Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Cydia apps!
-
AuthorPosts
-
Vet inte om det är rätt forumdel men testar här iaf.
Jailbreakade min 3GS igår och började utforska Cydia.
Finns ju hur mångs apps som helst där?! :rolleyes:
Skulle vilja veta vilka ni rekommenderar osv..
Har ingen större koll då jag är lite av en newbie inom iphone!Tack på förhand!
Processes – kör prgm i bakgrunden
Winterboard – ändra utseendet (bakgrunder, ikoner, lockscreen…)
SBsettings – kontrollera din vän med snabba knapptryckdär har du dom vanligaste:)
Installous-Sök lite på Youtube så kommer du på vad det är 🙂
Flashlight- ökar även ljusstyrkan till max
@steffeiphone 40585 wrote:
Installous-Sök lite på Youtube så kommer du på vad det är 🙂
FANTASTISKT :laugh:
Jag läste och såg någon youtube video om att apple skulle stänga ner Iphonen om man använde sig av Installous. detta är endast på 3GS så jag har bestämt mig för att inte använda mig av det. vad säger ni? ska man tro på folk på tuben?
Sluta sprid såna rykten ante. Då kan Apple stänga av alla iPhoneanvändare bara för att de jailbreakar sina telefoner och då tappar de mer än hälften av alla sina kunder.
@mossarelli 41104 wrote:
Sluta sprid såna rykten ante. Då kan Apple stänga av alla iPhoneanvändare bara för att de jailbreakar sina telefoner och då tappar de mer än hälften av alla sina kunder.
Jag sprider inga rykten jag informerar bara alla avd ajg har hört och när man installerar Installous så står det att det är olagligt
@anteup 41105 wrote:
Jag sprider inga rykten jag informerar bara alla avd ajg har hört och när man installerar Installous så står det att det är olagligt
Ja Apple har någonting som heter App kill switch som upptäcker apps som du installerat via cydia eller andra ställen. Du kan stänga av Kill switch i SBsettings och BossPrefs.
Att installera Installous är inte olagligt, men att använda Installous till att ladda ner apps är olagligt. Syftet med Installous är att slippa betala för apps.
@mossarelli 41126 wrote:
Ja Apple har någonting som heter App kill switch som upptäcker apps som du installerat via cydia eller andra ställen. Du kan stänga av Kill switch i SBsettings och BossPrefs.
Att installera Installous är inte olagligt, men att använda Installous till att ladda ner apps är olagligt. Syftet med Installous är att slippa betala för apps.
okej så om jag bockar ur kill switch i sbsettings så kan jag använda installous utan att behöva oroa mig lr?
@anteup 41157 wrote:
okej så om jag bockar ur kill switch i sbsettings så kan jag använda installous utan att behöva oroa mig lr?
Japp. Men “App kill switch” stänger inte av iPhonen vad jag vet. Den tar bara bort programet som appel inte gillar. För övrigt kom jag nyss på att jag inte har stängt av App kill switch, ska göra det nu 🙂
Fast Installous behöver vi inte snacka om här.
Sry men är installous samma apps som appstore? :O Och om det är det, är det allt så? :O:eek::eek::eek::eek::eek::eek:
@anteup 41157 wrote:
Då kan du göra vad du vill.
@Äppelphone 41167 wrote:Japp. Men “App kill switch” stänger inte av iPhonen vad jag vet. Den tar bara bort programet som appel inte gillar. För övrigt kom jag nyss på att jag inte har stängt av App kill switch, ska göra det nu 🙂
Tur att den inte dödat några apps för dig.
@carpe 41172 wrote:Fast Installous behöver vi inte snacka om här.
Nej, den är lite väl gniden runt 8:ttan
@matt3 41175 wrote:Sry men är installous samma apps som appstore? :O Och om det är det, är det allt så? :O:eek::eek::eek::eek::eek::eek:
Installous är en piratversion av Appstore där du inte behöver betala för apps för att installera dem. Att prata om Installous och få support kring programmet stöds dock inte enligt reglerna på detta forum. Reglerna accepterade du när du blev medlem.
Fan, min mobil har stängts av flera ggr nu av sig själv. Kan det vara Apple själva som är inne och stänger av den för att man jailbreakat?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.