Återställning/ta bort jailbreak hjälp

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Återställning/ta bort jailbreak hjälp

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

God Kväll! Jag har några frågor om hur man tar bort jailbreak från min Iphone och skaffar nya uppdateringen 4.0.1 utan att nåt försvinner(förutom jailbreak programen osv som jag räknar med att dom försvinner). Eftersom det är stressigt med hög musik och mycket folk på en bar i Turkiet(dom hade Wi-fi) plus att jag har lite batteri på datorn så har jag inte kunnat söka så bra här på forumet om svar så ni får ursäkta om det redan finns en guide som jag på något sätt inte kunnat hitta.

Jag har en Iphone 3G’S 16gb köpt runt December månad 2009 Jailbreaked med Spirit runt slutet av maj/början av juni, version 3.1.3 alltså inte nya 4.0.1.

Det jag vill göra är att ta bort jailbreaken, och skaffa nya Ios4 eftersom jag inte känner att jag behöver jailbreaken. Jag har INTE skaffat backup på mina filer som Spirit själva rekommenderar(jag vet,dumt som fan) så jag undrar hur jag ska gå till väga för att behålla alla apps osv, om det finns möjlighet är det bara att trycka på återställ telefonen eller uppdatera till 4.0.1 ? Kommer det bli som vanligt då? Anledningen till att jag frågar är för att jag inte vill göra fel, har läst om folk som det har krånglat för och jag vill inte råka ut för det 😛

Som sagt så sitter jag på ett väldigt stressigt ställe och jag är inte så jätte duktig på att uttrycka mig så jag är jätte tacksam för vilket svar som helst om nån har tid! Tack på förhand!:rolleyes:

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

OKEJ! BRA ATT DU ÄR TYDLIG NÄR DU SITTER PÅ EN TURKSIK BAR OCH ALLA SPELAR MUSIK.

Om du kan vänta, så vänta tills du kommer hem.

Det är viktigt att du synkroniserar din mobil minst 2 gånger i veckan för att iTunes ska känna igen dina inköp och spara dina filer.

Om du aldrig synkroniserar och du har laddat ner en massa apps i iTunes store, då måste du “authenticate” i iTunes så att alla dina köp förs över.

Börja med det.

Ardus
    Member
    Post count: 2

Tack för svar 🙂 jag synkroniserar ofta här också, gjorde det nyss precis. Alla köp är överförda också så det är lugnt. Jag tar för givet att du kan mer än mig så jag gör som du säger om du tycker jag ska vänta. jag har internet här och nu och har tid det är inga problem med det, så om det går nu så vill jag göra det så fort som möjligt:)

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Om du är i Turkiet så kör du inte med Telia SIM-kort i och därför ska du vänta tills du är i Sverige och sitter med Telia SIM-kort.

Om du sitter med Telia i Turkiet så blir det dyrt.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.