Audio line-in spöke

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Audio line-in spöke

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Jag använder en del ljud-appar. Syftet är att köra vissa externa ljudkällor igenom dessa appar med dess filter o effekter.

När jag pluggar i min hands-free kan jag använda dess inbyggda mic, inga problem. I appen står ” Line in : headset “.

När jag tar och pluggar i en identisk 3,5 mm kontakt, som på hands-free’n, som förgrenar sig till 3 rca-kontakter, borde det stå samma sak och jag borde kunna köra in ljud på rca-kabel #3. Men det går självklart inte, och står istället ” line in : none “. VARFÖR?

Jag har kontrollerat att rca-kablarna är rätt kopplade, dvs jag har ljud L och R ut från iphonen. Men ingången är död. Begriper inte hur man ska lösa ett sånt här problem, kanske nån inbyggd medveten bugg så man måste köpa nån extra jävla special-skit-pryl, eller vad? Det brukar vara pengar som är orsaken (och därför lösningen?) till såna här ologiska problem. I så fall undrar jag vad det är för skit man måste köpa, eller om det finns någon alternativ lösning.

Finns massa appar som förväntar sig att man ska kunna köra in ljud i möget, då borde man väl kunna göra det också?!

Suck!

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.