Avinstallera firmware via Cydia??

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Avinstallera firmware via Cydia??

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 125

Hej,

Har som många andra en Iphone 3g med baseband 02.30.
    Det jag undrar är helt sonika, hur mkt förstör jag om jag ger mig på att avinstallera Iphone Firmware”applikationen” i Cydia?
    För att sen prova re-jailbreaka med äldre firmware?
    Nån som provat detta och kan säga rakt av att det inte funkar?

Jag tror ju inte att det kommer fungera, men jag kom över telefonen för en struntsumma pengar då det blev en avbetalning på en skuld jag drev in i helgen.

Nån som tror på detta?
    Har försökt söka men hittar inte nåt om nån som gjort det?

1a post på forumet, och hoppas inte man gör bort sig genom att bara vara dålig på att söka..

Pear
    Member
    Post count: 322

Du kan jailbreka med fw 2.2.1 och baseband 02.30 det är nemas problemas.

Fast om ja gissar rätt så vill du göra det för att installera yellowsn0w och använda annan operatör än Telia? det går icke tyvärr då basebandet integår att nedgradera.
    Det du kan göra är att köpa ett rebelsim kort och sätta på sim-kortet, då behöver du inte jailbreaka för att använda en annan operatör heller

KloN
    Member
    Post count: 125

Jo det har jag läst mig till. Tänkte bara kolla om någon provat med det jag skrev. Alltså det är helt stört hur mycket jag diggar iphonen. Och då kan jag inte ens ringa med den idag.
    Kan någon länka en svensk sida att köpa Rebel från? Ringde mrgizmo idag, men de visste inte om deras funkade på nya bB. Eller om någon i närheten av köping har ett till salu? Vill ha igång den till helgen om det går 🙂

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.