Bytt batteri själv men det verkar vara glapp

Front page Forums Övriga ämnen Bytt batteri själv men det verkar vara glapp

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Tänkte att man kan lika gärna ställa frågan här.

Jag har en iPhone 3G utan garanti så jag tänkte att jag byter batteriet själv eftersom det inte är så svårt. Sagt o gjort så beställde jag ett nytt iPhone orginal batteri och bytte ut det gamla. Satte ihop telefonen och kopplade in usb-kabeln till datorn och efter ca 10 min försökte jag starta och inga problem. Använde även telefonen när den var inkopplad i datorn, inga problem.

Men när jag tar ur sladden och kör på batteriet så dör den efter en stund allt mellan 30 sek och 5 min. Så kan jag starta om den igen om jag vill, men den dör bara igen.

Har nu bytt tillbaka till det gamla batteriet igen och telefonen funkar igen men dock så är ju batteritiden väldigt dålig då.

Är det batteriet som jag köpt som är glappt? Eller vad skulle det kunna vara för fel annars?

Tacksam om ni har några ideér! 🙂

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Prova att ha den i laddning i 10-12 timmar med mobilen avstängd, och sedan använd den tills den dör helt, ladda om och prova igen. Den kanske behöver några fullständiga laddnings cirklar innan den får sin fulla kapacitet. Det kan ju också vara att det är fel på batteriet och då får du skicka tillbaka den och be om ett nytt.

simon_l
    Member

Ska testa detta, hade den på laddning i ca 8 timmar första gången. Tack för tipset, hoppas på att det kommer fungera.

Måste man återställa telefonen efter man bytt batteriet? Känns ju som att det inte borde behövas då batteriet inte har något att göra med datan som finns i telefonen?

Någon som vet?

simon_l
    Member

Det har löst sig, jag gjorde en chansing och köpte ytterligare ett nytt batteri och nu funkade det utan några som helst problem.

Vill ni byta själva, så är det inte alls svårt kan jag säga men se till att kontrollera batteriet när ni köper det så det inte blir som det blev för mig! 😉

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.