Avaktivera knapp via "hack" eller mjukvara?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Avaktivera knapp via "hack" eller mjukvara?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 658

Nu är jag riktigt irriterad över den i telefonvärlden mest korkade placering av knapp.
    Det gäller knappen som man stänger av ringsignnalen med. Jag vet aldrig, utan att titta på telefonen om ringsignalen är avstängd, varför?
    Jo, för att den knappen stöter man till 9 av 10 gånger då man tar upptelefonen eller stoppar ner den i fickan igen.

Dessutom har man ju ett kort minne, så ibland ringer jag telefonen för att på så vis lokalisera den och det går ju inte om ringsignalen är avstängd

Så till frågan. Kan man via hack (cydia eller liknande) eller programvara helt avaktivera den så totalt stupida knapp? Ok, inget fel på själva knappen, men dess placering.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Skaffa ett silikonskal,skyddar lite iaf.
    Knappen är en vanlig strömbrytare vars funktion endast kan påverkas genom fysisk åverkan på telefonen,och det vill du nog inte göra.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Ett tips är att ha vibration på för tystläge, då vibrerar den varje gång du går in i tystläge = kommer åt knappen 🙂 Du kommer fortfarande åt den lika ofta, men nu märker du det 😉

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.