Front page › Forums › Övriga ämnen › Apple Leveranstid
-
AuthorPosts
-
Hej, Jag undrar om det är någon som beställt någonting från apple den senaste tiden och om det är någon som vet hur lång tid det brukar ta?
Beställde en MB white för exakt en vecka sedan och när jag kollar statusen för beställningen så står det fortfarande “Granskas”.Det ska väll tilläggas att jag betalade med banköverföring, det kan nog ha gjort så det tagit lite längre tid men jag tycker ändå att det är dåligt att de inte äns har tagit tag i min order en vecka efter beställningen.
apple har dessvärre en leveranstid på 2-3 veckor, du kunde bara inte gå ner till närmaste apple butik? eller åka en bit? För det helt klart värt det, själv fick jag vänta 5 veckor på mina hörlurar som jag beställde från apple.
Misstänkte detta .. Applebutiken i växjö la ner för bara några veckor sedan :/
Och jag har redan beställt så det blir väl bara att vänta :/Om du bor inärheten av växjö,varför kollade du inte på mediamarkt?
Dom säljer appletillbehör.Jag beställde ett belkin fodral och 2 crystal screen protectors. Fick dom på 4 dagar:) bor i Klamar
@Äppelphone 24997 wrote:
Jag beställde ett belkin fodral och 2 crystal screen protectors. Fick dom på 4 dagar:) bor i Klamar
Det va snabbt, tror det är mitt betalningsätt som drar ut på tiden :/ inte så smart att ta banköverföring..
Jag vet inte hur min farsa gjorde, tror han använde någon slags kortbetalning.
Apple skickade datorn i onsdags alltså 7 arbetsdagar efter min beställning :/ Ganska dåligt kan jag tycka.. Jag jämför detta med när jag beställde en jacka från London för ett par månader sedan, den trillade ner i brevlådan 2 dagar efter beställning, underbart !
Det var nog sista gången jag beställde något online från apple.Så jag vill bara varna alla otåliga människor som ska köpa någonting från apple, betala med kort ! . banköverföring tar tid ..
Det bästa är nog att köpa i butik som de flesta har sagt ..
Knappen på mina hörlurar slutade funka förra veckan så jag ringde Telia butiken och frågade om jag kunde komma och lämna in dem. De rekomenderade att jag skulle sköta det genom nätet i https://selfsolve.apple.com. Så måndag morgon gick jag in i hemsidan och anmälde att mina hörlurar var trasiga. Dagen efter så ringer UPS på min dörr med nya hörlurar och ett förbetalt UPS paket så jag kan skicka in mina trasiga hörlurar.
Ett stort eloge till Apple, jag blev riktigt imponerad.
@ponyboy 25253 wrote:
Knappen på mina hörlurar slutade funka förra veckan så jag ringde Telia butiken och frågade om jag kunde komma och lämna in dem. De rekomenderade att jag skulle sköta det genom nätet i https://selfsolve.apple.com. Så måndag morgon gick jag in i hemsidan och anmälde att mina hörlurar var trasiga. Dagen efter så ringer UPS på min dörr med nya hörlurar och ett förbetalt UPS paket så jag kan skicka in mina trasiga hörlurar.
Ett stort eloge till Apple, jag blev riktigt imponerad.
De va som fasen! , låter ju helt otroligt 🙂 .. Bor du i Sthlm eller ?
Kan tilläggas att om man tex beställer till extra ram minne eller större hårddisk så kan det ta längre tid. För Apple har inte alla specar på lager, utan bygger “On demand”.
Fast vet inte hur långt UPS kör.
När jag fick min Mac Pro förut så körde UPS inte till Gävle, och då fick Jetpack ta över. Då strulade det, fick vänta nån extra dag för att inte dom hade ringt först.
@ponyboy 25263 wrote:
Bor i Uppsala, men borde inte göra nån skillnad. UPS leverans tid är samma för hela Sverige.
Men det står på ups hemsida att leverans tar 1-5 dagar. Detta måste ju bero på vart man bor ..? För min MB befinner sig just nu i jönköping (bor i växjö) så det verkar ta någon dag extra att få ner den hit.
@thian 25293 wrote:
Men det står på ups hemsida att leverans tar 1-5 dagar. Detta måste ju bero på vart man bor ..? För min MB befinner sig just nu i jönköping (bor i växjö) så det verkar ta någon dag extra att få ner den hit.
Då kanske det beror på var man bor, för jag skickade min trasiga med UPS också och dagen efter fick jag en mail från Apple att de hade mottagit den.
Men alltså poängen är inte UPS leverans tid, det är att jag tyckte Apples garranti är jätte bra och att man ska vända sig till deras hemsida istället för att lämna in saker hos Telia.
Idag fick jag datorn 🙂 , exakt 2 veckor efter beställning. Men det var väl värt väntan, vilken dator 😀
Kan tillägga att det var jetpak som levererade den, inte ups .. verkar som om jetpak tog över efter ups..
Apple skickade den för 4 arbetsdagar sen, så själva leveransen tog inte så lång tid.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.