Dagens RIS går till telia

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Dagens RIS går till telia

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

dagens RIS går till telia som jag beställt min iphone 3g hos. jag gjorde min beställning för över 2 veckor nu sedan och fortfarande inte sett skymten av den. ringde till dom i början av veckan och frågade hur det såg ut med min beställning, då jag börjar få lite panik. mannen i andra sidan luren berättar då att den kommer skickas inom 2 dagar. idag ringde jag och frågade var den var och damen i luren skulle ta reda på detta. i 10 minuter fick jag sitta och vänta på att hon skulle senare berätta för mig att dessa var helt plötsligt slut i lager och jag kommer få vänta gissa vad? ytterligare 2 veckor innan den kommer. Så tack telia för att ni inte kan berätta det på en gång och för att ni mailar och berättar det som ni skrev att ni skulle göra om det skulle bli försenat!

nu får jag försöka låna en telefon av någon eller gå och köpa mig en annan så länge.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Det är väl sagt att det är minst 4 veckors väntetid, eller stod det något annat när du beställde?

nimren
    Member
    Post count: 250

Men en vanlig 3G ska dom väl ha på lager för omgående leverans skulle man tycka.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@nimren 48019 wrote:

Men en vanlig 3G ska dom väl ha på lager för omgående leverans skulle man tycka.

Sry, my bad.
    Jag som läste 3GS av vana.
    Jag tillbakadrar det jag skrev.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Telia? Heter de inte Felia?

Letmetouch
    Member
    Post count: 15

Så äntligen fick jag prata med en vettig människa. de skickade den idag så jag borde ha den i morgon eller om 2 dagar. verkar vara lite kommunikations problem hos telia, eftersom det skulle ta 2 veckor senast jag pratade med dom i fredags. och det roligaste var att jag ville säkerhets kolla nu så allt jag bad om skulle vara med, men icke! telias “mobil surf alltid” som jag bad om när jag la ordern, hade inte aktiverats, men det gjorde dom nu. så tur var att jag ringde annars hade jag kanske surfat på och fått en inbetalning på ett ex antal tusen! tycker detta var riktigt dålig stil och inte bättre är det att dom inte hör av sig eller ens skickar ett ynka mail.

Johan H
    Member
    Post count: 11

Gammal tråd men jag måste också ge Telia lite ris.

Ringde dom för några veckor sedan så mitt TRE abonnemang löper ut i slutet av Mars och jag då vill portera över till Teila och i samband med det skaffa en iPgone 3gs 32gb. Var inne på att jag ville ha den med “Prata på surf alltid” abonnemanget. När jag kom fram till kundtjänst och skulle beställa sa damen jag talade med att dom hade ett bättre erbjudande som inte låg ute på sidan, nämligen ett Julerbjudande som fortfarande var aktivt. Det skulle enligt henne vara abonnemanget “Prata på” i grunden och deras “Mobil surf extra”, för detta skulle jag få betala 179:- / månad i 24 månader (förhöjd månadsavgift på 150:- / månad inräknat), dom skulle alltså bjuda på Mobils surf extra. Mobilen skulle kosta 995:- vid leverans. Det lät ju otroligt bra, eftersom jag är arbetslös för tillfället och inte har hur mkt pengar som helst frågade jag två gånger om jag fattat rätt ang pris, avgifter osv och det hade jag. Ett muntligt avtal ingicks som spelades in (tänkte då på att ingen månadsavgift/summa nämndes i avtalet men antog att det skulle vara så) Frågade en tredje gång om jag verkligen fattat allt rätt då erbjudandet lät så otroligt bra (om det låter för bra för att vara sant brukar det vara någon hake i det hela…)

Några dagar senare kom mina papper för att skriva på avtalet, i det så stod det att abonnemanget var “Prata på”. Ringde kundtjänst för att kolla så att allt var som det skulle och det var det, inget att oroa sig för.
    Skrev på och skickade tillbaka.

I förrgår kom min iPhone på posten som jag löste ut för 995:-
    I följesedeln stod nu abonnemanget “Prata på surf alltid”, ringde åter Telia för att höra om det skett något misstag, talade med en kille som skulle kolla med säljgruppen eller vad dom hette och sedan ringa upp mig. Ingen ringde tillbaka.
    Dagen efter ringde jag åter kundtjänst och talade då med en dam som blev mkt förbryllad, något sådant Julerbjudande som jag nappat på hade aldrig funnits öht. Jag var registrerad på att ha “Prata på” och Mobilsurf extra” till en total månadskostnad av 378:-, dvs en hel del mer än de 179:- jag tecknat mig för…
    Sedan följde en massa dividerande och dom lyssnade på det inspelade avtalet och mycket riktigt framgick där ingen månadskostnad, vilket det tydligen ska göra. Hon gav mig erbjudandet att dom bjöd på mobilsurf extra i 6 månader sedan skulle det kosta ordinarie pris. Det kan jag som arbetslös inte ta då jag inte vet om jag ror iland det senare. Alternativet var att skicka tillbaka telefonen och häva allt.

Gav då själv förslaget att jag skulle få det abonnemang jag ursprungligen varit inne på, dvs “Prata på mobilsurf alltid”, men då skulle ju telefonen bli 700:- dyrare, vilket jag tyckte dom kunde bjuda på. (Min månadskostnad blir också 69:- dyrare än det jag bundit mig för från början / månad, och datamängden är ju bara 0.5gb jämfört med 5gb per månad, samt inga fria surf zoner) Det skulle hon kolla med någon chef om och ringa upp följande dag (Torsdag). Fick senare på kvällen ett SMS från Telia att jag skulle bli uppringd på Fredag istället.

I morgon är det Fredag…

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Men visst är det ändå skönt att de spelar in samtalen och plockar fram dem.
    Jag fick massa räkningar från någon sms tjänst vi garanterat inte skickat sms till (vi kollade alla loggar) och de kunde bara säga att vi skickat sms om att vi acceperat deras tjänst, men inte när eller vad som stod i det… blev mäkta sur.
    Trist att det blev som det blev, men jag hoppas för din skull att du får ett bra samtal i morgon.

Johan H
    Member
    Post count: 11

Hej

Nja, hela samtalet spelas väl inte in utan bara själva “avtalet” när man får svara JA osv osv. Tyvärr, för annars hade jag nog fått det för 179:- / månad som det var sagt, nu blir det nog nått annat.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.