Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Beställa iphone från Tyskland?!
-
AuthorPosts
-
Någon som vet om det finns någon form av “international-orders” webshop sida med beställning från Tyskland istället för USA? Om dom nu sänker priset på telefonen så mkt som det spekulerats i är det fan nästan värt att vara utan 3G.
Tyvärr valde jag Italienska i gymnasiet så jag fattar ingenting på tyska sidor och kommer typ till dammsugaravdelningen varje gång jag försöker leta.
Men om någon vet om någon sida så länka gärna här!@marer 1962 wrote:
Någon som vet om det finns någon form av “international-orders” webshop sida med beställning från Tyskland istället för USA? Om dom nu sänker priset på telefonen så mkt som det spekulerats i är det fan nästan värt att vara utan 3G.
Tyvärr valde jag Italienska i gymnasiet så jag fattar ingenting på tyska sidor och kommer typ till dammsugaravdelningen varje gång jag försöker leta.
Men om någon vet om någon sida så länka gärna här!Man måste teckna ett tvåårs-abbonemang som kostar 89 euro (inte kronor) i månaden för att få köpa en telefon för 99 euro.
jumpcut;1995 wrote:Man måste teckna ett tvåårs-abbonemang som kostar 89 euro (inte kronor) i månaden för att få köpa en telefon för 99 euro.Haha ja, och det blir typ ca 22 000 kr i slutändan. Bra deal? Nej!
@iPhoneinfo.se 2007 wrote:
Haha ja, och det blir typ ca 22 000 kr i slutändan. Bra deal? Nej!
Det beror ju på, bor man i Tyskland och abbonemanget är lika bra som det är dyrt så är det ju värt det 🙂
Det är tusen fria samtalsminuter, 300 SMS och fri datatrafik. Nio cents i minuten efter de fria minuterna, 19 cents per SMS efter de fria SMS:en. Surfar man mycket med EDGE så är det ju lätt värt det iofs…
Haha, nja 22papp tillägsavgift var ju ingen höjdare.
Men var det inte samma sak i USA från början, att man var tvungen att binda sig till AT&T eller vad de nu heter för att få köpa telefonen?@marer 2026 wrote:
Haha, nja 22papp tillägsavgift var ju ingen höjdare.
Men var det inte samma sak i USA från början, att man var tvungen att binda sig till AT&T eller vad de nu heter för att få köpa telefonen?Man är fortfarande tvungen att binda sig till ett abbonemang för att få köpa en iPhone. I samtliga länder utom Frankrike. Däremot behöver man inte skriva på papper i affären i USA, tillsammans med att man kan jailbreaka telefonen innebär att man kommer runt det där med att teckna abbonemang.
@jumpcut 2030 wrote:
Man är fortfarande tvungen att binda sig till ett abbonemang för att få köpa en iPhone. I samtliga länder utom Frankrike. Däremot behöver man inte skriva på papper i affären i USA, tillsammans med att man kan jailbreaka telefonen innebär att man kommer runt det där med att teckna abbonemang.
Jag precis! Så då borde det väll gå att jailbreaka en tysk telefon också? Eller är det kanske pappersarbete som gäller för att få köpa 99euro iphonen? Kan tänka mig att så är fallet.
@marer 2031 wrote:
Jag precis! Så då borde det väll gå att jailbreaka en tysk telefon också? Eller är det kanske pappersarbete som gäller för att få köpa 99euro iphonen? Kan tänka mig att så är fallet.
Jag skulle bli väldigt förvånad om det visade sig att det går att köpa en telefon för 99 euro om man lovar att aktivera sig online så fort man kommer hem 😀 Jag är inte ens säker på att det går att göra så på T-Mobile…
Antagligen måste man skriva på ett abbonemang på plats. Men frågan är hur lätt det är att fejka det som besökande i landet. Om det räcker med att uppge namn och adress, eller om det körs ordentlig kreditkoll och man måste legitimera sig och sådär…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.