Behöver hjälp med uppdatering till 3.1.3 sen JB

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Behöver hjälp med uppdatering till 3.1.3 sen JB

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

Tja! Tänkte uppdatera min telefon till 3.1.3 för att sedan jailbreaka den med en custom firmware med hjälp av Sn0wBreeze. Jag skulle absolut inte villja bli av med mina cydia apps så funkar då detta:

* AptBackup

* Kom gärna med fler förslag om hur man backar up Cydia apps/repos (sources)!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du ger dig ut på djuuuuupt vatten nu, Rock har implementerat nya funktioner varav backup av appar och licenser är en smart funktion

steffeiphone
    Participant

@freebo 55895 wrote:

Du ger dig ut på djuuuuupt vatten nu, Rock har implementerat nya funktioner varav backup av appar och licenser är en smart funktion

Fattar inte riktigt, kommer det funka med ApTBackup? Eller kan jag backa upp mina filer manuellt via iPhoneBrowser eller nåt ? 🙂

Freebo
    Member

@steffeiphone 55896 wrote:

Fattar inte riktigt, kommer det funka med ApTBackup? Eller kan jag backa upp mina filer manuellt via iPhoneBrowser eller nåt ? 🙂

Köra AptBackup på din nuvarande installation och klicka Backup. Synka telefonen med iTunes. Kör din återställning/uppgradering. Installera AptBackup från Cydia på nytt, välj Restore i appen så drar den ned alla dina Cydiaappar igen

steffeiphone
    Participant

@freebo 55897 wrote:

Köra AptBackup på din nuvarande installation och klicka Backup. Synka telefonen med iTunes. Kör din återställning/uppgradering. Installera AptBackup från Cydia på nytt, välj Restore i appen så drar den ned alla dina Cydiaappar igen

Okej funkar detta bra eller? 🙂 Och har du testat Sn0wBreeze?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Om du nu ändå vill använda sn0wbreeze, så kan du ju lägga alla dina source och apps i din custom ipsw. Då har du dem sparat och kan återställa till samma ipsw när du vill.

Om du har 3G så är mitt råd att använda dig antingen av RockApp eller Cydia, inte båda. Dessa 2 skapar konflikter med varann och i en 3G så kan det innebära en del strul.

I sn0wbreeze välj Expert mode och när du kommer till Installers välj Cydia. Sen kan du i fliken “Manage sources” lägga till de source vill ha och i “Download pakages” ladda dina apps.
    s8.png

steffeiphone
    Participant

@ponyboy

Verkar bara krångligt haha! Kör AptBackup!

hur funkade Snowbreeze för dig? 🙂

Ponyboy
    Member

Sn0wbreeze funka kanon för min del, inga strul alls med wifi,push mm.. Men däremot så är det helt meninglös att uppdatera till 3.1.3, inga nya features alls bara olika experiment spärrar. Har märkt att 3.1.3 gillar inte att man byter permission i olika filer, dessutom funkar återskapningen av säkerhetskopian helt annorlunda (tar dubbelt så långt tid). Känns som itunes kontrollerar innehållet av din säkerhetskopia innan den backar upp den för det dröjer typ 5 min innan återskapningen börjar. :confused:

steffeiphone
    Participant

@ponyboy 55905 wrote:

Sn0wbreeze funka kanon för min del, inga strul alls med wifi,push mm.. Men däremot så är det helt meninglös att uppdatera till 3.1.3, inga nya features alls bara olika experiment spärrar. Har märkt att 3.1.3 gillar inte att man byter permission i olika filer, dessutom funkar återskapningen av säkerhetskopian helt annorlunda (tar dubbelt så långt tid). Känns som itunes kontrollerar innehållet av din säkerhetskopia innan den backar upp den för det dröjer typ 5 min innan återskapningen börjar. :confused:

Så var det inte för mig! men min iPhone verkar inte hitta ngt nät, för de står inte Telia uppe till höger!?!?! 😮

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

@steffeiphone 55900 wrote:

@ponyboy

Verkar bara krångligt haha! Kör AptBackup!

hur funkade Snowbreeze för dig? 🙂

Själv så SSH:à jag min iPhone och tog hela cydia mapen.

Freebo
    Member

@zaamaya 55911 wrote:

Själv så SSH:à jag min iPhone och tog hela cydia mapen.

Det är nog inget bra sätt… Du får inte med beroenden och logiska länkar bl.a bl.a

SwePin
    Member
    Post count: 11

@ponyboy 55899 wrote:

Om du har 3G så är mitt råd att använda dig antingen av RockApp eller Cydia, inte båda. Dessa 2 skapar konflikter med varann och i en 3G så kan det innebära en del strul.

s8.png

Vad är det för typ av konflikter som kan uppstå? eller gäller det bara på 3.1.3?

Ponyboy
    Member

@swepin 56707 wrote:

Vad är det för typ av konflikter som kan uppstå? eller gäller det bara på 3.1.3?

Cydia använder sig av mobilesubstrate för att möjliggöra för tredjeparts applikationer att skriva in sina koder i iphones OS. Rockapp använder sig av ett liknande kod, rock extensions. Dessa används för olika applikationer och de ska inte krocka men det händer ibland ändå. Då brukar iphones springboard krasha och hamna i felsäkert läge eller så får man en rock extensions popup som som ser ut så här
    img0701h.png.

3Gs har en bättre processor och kan hantera olika kommandon snabbare så detta drabbar mest 2G och 3G, men efter att ha googlat lite så märker jag att många med 3Gs också drabbas av detta. Det gäller inte bara fw 3.1.3 och även om rock extensions har blivit stabilare så väljer att hålla mig ifrån den (om jag kan).

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.