Återställ till 3.1.3

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Återställ till 3.1.3

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Hej!
    Hur återställer jag min iphone till 3.1.3 som jag hade innan jag jailbreakade den?
    Vill bara återställa den men inte uppdatera till 4…
    Mvh Rene

muffins
    Member
    Post count: 1906

Om det är iPhone 3G så kan du följa denna länk: Nergradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMedia

Har du en 3GS/iPhone 4, så måste jag fråga dig om du har SHSH-fil sparad antingen lokalt eller hos cydia för 3.1.3?

drenalin
    Member

Vad är en SHSH-fil

muffins
    Member

@drenalin 77540 wrote:

Vad är en SHSH-fil

En fil med information som behövs vid en signering av firmware kort och gott.
    Sparas lokalt med tinyumbrella eller via Cydia`s servrar om du klickat i “Make my life easier” i Cydia-appen.

drenalin
    Member

@muffins 77525 wrote:

Om det är iPhone 3G så kan du följa denna länk: Nergradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMedia

Kan jag inte bara återställ utan att uppgradera då?

muffins
    Member

Om du har en 3G kan du återställa till valfri firmware.
    Har du 3GS/iPhone4 så lär du ha SHSH-filer för att återställa.

drenalin
    Member

@drenalin 77543 wrote:

@muffins 77525 wrote:

När jag har laddat ner ipsw-filen och ska ta den till itunes hittar inte min pc den på skrivbordet där den ju ligger. Alltså kan jag inte återställa den till 3.1.3.
    Vad gör jag för fel?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Du har säkert laddat ned filen med internet explorer så att den har fått tillägget zip.
    När du letar efter filen med itunes. tryck *.* och enter så kommer du att se den

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.