till om det finns någon smart bär kasse som man kan hänga runt halsen (och ingen strumpa nu då, jag vill kunna komma åt funktionerna).
Ni kan väl skriva var ni köpt/beställt era tillbehör också 🙂
Blir lättare att hitta nya butiker med tillbehör då.;)Vet ej om det finns en sån här tråd men isf ber jag admin ta bort tråden.
Det enda jag undrar är vilka saker ni köpt/beställt till.
Själv har jag beställt
> Apple Store (Sverige) – Apple iPhone 3G DockDetta har jag köpt:
Apple iPhone 3G Dock – Kanongrej! Önskar dock att dubbelhäftande tejp ville fastna på undersidan så den inte åker runt överallt.
Power Support Crystal skyddsfilmsats fr iPhone 3G – Skitprodukt, ingen av de två medföljande filmerna gick att applicera då dom vägrade fastna i kanterna eftersom filmernas kanter var upphöjda?!
Contour Flick fodral fr iPhone 3G – Okej fodral. Inte så snyggt men skyddar baksidan och sidorna riktigt bra.
Contour iSee v3 fr iPhone 3G – Grymt genomskinligt skal som även skyddar mycket av framsidan på telefonen. Ingen crap-kvalité som en vanlig crystal case. Snyggt är det också när det sitter på. Helnöjd!
En dockningsstation. Nej jag är nöjd med min usb-sladd.
Det blir invisshield först. Sen när pengarna tillåter så tänkte jag köpa nån gummikundom att sätta på så den skyddar för stötar och dyligt.själv har jag än så länge köpt ett sportarmband för iphone (som man har på överarmen när man ex. springer…..perfekt! (om man bortser från att jag snart måste börja springa ….)
Jag har även köpt en “arm” att ha i bilen, fungerar klockrent, inga problem att använda varken ipod eller google maps 😀
Då min bilstereo är kass (inbyggd och går ej att byta ut) så köpte jag en radiosändare från clas ohlson för 99:- oxå, fungerar …..men inte så mkt mer än så. Ljudet är ok, men störs ibland av träd utanför (typ allé) och av telefonens gsm sändare ibland)
antar att apple’s version är betydligt bättre (men så kostar den 700:- också)@cybertron 8073 wrote:
själv har jag än så länge köpt ett sportarmband för iphone (som man har på överarmen när man ex. springer…..perfekt! (om man bortser från att jag snart måste börja springa ….)
Jag har även köpt en “arm” att ha i bilen, fungerar klockrent, inga problem att använda varken ipod eller google maps 😀
Då min bilstereo är kass (inbyggd och går ej att byta ut) så köpte jag en radiosändare från clas ohlson för 99:- oxå, fungerar …..men inte så mkt mer än så. Ljudet är ok, men störs ibland av träd utanför (typ allé) och av telefonens gsm sändare ibland)
antar att apple’s version är betydligt bättre (men så kostar den 700:- också)Vart köpte du din arm ? Samt hur långt fram går den ? (i vilken bil).
mvh@cybertron 8073 wrote:
själv har jag än så länge köpt ett sportarmband för iphone (som man har på överarmen när man ex. springer…..perfekt! (om man bortser från att jag snart måste börja springa ….)
antar att apple’s version är betydligt bättre (men så kostar den 700:- också)Var hittade du det sport armbandet ???
@trigger_killer 8083 wrote:
Vart köpte du din arm ? Samt hur långt fram går den ? (i vilken bil).
mvh@belsebub 8087 wrote:
Var hittade du det sport armbandet ???
Svaret på båda är på iphonebutiken
armen trodde jag faktiskt att den skulle vara för kort, men det visar sig att den var precis lagom.
Jag har en ford mondeo kombi -97:a. (går ända fram till instrumentbrädans överkant) Fungerar kanon, man får dock vara lite försiktig när man tar i och ur telefonen annars riskerar man att repa den tror, men när den väl sitter på plats kan du vrida och vända på den hur du vill.armbandet är rätt ok, svårt att kontrollera när man har det på armen, men tycker ändå att det sitter helt ok. Inte så att det ramlar ner iaf, men man får blodförstoppning i armen efter ett tag.
Jag köpte dockan när jag köpte telefonen, men beställde sedan ett skydd och nu får den inte plats i dockan om jag inte klär av telefonen (lite läderartad på baksidan och sidorna med skyddsfilm över själva skärmen).
Själv har jag beställt följande från ebay HongKong.
6st skärmskydd 29 kr inkl frakt
1st silicone skin 60 kr inkl frakt (ser precis ut som Incase skyddsfodral )CyberTron: Jag har också kollat på några olika varianter av bilhållare. Vilken modell klarar av FM-Sändaren samtidigt som den sitter i hållaren?
Jag uppfattar såsom att den “nedre flärpen” 🙂 gör så att en eventuell FM-sändare inte kan monteras samtidigt. Vore guld om det gick för den funktionen vill jag ha på min bilhållare! 🙂
Jag köpte Invinsible Skin, har dock inte satt fast det ännu…
Jag är ute efter skyddsfodral!
Funderar på Incase skyddsfodral men jag undrar ifall den har något skydd för displayen?
Lutar lite åt Marware Sport Grip också.Just nu har jag inget skydd för den alls vilket känns lite dumt. Speciellt när jag är på jobbet.
Ska köpa mig en docka också.
edit: Kanske blir Apple Store (Sverige) – Sena Ultra Slim Pouch fr iPhone den plus skyddsfilm förresten!
Detta hade varit coolt att testa, inte för att jag inte gillar iPhones UI men hallå! 🙂
@cybertron 6316 wrote:
armbandshållare (eller kör kickboxningsträning)
Hehe, jag skulle då helst unvika att ha telefonen på mig samtidigt som jag skulle träna kickboxning…
:rolleyes:Har fått hem detta från mytrendyphone.se. Riktigt nöjd!
För mig blidde det en Incase kondom.. asdyrt.. nä, men ca 300pix från applestore ink allt..
Perfekt passform, bygger 0.5mm så den blir inte bulkig..
Klart godkänd i utseende (svart modell)
Skyddar emot repor och mindre fall (hoppas jag)
Den går upp över cromlisten och en milimeter över glaskanten, vilket gör att man kan lägga den på ett bord med skärmen nedåt utan att skärmen skadas.NÄR det kommer ett skärmskydd som är “klart” utan ojämnheter, gärna med antireflex funktion så köper jag det direkt!
En FM-sändare med laddning för bilen finns oxo på listan.Snyggt men lite dyrt va? Får ju ett SENA Ultraslim Pouch för samma pengar.
Visst får man ett SENA Ultraslim för samma pengar, men det går ju inte att beställa, står bara “Momenteel niet beschikbaar” under statusen på apple store…. Vad det nu betyder?
En annan grej jag stör mig på är att dom gör dessa Pouches så tajta så man måste nästan banka in telefonen för att dom ska få plats.
Jag har köpt följande läder väska som är perfekt till min 3G. Bästa med den är att man behöver inte banka in eller ut mobilen ur den. Den har slide funktion så man kan dra ut iPhonen med hjälp av läderrem. http://www.TheMobileStore.se – Mobil tillbehr till vldigt lga priser! och väskan som jag köpte heter Slide Läder Väska till Apple iPhone 3G (Svart). Finns under kategorin iPhone 3G.
Hittills nöjd med affärten. Den levererades efter 7 dagar men det var värt väntan.
Hur är kvalitén på grejerna? Blev lite sugen på ett fodral men tycker det ser ut som om kvalitén är kiviksmarknadstandard typ:
Här är ett annat alternativ som dock också ser rätt risigt ut, speciellt sömmarna. Känns styvt att lägga upp 400kr för ett tunt litet fodral men det kanske är det som krävs om det inte ska se ut som skit?
@halle 9136 wrote:
Vart är det alternativet?
Vilka krav! 😉 Här kommer länken:
HAMA LÄDERFODRAL TILL IPHONE SVART@iphone77 9130 wrote:
Hur är kvalitén på grejerna? Blev lite sugen på ett fodral men tycker det ser ut som om kvalitén är kiviksmarknadstandard typ:
Den som jag valde var https://shop.textalk.se/se/article.php?id=3514&art=937716 och jag är ganska nöjd med kvalitén. Den som du visade verkar inte en av dom bästa.
Det finns läkrare modeller också. Jag funderar på att köpa https://shop.textalk.se/se/article.php?id=3514&art=937711Har någon provat fm sändare till iPhone? Är rätt sugen på en.
Säljer inte Telia tillbehör?
Skulle behöva en docka och nått skydd för telefånen?Jag slog till på ett sånt här:
https://shop.textalk.se/se/article.php?id=3514&art=842184Återkommer om kvalité osv när jag får det.
@iphone77 9192 wrote:
Jag slog till på ett sånt här:
https://shop.textalk.se/se/article.php?id=3514&art=842184Återkommer om kvalité osv när jag får det.
Tror den där kommer vara alldeles för tajt. Den är avsedd för gamla iphone och den nya iphone är tjockare. Den lilla millimeter som skiljer dom åt gör stor skillnad. Men vi får väl hålla tummarna…
Oavsett vilket så har jag en 2G och inte en 3G så det kommer inte vara några problem med just tjockleken 🙂 Däremot riskerar jag få ett fodral som ser ut som det vore tillverkat på klipp & klistra-timmen på dagis men det återstår att se!
Ska Ni ha ett bra fodral till Er iphone. Köp detta! Riktigt bra! Finns på eBay för c:a 200:- kr inkl frakt.
INCASE Protective Cover for iPhone 3G
blev en sån här för mig:
Macoteket – SwitchEasy Rebel Skeleton iPhone 3G
Kanske lite bastant men satan så snygga dom är 🙂
Fick just min invisible shield full body. Efter att ha öppnat förpackningen och kollat hur skyddet ser ut tänker jag inte montera det, vågar inte riskera att telefonen blir fuktskadad för ett dumt skydd. Dessutom täcker den inte ens kanterna på telefonen.
Får väl kränga det billigt på tradera.
EDIT: Kunde inte låta bli att applicera den. Inga större problem med det. Problemet däremot är att skyddet ser förj*vligt ut när det väl sitter på. Det är “vågigt” och detta syns tydligt ur vissa vinklar. Inget jag gillade alls så jag slet bort det direkt. Såg ju hemskt ut.
@halle 9279 wrote:
EDIT: Kunde inte låta bli att applicera den. Inga större problem med det. Problemet däremot är att skyddet ser förj*vligt ut när det väl sitter på. Det är “vågigt” och detta syns tydligt ur vissa vinklar. Inget jag gillade alls så jag slet bort det direkt. Såg ju hemskt ut.
Min är faktiskt knappt synbar på framsidan! Men om du kollar på appliceringsfilmen på zaggs hemsida så säger dem att man helst ska låta den ligga i 12h. Dem där vågorna du pratar om skulle enligt dem försvinna då. Alternativt efter ett par dagar.
Däremot kommer jag nog rycka av baksidan, herregud vilket pill det var och kanterna var omöjliga!
Annars har jag skaffat mig 3g dockan samt SENA CASES :: APPLE iPHONE 3G ULTRA SLIM POUCH
fast jag kommer nog beställa en ny väska ifrån – Vaja Choice
Kolla på classic slim retro bag. Galet snyggt imo :>
Jag ska beställa en sådan Apple Store (Sverige) – Contour Flick fodral fr iPhone 3G
Är det nån som har redan en sån? Iså fall skriv gärna vad ni tycker om den.
Är det någon som har Apples egen FMsändare? fungerar den eller störs även den av gsm-signalen. Det hade varit fins om man kunde spela upp musik via wifi kopplad till en dator med ordentliga högtalare.
Själv är jag fortfarande på jakt efter ett riktigt tunt läderfodral (typ pouch) men har inte hittat något jag är riktigt nöjd med ännu. Antingen är de aningen för tjocka i materialet eller så är de för tajta eftersom de är avsedda för första generationens iphone.
@halle 9944 wrote:
Själv är jag fortfarande på jakt efter ett riktigt tunt läderfodral (typ pouch) men har inte hittat något jag är riktigt nöjd med ännu. Antingen är de aningen för tjocka i materialet eller så är de för tajta eftersom de är avsedda för första generationens iphone.
Fick tag i den svarta längst upp i höger hörnet här, ser väldigt slimmat ut och dessutom i läder. Får även med en screen protector som jag ska försöka få på. Det var en tradera säljare som har produkter från Hong Kong, Themobilestore.se.200:- för hela köret inkl frakt.
@mossarelli 8021 wrote:
Det blir invisshield först.
Köp absolut inte. Du kommer bli besviken. Don’t say I didn’t warn you.
@daniels 9335 wrote:
Jag ska beställa en sådan Apple Store (Sverige) – Contour Flick fodral fr iPhone 3G
Är det nån som har redan en sån? Iså fall skriv gärna vad ni tycker om den.
Jag har en sådan. Helt ok.
@kivve 9315 wrote:
fast jag kommer nog beställa en ny väska ifrån – Vaja Choice
Kolla på classic slim retro bag. Galet snyggt imo :>
WOW!! 😮 Jag blev kär direkt!! Seriöst, jag kommer nog vara mer rädd om den än om iphonen… 😉
Har du beställt en sån redan? Har du fått den? Hur känns den? Har fler frågor men vi börjar med dessa så länge… 😉
Skicka gärna upp en bild på den när du får den! 🙂
…ska nog beställa två och hitta andra saker hemma som man kan stoppa in i den, bara för att rättfärdiga köpet av två…
…hmm, undrar om jag inte behöver tre egentligen. En till hösten, en till vintern och sen en till våren…
(på sommaren kör jag utan, det kallas cabrio…) :pNågon som har prövat dedär Mirror skärmskyddet? Hur funkar det, asså är det dåligt eller är det en bra grej? Är lite tveksam, blir skärmen som vanligt när man “väcker” telefonen? Samma ljus o så menar jag…
Någon som vet? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.