Bootloader och Firmware

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Bootloader och Firmware

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Så.. Får telefonen nästa vecka, och vill verkligen inte veta att man sabbar telefonen det första man gör.

Jag har sett hur lätt det är att använda ziphone 2.5c. Men, den downgradar bootloadern till 3.9?
    Vad jag försökt hitta gör det ingenting nu, men att det kanske inte går uppgradera den senare om det skulle behövas?

Nån som kan sia om framtiden?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Tja!

ZiPhone nedgraderar din bootloader till 3.9, för att man ska kunna köra rätt baseband till rätt firmware. (Kan skapa lite problem annars)

Det går dock inte uppgradera bootloadern när man har nedgraderat till 3.9 i dagens läge, men vet inte om någon hackare kommer på något i framtiden.
    Men några hackare har tagit fram en hackad version av 3.9 (3.9fakeblank) som gör det möjligt att uppdatera i framtiden.

Det är iPlus som fixar det där.

Att köra 3.9 fungerar utmärkt.
    “Det enda man förlorar är möjligheten till framtida uppgraderingar till specialhackade BL-version som möjligtvis skulle kunna innehålla fördelar.”

Jag kör själv Bootloader 3.9 i min iPhone som är upplåst med ZiPhone 2.5c.

Får se hur det blir i framtiden, kommer nya grejer HELA tiden.

Här kan du läsa mer om dessa begrepp: http://www.ifun.se/bootloader-baseband-och-firmware-vi-reder-ut-begreppen/

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.