Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Dålig mottagning efter avinstallation av upplåsning
-
AuthorPosts
-
Hej allihop!
Antingen har något i min iPhone 3GS börjat krångla eller så har jag förstört för mig själv. Antagligen det senare…
Så här är läget:
Tidigare hade jag iOS 4.0, jaibreakat med jailbreakme.com. Upplåst med ultrasn0w via cydia. Då fungerade allt fint.
Sedan när iOS 4.1 kom uppdaterade jag och jailbreakade med limera1n. Det fungerade som det skulle men det var här jag gjorde mitt misstag. Jag var lite för snabb och installerade ultrasn0w trots att den inte stödde det basbandet (05.14.02) jag hade. I det här läget försvann min mottagning helt, men efter att jag avinstallerat ultrasn0w fick jag mottagning igen. Men det är här problemen börjar. Mottagningen kommer och går lite som den vill. Jag kan inte säga om det började vid uppdateringen eller efter upplåsningsförsöket eftersom jag försökte låsa upp på en gång.
Jag har testat gör en total återställning men problemen fortsätter. Nu har jag uppdaterat till iOS 4.2.1 och trodde att basbandsuppdateringen till 05.15.04 skulle lösa det hela men problemen kvarstår.
Är det någon annan som har haft liknande problem eller någon som försökte låsa upp basband 05.14.02 och inte fått dessa problem?
Kan det vara så att det inte beror på upplåsningen utan att det är något fel som garantin täcker?
Om jag gör en total återställning, finns det några spår kvar av att jag jailbreakat?
Edit: iOS 4.2 -> iOS 4.2.1
erikhj wrote:Hej allihop!Antingen har något i min iPhone 3GS börjat krångla eller så har jag förstört för mig själv. Antagligen det senare…
Så här är läget:
Tidigare hade jag iOS 4.0, jaibreakat med jailbreakme.com. Upplåst med ultrasn0w via cydia. Då fungerade allt fint.
Sedan när iOS 4.1 kom uppdaterade jag och jailbreakade med limera1n. Det fungerade som det skulle men det var här jag gjorde mitt misstag. Jag var lite för snabb och installerade ultrasn0w trots att den inte stödde det basbandet (05.14.02) jag hade. I det här läget försvann min mottagning helt, men efter att jag avinstallerat ultrasn0w fick jag mottagning igen. Men det är här problemen börjar. Mottagningen kommer och går lite som den vill. Jag kan inte säga om det började vid uppdateringen eller efter upplåsningsförsöket eftersom jag försökte låsa upp på en gång.
Jag har testat gör en total återställning men problemen fortsätter. Nu har jag uppdaterat till iOS 4.2.1 och trodde att basbandsuppdateringen till 05.15.04 skulle lösa det hela men problemen kvarstår.
Är det någon annan som har haft liknande problem eller någon som försökte låsa upp basband 05.14.02 och inte fått dessa problem?
Kan det vara så att det inte beror på upplåsningen utan att det är något fel som garantin täcker?
Om jag gör en total återställning, finns det några spår kvar av att jag jailbreakat?
Edit: iOS 4.2 -> iOS 4.2.1
Återställning=untouched… Så nej!
Då borde det ju betyda att problemen inte har något med mitt lilla upplåsningsförsök att göra. Om en återställning verkligen skriver över basbandet som det ska vara så är det nog dags att gå förbi Teliabutiken och lämna in den på lagning.
Hur ska man klara sig flera veckor utan iPhone??? Att gå tillbaka till sin Sony Ericsson k700i måste ju vara som att flytta ut i en grotta och börja käka rötter. Man kommer ju känna sig som värsta neandertalaren. Surt!
Det är så att min iphone 3gs med ios 4.1 har nästan slutat ta emot sms och samtal vissa tider, sen helt plötsligt ramlar det in sms som skulle kommit för sisådär tre timmar sedan. Någon som kanske vet vad problemet är? Kan orsaken vara att jag låste upp den från 3?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.