Blackra1n är ute nu!!

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 377 total)
  • Author
    Member
    Post count: 47

nu är blackra1n ute och fritt att testa för alla 3.1are!!! 🙂

blackra1n

Kurtson
    Member
    Post count: 569

spännande, nu väntar vi bara på första testet

uvajed
    Member
    Post count: 7

testade på min 3gs, med fw 3.1, funkade klockrent, kör halebop på den nu 🙂

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

fattar verkligen inte, ja den jailbreakar, men låser den också upp eller?
    sitter just nu på 3.0.1

mindlles
    Member
    Post count: 10

Det jailbrekar 3.1 – Lungt gjort på min 3gs, Det låser däremot inte upp baseband 5.11.28 Det som är på 3.1

Så har du 3 och den upplåst o jailbreakad, uppdatera inte till 3.1

andlin
    Member
    Post count: 99

@uvajed 43862 wrote:

testade på min 3gs, med fw 3.1, funkade klockrent, kör halebop på den nu 🙂

Blir den lika JB som med PwnageTool dvs du får in Cydia?

andlin
    Member
    Post count: 99

@mindlles 43866 wrote:

Det jailbrekar 3.1 – Lungt gjort på min 3gs, Det låser däremot inte upp baseband 5.11.28 Det som är på 3.1

Så har du 3 och den upplåst o jailbreakad, uppdatera inte till 3.1

Dum fråga kanske, men jag har Tre. Varför ska jag inte uppdatera till 3.1 och köra Blackra1n?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Yippie det funkar kanon med min 3Gs

vossen
    Member
    Post count: 1457

@andlin 43868 wrote:

Dum fråga kanske, men jag har Tre. Varför ska jag inte uppdatera till 3.1 och köra Blackra1n?

Om du inte behöver låsa upp den så är de ju bara åh köra. Sen vet man ju inte om dom kommer låsa upp den men det har dom ju alltid gjort, även med 2.2 😛 Men sen när du ska sälja den så kanske köparen vill köpa en olåst och då är ju risken att den inte kan bli det.

uvajed
    Member

den jailbreakar,unlockar och installera cydia, allt med ett knapptryck 🙂

vossen
    Member

@uvajed 43871 wrote:

den jailbreakar,unlockar och installera cydia, allt med ett knapptryck 🙂

Ofta? Så den låser 3gs 3.1:s baseband?

imported_pongo
    Member

@vossen 43870 wrote:

Om du inte behöver låsa upp den så är de ju bara åh köra. Sen vet man ju inte om dom kommer låsa upp den men det har dom ju alltid gjort, även med 2.2 😛 Men sen när du ska sälja den så kanske köparen vill köpa en olåst och då är ju risken att den inte kan bli det.

läste lite mer på bloggen:

Warning 3g and 3gs unlockers, do not upgrade to 3.1.2 using iTunes if you want to keep your unlock. Baseband cannot be downgraded.

så om man uppdaterar på annat sätt så upgraderas inte ens baseband?

vossen
    Member

@pongo 43873 wrote:

läste lite mer på bloggen:

Warning 3g and 3gs unlockers, do not upgrade to 3.1.2 using iTunes if you want to keep your unlock. Baseband cannot be downgraded.

så om man uppdaterar på annat sätt så upgraderas inte ens baseband?

Då måste du ha en customfirmware men det brukar finnas såna på nätet om man bara söker lite 😉

uvajed
    Member

@vossen 43872 wrote:

Ofta? Så den låser 3gs 3.1:s baseband?

well, jag har inte så stor koll på iphone, men baseband är väl så att man kan använda andra kort än vad telefonen är låst till.. min var låst till telia före jb’n, och nu använder jag halebop utan problem.. så svar är väl ja till din fråga

vossen
    Member

@uvajed 43875 wrote:

well, jag har inte så stor koll på iphone, men baseband är väl så att man kan använda andra kort än vad telefonen är låst till.. min var låst till telia före jb’n, och nu använder jag halebop utan problem.. så svar är väl ja till din fråga

Halebop är ett dotterföretag till Telia och det är nog därför det funkar, för på hans hemsida så står det att den bara jailbreakar och inte låser upp

Jimbo
    Member
    Post count: 14

Jag har en fundering…

Vad händer om man JB och man måste lämna in den för reperation? Påverkar det garanti och annat?

uvajed
    Member

@vossen 43876 wrote:

Halebop är ett dotterföretag till Telia och det är nog därför det funkar, för på hans hemsida så står det att den bara jailbreakar och inte låser upp

har provat med halebop före och det har ej fungerat :confused:

men men.. funkar iallafall

Peckham
    Member
    Post count: 18

Säkert en dum fråga men, jag fick min tele(3GS) med 3.0 , uppdaterade till 3.1 och nu sist till 3.1.2 , den är aldrig JB’ad eller nåt sånt. Nu blev ja lite småsugen på att testa att JB’a den för att se se hur det ser ut! Frågan är : Kan ja JB’a nu?? Och kan ja om ja inte gillar det gå tillbaka till en icke JB’ad tele ? 🙂

vossen
    Member

@jimbo 43880 wrote:

Jag har en fundering…

Vad händer om man JB och man måste lämna in den för reperation? Påverkar det garanti och annat?

Japp Definitivt, du måste först återställa den till fabriksinställningar innan du lämnar in den.

@uvajed 43881 wrote:

har provat med halebop före och det har ej fungerat :confused:

men men.. funkar iallafall

Jag tror det inte skulle funka om du t.ex. stoppa telenor i luren 😉

@peckham 43882 wrote:

Säkert en dum fråga men, jag fick min tele med 3.0 , uppdaterade till 3.1 och nu sist till 3.1.2 , den är aldrig JB’ad eller nåt sånt. Nu blev ja lite småsugen på att testa att JB’a den för att se se hur det ser ut! Frågan är : Kan ja JB’a nu?? Och kan ja om ja inte gillar det gå tillbaka till en icke JB’ad tele ? 🙂

Jo det går, kolla högst upp i tråden

Peckham
    Member

TACK 😉

Sista frågan, ska simkortet sitta kvar i ?

r_o_n
    Member
    Post count: 658

För en som inte är så vass på det här med jailbreak. Hur ska jag göra? Hr inget emot att ha den låst till Tre, har 3.12 men vill jailbreaka den. Finns det någon enkel guide?

Tror det var förra verren på blackra1n som totallåste min 3G S så jag var tvungen att köra in 3.1 istället för den 3.01 som jag hade innan jag körde blackra1n.

Tar programmet väldigt lång tid på sig osv?

Hur ska jag göra?

Kurtson
    Member

Då så en söndagstrött människa här.
    Om man idag har en 3.0.0 jailbreakad, men inte är i behov av unlock, utan bara få uppgradera till 3.1.2 och ha den jailbreakad så man kan fortsätta ha sina trix o fix.
    Hur gå tillväga?
    Tydligen inte uppdatera via iTunes, då lär ju alla installerade program och trix o fix försvinna.
    Så, hur gå tillväga? En länk direkt till informationssida fungerar också.

jca
    Member
    Post count: 221

Utklipp från iFun.se

“De som har en iPhone 3G eller 3GS som är aktiverad på riktigt sätt, som struntar i framtida upplåsningar och bara vill ha jailbreak kan blackra1n vara ett bra verktyg.”

Vad menas med detta?

Peckham
    Member

iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone, iPod Using BlackRa1n [Windows]

Frågan är bara, ska simkortet ut innan man gör det här 😉

Jimbo
    Member
    Post count: 14

Jag är också lite ny på detta, men är sugen på att JB min 3gs. Jag var ju en av dem som ver 3.1 förinstallerat då jag köpte luren. Men detta skall alltså lösa den versionen som jag förstår.

Hur gör man rent praktiskt. Man laddar ner exe filen, pluggar telefonen till datorn och kör igång exe filen?
    Skall SIM kort sitta i och är det något annat jag bör tänka på? Använder man fortfarande iTunes efter den är JB?
    Hur fungerar Cydia som alla pratar om? Är det ett program i telefonen eller datorn, och via Cydia kan man hämta alla gratis program?

Känner mig lite korkad…

uvajed
    Member

@peckham 43892 wrote:

iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone, iPod Using BlackRa1n [Windows]

jag lät mitt sitta kvar

imported_pongo
    Member

@peckham 43887 wrote:

TACK 😉

ja varför inte, är det “original” simkortet så är det bara att ha det i.
    om du har från annan operatör, så kommer du inte kunna aktivera med itunes senare (tills du sätter i “original” simkortet igen)

6295gl
    Member
    Post count: 220

Min fastnar… Står bara “running…” på skärmen.

Edit: Haha… fick till det nu.

vossen
    Member

@peckham 43887 wrote:

TACK 😉

Det spelar ingen roll

Peckham
    Member

Tack Tack 🙂

Tänk att man e helt väck på sånt här, tur ni “ungdomar” finns 😉

Man kan väl använda iTunes på samma sätt efter JB va?

adam_
    Member
    Post count: 43

Är jag dum i huvudet eller varför hittar jag inte vart man laddar ner det?

adam_
    Member

ah nu såg jag, trodde jag började bli gammal 😛

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Okej… Först och främst så vill jag bara tacka våran toppen killen GeoHot. Helt underbart!

Nu ska jag svara på lite frågor om detta.
    Blackra1n jailbreakar bara, det vill säga att du kan installera cydia som är ett steg närmre en unlock. Unlock menas att man kan använda tex Tele2/comviq. Detta vet vi inget om ännu men i framtiden så ser vi kanske något eftersom att detta är ett stort steg i rätt riktning.

Telia=halebop så det är inte konstigt att du fick de att funka…
    Simet kan vara i. Jag har aldrig hört om att man får problem med kortet i. vad jag fattat det så är det en enklicks metod, precis som med purple… Hoppas detta hjälper några. Annars så får ni höra av er 😉 Ska snart jb min lur… Är hos tjejen 😉

Trevlig söndag!

blackra1n är sida va?

uvajed
    Member

@h3nr11k 43904 wrote:

fungerade ju inte före jb’t? aja 🙂

Peckham
    Member

Min tele verkar ha fastant i reboot mode, nåt som haft samma problem??

Edit : Om man får problemet är det bara starta och stänga ner blackrain, det funkade på 5:e försöket 🙂 !! NU är min tele JB:ad ;D

adam_
    Member

Problem:
    Jag kan inte aktivera min Iphone 2G firmware 3.1, hur gör jag detta?

H3NR11K
    Member

@uvajed 43905 wrote:

Låter helt sjukt men jag är glad för din skull. Ville bara sydda bort lite falska förväntningar. Vilken de och lur har du?

@adam; hur menar du? Har du köpt den ny?

adam_
    Member

Henrik, nej, det är en gammal 2g som jag var tvungen att uppdatera till 3.1 för den var helt svart på skärmen..
    Nu måste jag aktivera den och det verkar inte gå för tillfället, eller?

jagfonen
    Member
    Post count: 9

Gryymt 🙂 Nu kan man ju ha senaste uppdatering till iphone!

Jag hittade en svensk guide här: Guide: Hur du jailbreakar alla iPhone och iPod med Blackra1n! | iPhoneguiden.se

Kurtson
    Member

men om jag då förstått allt rätt kommer alla mina hackade apps att försvinna om jag kör in 3.1.2? eller?
    behöver man ändra något mer på telefonen efter detta. appstore osv?

CLS
    Member
    Post count: 223

Härligt! och jag som trodde att min iPhone 3GS inte kunde bli jailbreakad! 😀

En fråga som kanske är lite dum, skall iPhonen var avstängd under jailbreak proccessen? eller kan den vara påslagen? en fråga till, kan man ha både Cydia, Icy och Rock installerat på telefonen utan några problem. Vilka av dessa program har ni valt?

r_o_n
    Member

@peckham 43892 wrote:

Jag lät mitt sitta i. Tack för länken. Cydia installerat nu. 🙂

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@uvajed 43905 wrote:

Låter konstigt,jag har haft ett antal iPhone av modell 3G och nu har jag 3Gs och alla har varit operatörs bundna till Telia men jag har Halebop och det har fungerat hela tiden.

Aronsson
    Member
    Post count: 64

Nu vill jag se om jag fattar rätt lol
    Okej jag bryr mig inte om unlock, jag vill bara ha senaste firmware och cydia såklart!
    Men hur ska jag göra exakt?
    Ska jag koppla telefonen till itunes, uppgradera den till 3.1.2 och sen jailbreaka den via Blackra1n direkt efter?
    Är det så simpelt eller ska man göra på annat sätt?

uvajed
    Member

@mrcabelguy 43917 wrote:

Låter konstigt,jag har haft ett antal iPhone av modell 3G och nu har jag 3Gs och alla har varit operatörs bundna till Telia men jag har Halebop och det har fungerat hela tiden.

mysko.. men bra! 🙂

H3NR11K
    Member

@adam; aha okej… Men den blev låst till Telia när du uppdaterade? Konstigt… Jag är inte allt för haj på 2G men det låter skumt. Kanske går det eftersom att det är en så gammal lur och att den har mindre skydd…

@kurtson; de försvinner nog inte utan de slutar nog att funka i och med att ditt jb inte stödjer 3.1.2Okej… Flödar och främst så vill jag bara tacka våran toppen killen GeoHot. Helt underbart!

Nu ska jag svara på lite frågor om detta.
    Blackra1n jailbreakar bara, det vill säga att du kan installera cydia som är ett steg närmre en unlock. Unlock menas att man kan använda tex Tele2/comviq. Detta vet vi inget om ännu men i framtiden så ser vi kanske något eftersom att detta är ett stort steg i rätt riktning.

Simet kan vara i. Jag har aldrig hört om att man får problem med kortet i. vad jag fattat det så är det en enklicks metod, precis som med purple… Hoppas detta hjälper några. Annars så får ni höra av er 😉 Ska snart jb min lur… Är hos tjejen 😉

Trevlig söndag!

r_o_n
    Member

@kurtson 43914 wrote:

men om jag då förstått allt rätt kommer alla mina hackade apps att försvinna om jag kör in 3.1.2? eller?
    behöver man ändra något mer på telefonen efter detta. appstore osv?

Ja, men inte efter du jailbreakat den
    Sök på google söker på orden: How to Install/Sync Jailbroken
    Så har jag nog inte skrivit för mycket.

Aronsson
    Member
    Post count: 64

@h3nr11k Du verkar ha koll och kanske kan svara på min fråga? 🙂

Jag bryr mig inte om unlock, jag vill bara ha senaste firmware och cydia såklart!
    Ska jag koppla telefonen till itunes, uppgradera den till 3.1.2 och sen jailbreaka den via Blackra1n direkt efter?

imported_pongo
    Member

@aronsson 43925 wrote:

Jag bryr mig inte om unlock, jag vill bara ha senaste firmware och cydia såklart!

japp, om du inte bryr dig om unlock, så är det så lätt som du skrev

Peckham
    Member

@aronsson 43925 wrote:

Om du vill ha senaste firmwaren som är 3.1.2 så ska du uppdatera den i iTunes.
    När du sedan e klar med det så ska du
    1. STÄNGA ner iTunes
    2. Dra ur USB-kabeln och starta om telen (+ datorn)
    3. Sätta i USB-kabeln igen
    4. STÄNGA ner iTunes
    5. Öppna Blackra1in iconen
    6. Make it rain
    7. Jailbreakat å klart. Telen kan hänga sig lite då är det bara att “make it rain:a” igen tills det funkar. Så var det för mig iaf 🙂

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 377 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.