Bubblor i display iPhone 3GS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Bubblor i display iPhone 3GS

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Efter ca en veckas användning av min nya iPhone ser jag 3 små bubblor under displayen. Vet inte om detta är något stort problem? Borde jag kontakta Apples support eller skita i det? Jag har aldrig tappat den och inte använt den ute än så det borde väl gå på garantin isf?. Jag märker inget problem förutom att dom syns. Bifogar en bild så folk får se iaf, bilden är inte så bra men dom syns lite iaf.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du är säker på att det inte sitter ett displayskydd på skärmen? 🙂

Edit: det ser ur som proximitysensorerna

flelix
    Member

Nejdå, displayskydd är det inte!

Men då undrar jag vad proximitysensorerna är? Hittade den bilden: File:Iphone3gsensors.jpg – Wikipedia, the free encyclopedia

Och det är nog samma, så alltså borde dom tre bubblorna vara där?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@flelix 56173 wrote:

Nejdå, displayskydd är det inte!

Men då undrar jag vad proximitysensorerna är? Hittade den bilden: File:Iphone3gsensors.jpg – Wikipedia, the free encyclopedia

Och det är nog samma, så alltså borde dom tre bubblorna vara där?

Har också fått de där 3 bubblorna/ringarna, men vad det är har jag ingen aning om.

Edit: “The proximity sensor shuts off the screen and touch-sensitive circuitry when the iPhone is brought close to the face, both to save battery and prevent unintentional touches.”

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@muffins 56174 wrote:

Har också fått de där 3 bubblorna/ringarna, men vad det är har jag ingen aning om.

lol.. 😛

muffins
    Member
    Post count: 1906

@ponyboy 56175 wrote:

lol.. 😛

Ja de har inte varit synliga tidigare, så frågan är hur de kan “komma upp” bara sådär å bli synliga efter ett tag 😛

Freebo
    Member

Ja men jag har sällan sett dem så tydliga förut

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@muffins 56176 wrote:

Ja de har inte varit synliga tidigare, så frågan är hur de kan “komma upp” bara sådär å bli synliga efter ett tag 😛

Ok, jag trodde du skojade. De ska finnas där, de är sensorer som känner av när du håller mobilen mot din öra. De finns där för att släcka dispalyen under samtal så du inte nuddar nåt med örat och avbryter samtalet. De syns mera beroende på hur ljust det är.

flelix
    Member

Okej, tack för hjälpen.
    Får se om jag orkar kontakta supporten eller får det väl va, det är nog inte så farligt iaf 🙂

EDIT:
    @ponyboy 56178 wrote:

Ok, jag trodde du skojade. De ska finnas där, de är sensorer som känner av när du håller mobilen mot din öra. De finns där för att släcka dispalyen under samtal så du inte nuddar nåt med örat och avbryter samtalet. De syns mera beroende på hur ljust det är.

Ja, jag märkar bara av det i vissa ljus, men lite störnade när det väl syns.

Freebo
    Member

@flelix 56179 wrote:

Okej, tack för hjälpen.
    Får se om jag orkar kontakta supporten eller får det väl va, det är nog inte så farligt iaf 🙂

Välkommen hit 😉

Supporten lär inte göra annat än säga samma sak, de byter inte telefonen för en sådan sak.

Miche
    Participant
    Post count: 358

@flelix 56179 wrote:

Okej, tack för hjälpen.

EDIT:

Ja, jag märkar bara av det i vissa ljus, men lite störnade när det väl syns.

Ingen ide att kontakta supporten dom kommer väl bara skratta skulle jag gissa 🙂

Dom ska finnas där och dom ska synas där, bara det att folk inte lägger märke till dom när dom inte vet att dom finns där och när man vet att dom finns där så ser man dom också tydligare. Finns samma sensorer på iphone 3g och dom såg jag faktiskt första veckan som jag ägde luren och såg sedan via google att dom är till för att telefonen ska
    1. stänga av skärmen när man sätter den mot örat.
    2. höjja eller sänka ljuset på skärmen i förhållande till vad för ljus det är runt om.
    3. justera kamerans ljusförhållande när man tar bild.

Prova håll för dom när du har ett samtal pågående så märker du att det slocknar om skärmen. Eller prova när du tar kort eller har automatiskt inställd ljusstyrka på skärmen.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.