Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Bakgrundsbelysning vid start
-
AuthorPosts
-
Bytte lcd på min 3gs efter cykelolycka. Nu när den startar tänds skärmen med äpplet för att sedan släcka bakgrundsbelysningen. Sedan tänder inte bakgrundsbelysningen inte mer. Jag kan se ikoner och sådant på skärmen. Har försökt att återställa telefonen men utan resultat. Kan det vara fel på utbytes lcd? Har kollat och allt sitter ihop som det ska.
Fungerar högtalaren?
har du provat med att höja belysningen i inställningar ?Ja den fungerar. Ja jag har provat ändra belysningen. Samma resultat.
Om den inte hadde lyst vid uppstart så kunde det vara LCD, men då den lyser så är det nåt annat. Det finns en ljus sensor som automatiskt reglerar belysningen, det skulle kunna vara den. Sen kan det faktist vara fel på spolen som matar spänning till LCD.
Dessa fel uppkommer offtast vid vattenskada eller att man tar bort lcd när telefonen är på.Aha! Kan man kolla detta på något sätt? Spolen var sitter den? Den var urladdad när jag bytte lcd. Min gamla lcd var helt paj så jag kunde inte se om den var på eller inte.
Bump! Finns det ingen video att byta denna spole? Var köper man den? Kollade hos iphonereservdelar men dom hade ingen.
Spolen går tyvärr inte att byta, den är på logikkortet
Du skulle kunna försöka bygla så den får konstant ström.
OBS DETTA ÄR VERKLIGEN ÖVERKURS I LÖDNING
http://blog.techsick.com/guides-tutorials/iphone-3gs-no-backlight-fix/Kan ni fixa den bryggningen, har en vattenskadad 3gs liggandes.
Vi kan fixa byglingen, men det är inte säkert att det hjälper.
Du beställer i så fall kostnadsförslag (499kr) och vi byglar den -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.