Front page › Forums › Övriga ämnen › Behöver uppdatera mitt grafikkort -.-
-
AuthorPosts
-
Hej!
Väldigt off-iphone men ändå >.< Jag måste köpa nytt grafikkort, sitter på ett XFX Geforce 8500 GT 512mb PCI-Express atm.
Kortet har varit en stor besvikelse för mig då jag köpte det till en dunder gaming dator…Så nu är det dags att köpa ett nytt, är riktigt ouppdaterad när det gäller grafikkort i dagsläget, men någon av er kanske vet? (:
är inte så sugen på att lägg mer än 1k-1.5k på det (=
Tack på förhand 😀
hmm om det är en dunde gaming dator varför inte sattsa på ett riktigt vasst grafik kort då det är det som egentligen skiljer “gamingdator” mot en vanlig, alltså grafikkortet. eller har jag fel? Har själv en hyfsad gamingburk och i den har jag Powercolor ATI radeon HD4870x2 det rekomenderar jag, ligger dock runt 4,5 – 5k 😛
humm ok ;O anledningen är att jag inte känner för att lägga så mkt på grafikkortet, då jag börjar bli lite för gammal(A) >.<
Är ATI radeon det bästa på marknaden nu? ;phar du något bra förslag på ett kort för runt tusenlappen? =)
Man blir aldrig förgammal för gaming 😉 Jag kan väl inte direkt säga att ATI Radeon är det bästa just nu, endel föreslår väl systemet Nvidia, Enligt mig så tycker jag lika bra om båda.
Där har du ett helt okej Ati Radeon kort:
XFX Radeon HD4890 (489X) Dual-DVI 1GB – Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI-Express)Där har du ett helt okej Nvidia kort:
Asus GeForce ENGTX260/HTDI/896MD3 896MB – Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI-Express)tack, fast fortfarande för dyrt för en på sina sista gaming år ;o
@wahlqvist 40189 wrote:
tack, fast fortfarande för dyrt för en på sina sista gaming år ;o
Om det handlar om att du ska sluta med gaming så spelar det väl ändå ingen roll, det är ju bara att sälja gaming datorn och köpa en billigare surf dator eller vad du nu vill sen 🙂
Hm håller nästan med Äppelphone, för ditt nuvarande är ju rätt hyfsat egentligen. Det klarar ju absolut cs, o litwe värre spel.
@matt3 40221 wrote:
Hm håller nästan med Äppelphone, för ditt nuvarande är ju rätt hyfsat egentligen. Det klarar ju absolut cs, o litwe värre spel.
Oj, vad luddigt jag skrev 😛
Jag menar att om han inte är nöjd med det grafikkortet så kan han ju köpa ett nytt och sälja hela gaming datorn sen när han tycker han är för gammal för gaming.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.