Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Avaktivera EDGE!!
-
AuthorPosts
-
Jag undrar om det inte kan funka att inaktivera EDGE eller att på nått sett kunna få telefonen att fråga en om man vill låta EDGE få kontakt med nätet eller ej, jag förlorade ca 100:- på bara 1 timme med mitt kontantkort, genom att EDGE hade gått in när jag trodde att det var wifi jag var inne på!!
Om de inte går på nått sätt att inaktivera edge så man kan välja om man vill att det skall användas på nätet eller ej så e det dåligt!!
Sätt den i flight mode så slipper du överraskningar! Enda sättet men då kan du lika gärna skaffa dig en iPod Touch. Annars är det bara att lära sig att hålla koll på fingrarna. Ett annat (bästa lösningen tycker jag) är att inte ha några applikationer som kräver uppkoppling på första sidan.
Sök gärna på forumet innan du postar en ny fråga, det finns redan svar på detta 😉
Ok, såg inget om just detta, måste varit blind 🙂 men så du menar att jag skall ta bort saker som youtube,Safari, iTunes,App store, och GPS? så du menar att man inte kan råka klicka på dom utan man kanske någong gång inte tänker på det?
Men det är ändå dåligt att de inte kommer upp ett litet fönster som frågar t.ex “inget Wifi nät finnes i närheten, vill du använda dig av EDGE” nåt liknande det?? så hade man sluppit förlora pengar i onödan!!
@tmac 8407 wrote:
Ok, såg inget om just detta, måste varit blind 🙂 men så du menar att jag skall ta bort saker som youtube,Safari, iTunes,App store, och GPS? så du menar att man inte kan råka klicka på dom utan man kanske någong gång inte tänker på det?
Ja du behöver ju inte ta bort dom, ta bara bort dem från första skärmen, flytta över dem på andra så minimierar du ju risken att råka slå igång de applikationerna av misstag. (Tryck på en ikon tills det börjar vibrera, dra sedan den så långt till höger som möjligt så hoppar den över till 2:a skärmen..)
@tmac 8407 wrote:
Men det är ändå dåligt att de inte kommer upp ett litet fönster som frågar t.ex “inget Wifi nät finnes i närheten, vill du använda dig av EDGE” nåt liknande det?? så hade man sluppit förlora pengar i onödan!!
känns som du missat hela poängen med iphone, den är ju byggd för att vara en internettelefon. Hela tanken är ju att du alltid skall ha tillgång till internet i någon form.
sen skall du som användare inte behöva bry dig om det är wifi, 3g eller edge du surfar på.Är man orolig så får man skaffa fri surf.
kan dock tillägga, jag har 2 mailkonton inställda och en hel del surfande och youtubande och jag har gjort av med ca. 250mb på 3 veckor (trots att jag har fri surf)
Ok, de skall jag göra :p men oj, då blir ju första skärmen rätt tom :p hmm, vad tyckte du om de jag skrev sen, de där med ett litet fönster som poppar upp??
@cybertron 8413 wrote:
känns som du missat hela poängen med iphone, den är ju byggd för att vara en internettelefon. Hela tanken är ju att du alltid skall ha tillgång till internet i någon form.
sen skall du som användare inte behöva bry dig om det är wifi, 3g eller edge du surfar på.Är man orolig så får man skaffa fri surf.
kan dock tillägga, jag har 2 mailkonton inställda och en hel del surfande och youtubande och jag har gjort av med ca. 250mb på 3 veckor (trots att jag har fri surf)
nej nej, jag vet iphone e en sorts internet telefon :p Men att stänga av 3G nätet för att inte förlora onödiga pengar var ju bra, men att se förlora 100:- från kontantkorter bara på 1 timme genom att EDGE hoppa in när ja trodde de var WiFi nät, hmm, nja, nästa gång jag ser att det är ett stort E när jag försöker gå ut på nätet så pausar jag surfandet lite :p man vill ju inte förlora alla sina pengar innan man har hunnit sätta in dom :p
@tmac 8417 wrote:
nej nej, jag vet iphone e en sorts internet telefon :p Men att stänga av 3G nätet för att inte förlora onödiga pengar var ju bra, men att se förlora 100:- från kontantkorter bara på 1 timme genom att EDGE hoppa in när ja trodde de var WiFi nät, hmm, nja, nästa gång jag ser att det är ett stort E när jag försöker gå ut på nätet så pausar jag surfandet lite :p man vill ju inte förlora alla sina pengar innan man har hunnit sätta in dom :p
aha, ok. 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.