Byta operatör och byta iPhone – samtidigt

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Byta operatör och byta iPhone – samtidigt

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Vårt företag byter operatör och samtidigt byts alla gamla iPhone 3G ut till 3Gs. De gamla abonnemangen upphör vid samma klockslag som de nya börjar gälla. Hur får jag över allt från min gamla iPhone till min nya? På Apples supportsida finns bara info om hur man gör när man har kvar samma operatör.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@jog 57693 wrote:

Vårt företag byter operatör och samtidigt byts alla gamla iPhone 3G ut till 3Gs. De gamla abonnemangen upphör vid samma klockslag som de nya börjar gälla. Hur får jag över allt från min gamla iPhone till min nya? På Apples supportsida finns bara info om hur man gör när man har kvar samma operatör.

Informationsmässigt menar du, såsom apps, telefonnummer, sms, etc?
    Det har ingen relevans till någon operatör utan är enbart mjukvara.

Synka din telefon med iTunes (3G modellen) och ta en säkerhetskopia även.

När du fått din 3GS så är det bara att koppla in den mot datorn som du synkade 3G telen med och få över allt igen, och du har även tillgång till att dra in säkerhetskopian du skapade tidigare.

Mvh, Muffins.

JoG
    Member
    Post count: 2

Exakt, all mjukvara. Men varför säger då Apples supportsida att detta gäller vid “nyinköpt iPhone med samma operatör”? Se länk
    iPhone: Överföra information från din nuvarande iPhone till en ny iPhone
    Tack för snabbt svar!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@jog 57695 wrote:

Exakt, all mjukvara. Men varför säger då Apples supportsida att detta gäller vid “nyinköpt iPhone med samma operatör”? Se länk
    Tack för snabbt svar!

bullshit? Det ska funka vilket som.. Låsningen till en spec operatör är i telen och inte något man laddar in.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Mycket underlig formulering på Apples websida och migreringen verkar vara illa skött av din arbetsgivare. Anställda som tvingas googla efter svar 🙂

muffins
    Member
    Post count: 1906

@jog 57695 wrote:

Tack för snabbt svar!

Ignorera det från apple helt enkelt. Dåligt formulerat och helt felaktigt faktiskt från deras sida.

Det är bara tuta & köra på som jag sa tidigare :).
    Kan garantera dig till 100% att det fungerar hur bra som helst :).

Mvh, Muffins.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.