Apple Mobile Device tjänsten kan inte startas!?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apple Mobile Device tjänsten kan inte startas!?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Möttes av detta “denna Iphone kan inte användas eftersom Apple Mobile Device-tjänsten inte har startat” när jag skulle koppla upp mig med Itunes i morse, har försökt allt, startat om luren, Datorn, avinstallerat alla Apple produkter i Rätt ordning installerat om allt men får upp samma meddelande hela tiden, Vad ska jag göra!?

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@andersius 73412 wrote:

Möttes av detta “denna Iphone kan inte användas eftersom Apple Mobile Device-tjänsten inte har startat” när jag skulle koppla upp mig med Itunes i morse, har försökt allt, startat om luren, Datorn, avinstallerat alla Apple produkter i Rätt ordning installerat om allt men får upp samma meddelande hela tiden, Vad ska jag göra!?

testa byt ut sladden till en annan USB.

andersius
    Member

@something 73419 wrote:

testa byt ut sladden till en annan USB.

Tackar för tipset men har testat 🙁
    Börjar bli riktigt frustrerande nu..

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@andersius 73421 wrote:

Tackar för tipset men har testat 🙁
    Börjar bli riktigt frustrerande nu..

Då ska jag rekomendera någonting bättre, återställ telefonen ifrån en annan dator, om du har tillgång till en annan. tro mig det kommer funka galant.

andersius
    Member

@something 73435 wrote:

Då ska jag rekomendera någonting bättre, återställ telefonen ifrån en annan dator, om du har tillgång till en annan. tro mig det kommer funka galant.

Återställde luren från tjejens dator där den funkar med itunes sen kopplade jag upp den med min dator och får upp samma skit igen med Apple mobile devicen..
    Fattar inte hur den bara helt plötsligt inte vill funka!?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

installera om itunes, sedan gå in i kontrolpanelen, administration, tjänster och starta den tjänsten manuellt.

andersius
    Member

@iPhoneReservdelar.se 73451 wrote:

installera om itunes, sedan gå in i kontrolpanelen, administration, tjänster och starta den tjänsten manuellt.

Testat det också men får bara upp:

“..Tjänsten startade och stoppade igen, vissa tjänster stoppar automatiskt om det inte används av andra tjänster eller program” ??

Verkar ju konstigt om man ska behöva blåsa ut hela datorn?!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    andersius
    Member

Tack, men har testat den 2 gånger och samma j…a problem hela tiden AMD börjar starta sen avbryts det av meddelandet ovan..

iPhoneReservdelar.se
    Member

Har för mig att jag läst nånstans att antivirus och brandvägg kan skapa problem.
    prova att stänga av dessa tillfälligt när du installerar om amds

andersius
    Member

Testade att starta om datorn för typ 12 gången och nu funkar det helt plötsligt!! Datorer, dom är ju inte riktigt kloka!

Tackar för att ni tog er tid!!

andersius
    Member

Då var det dags igen, nu vill AMD inte starta längre har testat allt som förut men får inte i gång den!??! Måste ju finnas en permanent lösning??

Förslag?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Provat det där med brandvägg och antivirus

andersius
    Member

Japp, men funkar fortfarande inte 🙁

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Kör du McAfee antivrus? Isf så räcker det inte med att disable:a utan du bör avinstallera och boota om.

Andra tips är How to Fix the iPhone “Apple Mobile Device has not been started” Error | Crainbandy

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.