Återställa telefonen?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Återställa telefonen?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 63

Hej
    Min Iphone 3G har gått sönder troligen (efter ett fall från en halv meter, fönsterbrädan). Det är något glapp i simkortluckan som gör att varje gång jag stoppar ner mobilen i fickan försvinner teckningen så står det “inge simkort installerat”, eller något liknande.
    Nu ska jag lämna in den på garantin, vet inte om garantin gäller med mobilen fick inga synliga skador under det fjuttiga fallet, ska hitta på en bra story, men problemet är att den är jailbreakad och har yellowsn0w installerat (använder telenor simkort), så innan jag lämnar in mobilen ska jag återställa den och sätta in ett telia kontantkort dock så har ju den nya uppdateringen kommit så och undrar hur man kan återställa mobilen utan att den ska uppdatera till nya uppdateringen. Jag vill ju gärna ha kvar jailbreakningen på mobilen framöver…
    Tack på förhand 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Sök under uplåsning och jailbrejk i forumet!

second
    Member
    Post count: 63

@steffe 26458 wrote:

Sök under uplåsning och jailbrejk i forumet!

Vad ska jag söka efter?, eller ska tråden flyttas till Upplåsning och jailbreaking? För då kan admin göra det…

steffe
    Member
    Post count: 2452

Itunes frågar om du vill uppdatera,klicka nej och återställ.
    Om det är nåt allvarligt fel på din telefon kommer telia sannolikt att byta den,och då får du troligtvis en med nyaste fw och baseband,och då går den inte att låsa upp.Du får antingen palla din gamla lur eller byta operatör.
    Detta är förvisso väldigt tråkigt för alla med liknande problem.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.