Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › ang. iphone & iphone 3G
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag kollade precis på ett youtube klipp där en person skulle visa hur man jailbrejkar en iphone och där visade han 3st iphones men det är dom 2 första jag undrar över. Den första säger han är en vanlig iphone och den andra en iphone 3G. Nu är det så att jag precis köpt en iphone 3G men den ser ut som den han visar som en vanlig iphone och den han visar som en iphone 3G har jag aldrig sett förrut så jag blir ju lite fundersam på vad jag har igentligen.
Här är länken till youtube klippet så kanske någon mer kunnig på detta kan förklara hur det ligger till. Jag undrar alltså över varför min 3G ser ut som mobil nr1 han visar upp när han säger att 3G’n är mobil nr2?YouTube – How To Jailbreak NEW 2.2.1 Firmware For iPhone,iPhone 3G & iPod Touch 1st Gen
Tacksam för hjälpen på förhand!
Kan ju också säger att jag är rätt säker på att jag har en 3G eftersom jag betalade 7000+ hos telenor samt använder 3G internet uppkopplingen varje dag
Den första är en iPhone 2G = japp, det stämmer 🙂
Den andra, iPhone 3G = Det är det, ja 😉
Den tredje, en iPod Touch 1G = Ja, det stämde också 😀
psst. Om ni inte märkt det så står det i rubriken… 🙂
du jailbreakar på samma sätt ändå. Följ guiden och njut
Alltså problemet jag undrade över var att han visar upp nr1 som en iphone och nr2 som en 3G fast min 3G som jag köpte häromdagen ser ut som nr1. Varför?!
@dejevad 28901 wrote:
Alltså problemet jag undrade över var att han visar upp nr1 som en iphone och nr2 som en 3G fast min 3G som jag köpte häromdagen ser ut som nr1. Varför?!
Menar du det du ser på skärmarna?
Den vanliga iPhonen hade standard hemmaskärm, medans 3G:n hade egna teman inlagda med winterboard.
Det förklarar nog varför.
Ja det är liksom meningen att man ska byta tema om man har winterboard.Bakgrundsbilden i lockscreen går att byta utan jailbrejk.
Om man har winterboard igång så blir luren lite seg,och batteriet tar slut mycket fortare.Winterboard är ett program för iPhone som installerar teman på iPhone 😉
Måste man ha Jailbrejkat för att använda winterboard?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.