Allmänt snack om iPhone 3G hos Telia

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Allmänt snack om iPhone 3G hos Telia

Viewing 32 posts - 201 through 232 (of 232 total)
  • Author
    Member
    Post count: 904

@spjonky 25195 wrote:

har tänkt att abb isurf 150kr/månad för iphonen + 149kr/månad för abb i 24 månader
    det blir 3600 för själva iphonen ..jag undrar om man kan betala dom direkt så slipper man att man ska betala 150kr i 24 månader?

Du binder dig på 299kr/mån(150+149). Och ska du köpa ut dig så är det 299*24 som gäller.

Antar att du syftar på detta erbjudande:
    https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/apple/iphone_isurf_pw.product&sl=teliase_mobiltpw_erbjud1_4

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jag har sett detta nya Telia-abb, iSurf, och det skulle passa mig 🙂

Då är frågan: Just nu har jag Telia 99 + 149:-/mån och fri surf, vad behöver jag göra för att byta? Kan jag bara avbeställa fri surf och byta till iSurf (så att det kostar 298:-/mån istället för 449:-/mån :(), eller går det inte att byta? :confused:

spjonky
    Member
    Post count: 138

@mekke 25210 wrote:

Jag har sett detta nya Telia-abb, iSurf, och det skulle passa mig 🙂

Då är frågan: Just nu har jag Telia 99 + 149:-/mån och fri surf, vad behöver jag göra för att byta? Kan jag bara avbeställa fri surf och byta till iSurf (så att det kostar 298:-/mån istället för 449:-/mån :(), eller går det inte att byta? :confused:

så länge du inte är uppbunden på nått annat avtal så går det nog

brorzan
    Member
    Post count: 121

@spjonky 25195 wrote:

har tänkt att abb isurf 150kr/månad för iphonen + 149kr/månad för abb i 24 månader
    det blir 3600 för själva iphonen ..jag undrar om man kan betala dom direkt så slipper man att man ska betala 150kr i 24 månader?

I Telias butiker kan du välja att bara binda iSurf på 149:-/mån och sedan betala större delen av telefonen i butiken.

jackeboy
    Member
    Post count: 25

Har inte priset för iphonen blivit dyrare? När ja köpte min betala ja ca 5300kr med telia max25. Nu måste man betala ca 6200 kr för iphone 18 månader med max25. Jag köpte min för ca 1 månad sedan.

Mekke
    Member

Jo, priset ä höjt 🙁 Tur att jag köpte min redan i november förra året 😀

spjonky
    Member
    Post count: 138

jag exploderade inne på Telia i malmö idag …ringde igår till dom och frågade om dom hade Iphone 3g får svaret oh ja…jag frågar om dom kan lägga undan en till mig till imorgon(till idag då ) och hon säger att det inte behövs för att där finns så pass många kvar…travade in på Telia och får svaret ..nej dom är tyvärr slut! en enligt den killen så råder det Iphone bris i hela sverige just nu tills nästa leverans kommer och dom vet inte när den kommer.

Fick köpt en carry bag och Echo mirror screen protector iaf

QeuDee
    Member
    Post count: 463

har nån hört om den nya abb. hos telia “prata på”? 700:- en gångsavgift, och 180:-/mån för 2 år!!!!

bozz
    Member
    Post count: 1199

jo, såg reklamen..då sa dom att man fick iphonen för 700spänn och sen betalade 29kr/mån, höll på att smälla av. Men efter att ha kollat telia.se så återgick pulsen…
    Finns ju bara som 24mån bindningstid + 700, räknar man då 24×180+700 blir det 5020:-, sen får du ju plusa på allt du ringer för osv. Då är Max24 billigare.

Mekke
    Member

Imorse fick jag lite (väldigt) tråkigt och ringde till Telias Automatiska Kundtjänst 😛 Då upptäckte jag att man kan säga upp sitt abb med 3 mån uppsägningstid. Jag har köpt min iPhone andra november 2008, så kan jag då säga upp mitt abb andra augusti 2009, och sen den andra november 2009, lämna mitt abb, lämna Telia (för 300:-) och byta till Tele2? 🙂 Vad händer då med alla extra pengar som jag betalar månadsvis till Telia för iPhonen (150:-/mån)? :confused:

Miche
    Participant
    Post count: 358

@mekke 29732 wrote:

Imorse fick jag lite (väldigt) tråkigt och ringde till Telias Automatiska Kundtjänst 😛 Då upptäckte jag att man kan säga upp sitt abb med 3 mån uppsägningstid. Jag har köpt min iPhone andra november 2008, så kan jag då säga upp mitt abb andra augusti 2009, och sen den andra november 2009, lämna mitt abb, lämna Telia (för 300:-) och byta till Tele2? 🙂 Vad händer då med alla extra pengar som jag betalar månadsvis till Telia för iPhonen (150:-/mån)? :confused:

Antar att du får en sluträkning hemskickad när du säger upp abbet, alltså du får pröjsa allt det som är kvar på en gång då. Så brukar det vara! Eller så fortsätter det som vanligt med just betalningen per månad för just telefonen endast.

Mekke
    Member

@miche 29740 wrote:

Antar att du får en sluträkning hemskickad när du säger upp abbet, alltså du får pröjsa allt det som är kvar på en gång då. Så brukar det vara! Eller så fortsätter det som vanligt med just betalningen per månad för just telefonen endast.

Det där lät bra, jag misstänkte nått sånt 🙂 Nu längtar jag till november :rolleyes:

Miche
    Participant
    Post count: 358

@mekke 29742 wrote:

Det där lät bra, jag misstänkte nått sånt 🙂 Nu längtar jag till november :rolleyes:

Lita dock inte helt på mina ord, jag kan ha fel om just Telia och hur dom sköter det, men det är praxis på hur företagen sköter det där när man befinner sig i det läget! 🙂

brorzan
    Member

Enda fallet där du kan säga upp ditt abonnemang innan bindningstiden är slut är om du vill portera (flytta) ditt nummer till en annan operatör. I sådana fall är alla operatörer skyldiga att erbjuda en slutfakura på hela månadsbeloppet multiplicerat med antalet månader som är kvar på bindningen.

Då får man först ett inbetalningskort utskickat, och när allt är betalt kan man beställa nytt abonnemang hos den nya operatören och de ordnar allt med flytten av numret.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@# brorzan 29754 wrote:

Enda fallet där du kan säga upp ditt abonnemang innan bindningstiden är slut är om du vill portera (flytta) ditt nummer till en annan operatör. I sådana fall är alla operatörer skyldiga att erbjuda en slutfakura på hela månadsbeloppet multiplicerat med antalet månader som är kvar på bindningen.

Då får man först ett inbetalningskort utskickat, och när allt är betalt kan man beställa nytt abonnemang hos den nya operatören och de ordnar allt med flytten av numret.

låser de upp mobilen om man byter operatör eller säger upp abbet?

carpe
    Member
    Post count: 904

Även om man köper ut sig, eller porterar över sig till nå annat…så är det _alltid_ 12mån som gäller för en iPhone, innan man kan låsa upp den till en kostnad på 300:-

brorzan
    Member

@qeudee 29756 wrote:

låser de upp mobilen om man byter operatör eller säger upp abbet?

Carpe svarade klockrent på det. 🙂

Wilwa
    Member
    Post count: 1

Hej!

Jag hade tänkt köpa en iphone 3G hos Telia. Abbonemanget jag tänkt var max 25 plus surf alltid (det för 69 kr) till att börja med.

Igår när jag kollade på telias hemsida kunde jag välja detta alternativ. Nu när jag försökte för några minuter sen gick det inte längre att kryssa i nåt surf-tillägg.

Är det min dator som knasar sig eller telias eller har dom ändrat att man inte kan ha surf till det abbonemanget?

and3n
    Member
    Post count: 34

Tjo
    Undrar om någon vet vad som gäller för 3g surf utomlands?
    Är det fortfarande max 9kr/dag?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@and3n 56254 wrote:

Tjo
    Undrar om någon vet vad som gäller för 3g surf utomlands?
    Är det fortfarande max 9kr/dag?

Hehe nä. Med en bra 3G uppkoppling kan du nog komma upp i 250.000:-/dag. Läser du inte tidningarna om de aningslösa socialdemokraterna som ‘bara skulle titta på någon filmsnutt på YouTube’ på sin Turkietsemester och får en räkning på 100 pix? Händer hela tiden…

3.1.2
    Member
    Post count: 8

Nu har jag varit inne i teliabutiken och beställt en upplåsning och de sa att efter 3-5 arbetsdagar kommer den vara upplåst efter jag har återställt och uppdaterat den.
    måste jag återställa telen helt? har hört att det räcker med att synkronisera den. och måste jag uppdatera? då bler den ju 3.1.3.

men om jag återställer den, vad händer med mina “saker” i mobilen som jag har installerat via t.ex. cydia?
    kan man inte göra en säkerhetskopiering innan man återställer så man inte förlorar något alls?

Tacksam för snabbt svar.

Inlägg flyttat till mer passande tråd /Freebo

Freebo
    Member

@3.1.2 60565 wrote:

Nu har jag varit inne i teliabutiken och beställt en upplåsning och de sa att efter 3-5 arbetsdagar kommer den vara upplåst efter jag har återställt och uppdaterat den.
    måste jag återställa telen helt? har hört att det räcker med att synkronisera den. och måste jag uppdatera? då bler den ju 3.1.3.

men om jag återställer den, vad händer med mina “saker” i mobilen som jag har installerat via t.ex. cydia?
    kan man inte göra en säkerhetskopiering innan man återställer så man inte förlorar något alls?

Tacksam för snabbt svar.

Inlägg flyttat till mer passande tråd /Freebo

Upplåsning via Telia går inte igenom med mindre än att du återställer i iTunes. En 3G kan du återställa lite som du vill, det är 3GSen som är knepig. Listan över installerade Cydia appar backar du upp centralt med appen AptBackup.

Ta en backup på telefonens innehåll med iTunes (läs guiderna på Apple’s websida eller läs nåra av de 62525 trådarna i ämnet här i forumet), återställ till 3.1.3 och ladda tillbaka innehållet. Njut av din upplåsta telefon.

3.1.2
    Member

ladda tillbaka från säkerhetskopian?

Freebo
    Member

precis

3.1.2
    Member

så om jag återställer till 3.1.3 och sen återställer till säkerhetskopian som jag gjorde när jag hade 3.1.2, blir telen 3.1.2 efter återställningen till säkerhetskopian?

Freebo
    Member

@3.1.2 60580 wrote:

så om jag återställer till 3.1.3 och sen återställer till säkerhetskopian som jag gjorde när jag hade 3.1.2, blir telen 3.1.2 efter återställningen till säkerhetskopian?

Nej den kommer fortfarande att vara 3.1.3

Följdaktligen, återställer du till 3.1.2 så får du 3.1.2 även efter att du läst tillbaka säkerhetskopian.

3.1.2
    Member

hur återställer man till 3.1.2?

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Någon som vet vad det kostar att surfa/datatrafik när man är i Danmark?

Kurtson
    Member
    Post count: 569

@kurtson 60680 wrote:

Någon som vet vad det kostar att surfa/datatrafik när man är i Danmark?

Mobilabonnemang – Prisinformation – Utomlands – Mobil telefoni – Privat – Telia.se
    hittade själv!:)

Freebo
    Member

Habla Espanol Svennebanan? Tack Apple/Telia för den fina passningen…

0d92010102625d4de.jpg

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Det är någonting jag inte fattar riktigt så jag får förklara det.

Jag är väldigt säker på att jag valde Telia iMini 24 Mån eftersom jag tog 16GB då nån gång i Juli för 2 år sedan.

Jag kan minnas att jag hade X antal kr och iPhonen kostade X-600kr (Dem pengarna jag hade minus 600) och iPhonen med 18 Mån. hade kostat mig X+500kr så jag valde 24 mån och köpte sen även ett gummiskydd till mobilen.

Förrförra veckan fick jag ett sms från Telia sägandes: “Ditt abonemang går ut på Tisdag (13/4), passa på att ‘Insert reklam här’.”

Så jag ringde till Telia på tisdagen och bytade till Telias ungdomsabonemang som inte har någon bindningstid.

Min fråga följer: Hur kan mitt abonemang gått ut innan det egentligen skulle?

Jag frågade aldirg Feliapersonalen utan spelar med på deras pipa med tanke på att iPhonen i helhet kostat mig ca 2000 utöver pris X. Tycker det är lite overkill att ta 2000 för kundsupport som normalt sett kostar 19kr minut för alla andra.

Alla andra som köade på releasedagen, grattis till att ni inte har bindningstid längre.

madonnana
    Member
    Post count: 5

Reklam är inte tillåtet
    /iAsh

Viewing 32 posts - 201 through 232 (of 232 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.