Byta dator – olika itunes

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Byta dator – olika itunes

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

vad jag har förstått så kan man bara använda en och samma dator med ett itunes till sin iphone.. vad gör man då om man ska byta dator. Sälja den man haft från början med iphonen och köpa en ny.
    Hur gör man då för att använda iphone med den och ett annat itunes?

Zike
    Member
    Post count: 571

det e bara å synca med den nya.. all media kommer att försvinna (musik o film) men allt annat finns kvar

alive
    Member
    Post count: 12

Ja det var jag som hade fått för mej att det var så bara tydligen.. Frågade i Apple affären, han sa att iPhone har stöd för att synca med upp till fem olika datorer så länge man använder sin egen iTunes inloggning.

Sultanen
    Member
    Post count: 19

Hur får jag tag i mina program jag laddat ner till min gamla dator (som pajat) till min nya dator?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@sultanen 46772 wrote:

Hur får jag tag i mina program jag laddat ner till min gamla dator (som pajat) till min nya dator?

Bra att du postar i en befintlig tråd och inte skapar en ny! Fler sådana =)

Du har nog bara två alternativ – ladda över alla filer (*.ipa) med en USB sticka eller liknande från den gamla till den nya datorn. Drag och släpp dem i Programmappen i iTunes och synka. Det mer tradiga alternativet är att ladda hem alla igen från AppStore… apps du redan betalat för laddar du ned gratis

bozz
    Member
    Post count: 1199

om du har alla på iphonen kan du ju ta Överför inköp i itunes. Glöm dock inte att du måste vara auktoriserad och inloggad.

azeton
    Member
    Post count: 3

Jag bumpar väl igång denna tråd igen för det passar min fråga.

Jag har haft iTunes på två datorer, på den ena har jag synkat kalender, kontakter samt bilder och på den andra kallad “media-dator” har jag synkat musik, film och program. Nu när jag skall till att begrava “media-datorn” så har jag ju givetvis stött på patrull.

Så då skall vi se om jag kan få till en frågeställning som verkar förnuftig, det kan bli något svårt för just nu är jag totalt blank och en krossad glasruta på min söta iPhone hänger i luften.

Detta har jag gjort;

Program
    1. Jag har läst runt här och kört på att flytta över manuellt från Mobile Applications -> Mobile Applications
    – Här fick jag av någon anledning dubbletter, inte bra. Hur vet jag vilka jag kan radera? Jag är orolig att radera användardata, exempelvis i spel och applikationer där man sparat saker.

På “media-datorn” har jag 225 program enligt itunes. I den nya datorn för media har jag 185 enligt itunes. Fysiskt i mapparna har jag 225 i media-datorn och 279 i nya datorn??

Film & Musik
    2. Jag har ca 150GB musik och film i “media-datorn’s” itunes som läses från vår NAS, måste jag verkligen lägga till dessa bibliotek till nya datorn och sedan skapa nya spellistor osv, eller finns det genvägar?

Mina spellistor och allt tog mig en evighet att göra i ordning, orkar helt enkelt inte att göra om allt.

Jag är sjukt tacksam för hjälp vill ogärna köpa ny iPhone pga bristande tålamod. Hoppas ni har överseende med den röriga frågeställningen.

bjarneklint
    Member
    Post count: 14

Jag har följande problem:
    Har precis skaffat mig en Iphone, och vill nu kunna utnyttja mina MP3-filer på hårddisken för att ladda ner till min iphone.
    Hur gör jag ?

Freebo
    Member

@bjarneklint 61605 wrote:

Jag har följande problem:
    Har precis skaffat mig en Iphone, och vill nu kunna utnyttja mina MP3-filer på hårddisken för att ladda ner till min iphone.
    Hur gör jag ?

Imortera dem in i iTunes och synka sedan med din iPhone. Enkelt. Klart. Färdigt

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@azeton 61563 wrote:

Jag bumpar väl igång denna tråd igen för det passar min fråga.

Jag har haft iTunes på två datorer, på den ena har jag synkat kalender, kontakter samt bilder och på den andra kallad “media-dator” har jag synkat musik, film och program. Nu när jag skall till att begrava “media-datorn” så har jag ju givetvis stött på patrull.

Så då skall vi se om jag kan få till en frågeställning som verkar förnuftig, det kan bli något svårt för just nu är jag totalt blank och en krossad glasruta på min söta iPhone hänger i luften.

Detta har jag gjort;

Program
    1. Jag har läst runt här och kört på att flytta över manuellt från Mobile Applications -> Mobile Applications
    – Här fick jag av någon anledning dubbletter, inte bra. Hur vet jag vilka jag kan radera? Jag är orolig att radera användardata, exempelvis i spel och applikationer där man sparat saker.

På “media-datorn” har jag 225 program enligt itunes. I den nya datorn för media har jag 185 enligt itunes. Fysiskt i mapparna har jag 225 i media-datorn och 279 i nya datorn??

Film & Musik
    2. Jag har ca 150GB musik och film i “media-datorn’s” itunes som läses från vår NAS, måste jag verkligen lägga till dessa bibliotek till nya datorn och sedan skapa nya spellistor osv, eller finns det genvägar?

Mina spellistor och allt tog mig en evighet att göra i ordning, orkar helt enkelt inte att göra om allt.

Jag är sjukt tacksam för hjälp vill ogärna köpa ny iPhone pga bristande tålamod. Hoppas ni har överseende med den röriga frågeställningen.

Valde att svara på din fråga här och radera den andra tråden då det är exakt samma fråga.

1. Det är bara applikationer som sparas i den mappen som IPA filer, inte dina inställningar och “appdata”. Inställningar och data som du har i dina applikationer finns i din iPhone så om du raderar en applikation och väljer sen att installera om den så kommer dina data att överföras till den nya applikationen. All data och inställningar sparas också i säkerhetskopian, du kan spara dina säkerhetskopior i en annan dator och sen lägga in dem manuellt i din nya iTunes, dem hittar du i Documents and SettingsUSERNAMEApplication DataApple ComputerMobileSyncBackup. Du kan även spara din säkerhetskopia i din nya iTunes genom att koppla din iPhone till iTunes och högerklicka på iPhone ikonen och välja Säkerhetskopiera.

2. iTunes: How to backup and restore playlists

azeton
    Member

@ponyboy 61638 wrote:

Valde att svara på din fråga här och radera den andra tråden då det är exakt samma fråga.

1. Det är bara applikationer som sparas i den mappen som IPA filer, inte dina inställningar och “appdata”. Inställningar och data som du har i dina applikationer finns i din iPhone så om du raderar en applikation och väljer sen att installera om den så kommer dina data att överföras till den nya applikationen. All data och inställningar sparas också i säkerhetskopian, du kan spara dina säkerhetskopior i en annan dator och sen lägga in dem manuellt i din nya iTunes, dem hittar du i Documents and SettingsUSERNAMEApplication DataApple ComputerMobileSyncBackup. Du kan även spara din säkerhetskopia i din nya iTunes genom att koppla din iPhone till iTunes och högerklicka på iPhone ikonen och välja Säkerhetskopiera.

2. iTunes: How to backup and restore playlists

Okej, då förstår jag principen, men sökvägen finns inte, faktum är att jag inte hittar den mappen ens. Kör Vista på den gamla “media-datorn”.

azeton
    Member

Nä jag ger fan upp :confused:, skittelefon. Nu blir det android, basta :mad2:

*edit* Jag har löst det temporärt med att blåsa telefonen och nu kört in lite av innehållet på nytt. Detta är helt sjukt att det skall vara sådant bök, det här med jailbreak börjar låta väldigt intressant men då går det inte med 3.1.3 jösses vad är det som sker. 😮

Nåväl, tack ändå! 🙂

and3n
    Member
    Post count: 34

Har sökt men inte hittat något bra:

Vad är enklaste sättet att kunna synca en iphone med flera olika datorer utan att allt raderas från den när man gör det?

Freebo
    Member

@and3n 67010 wrote:

Har sökt men inte hittat något bra:

Vad är enklaste sättet att kunna synca en iphone med flera olika datorer utan att allt raderas från den när man gör det?

Det är rätt stökigt och ingenting jag rekommenderar. Det du ska göra är att auktorisera iTunes på dator #2 och högerklicka på din iPhone i iTunes och välja överför inköp. Detta bör kopiera över de köpta apparna/iTunesköpta musiken. Märk väl att allt annat kommer att raderas, du måste antingen avmarkera kontakter etc eller sätta upp identiska synkförutsättningar al
    på dator #1, se FAQn

HabboHotel
    Member
    Post count: 132

Använd swaptunes från cydia då kan du anluta till hur många itunes du vill och ingenting går bort men allt kommer tillbaka från den andra itunes du syncar med

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.