Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Dåliga Affärer gällandes Iphone 2G, 3G, 3GS och 4G
-
AuthorPosts
-
Hej, jag tänkte att vi kunde starta en tråd där man skriver sin livs sämsta affär med appel eller någon annan operatör, Säljare/köpare osv. (Kanske någon app du slängde 120:- på som verkligen inte var värt det…
I alla fall…
Min sämsta affär var när jag sålde min Iphone 3G.
Min Halvsysters halvsyster (invecklat) hade velat ha en iphone sedan ett år tillbaka, men det var för dyrt att köpa en direkt ur affären.
Så jag jobbar på tre och får en splitter ny Iphone 3GS för 3670:- (personalpris) Och då nappade jag direkt.
Så min ett år gamla iphone 3G var ju redan såld om man säger så. Så när hon hade varit och tittat på min telefon osv så vill hon förstås ha den, vi satte ett pris på 2000;- (jävligt bra pris, knappt några repor och telefonen var superbra. Hade aldrig haft ett problem med den). Och jag hade inte fått min 3gs just då, så hon fick vänta lite till…Efter ett tag när jag varit ute och jobbat, kommer tillbaka med 3G’n som skulle säljas och märker att det är lite dåligt ljud i telefonen och jag hade ca 7 dagar kvar på garantin. Så jag tänkte att jag skulle lämna in den till telia, iomed att jag inte hade tappat den när skadan uppkom.
Detta gjorde att hon fick vänta lite längre osv. Tillslut får jag ett sms av telia och säger att jag kan hämta MIN telefon hos dem, jag ringer till tjejen och säger “Telefonen kommer i eftermiddag, ha stålarna framme”.och “min” iphone 3G Som jag varit och lämnad är tydligen skrotad och jag får en splitter ny av butiken istället. Priset var redan satt. Det var ju familj.
Så allt jag kunde göra var att sälja min fyra timmar iPhone 3G för 2000:- 🙁
Nu är det er tur. Någon som varit med om en lika dålig affär som jag? 😉
(stavfel bjuder jag på)
Alla mina kompisar lurade Telia och låste upp sin iPhone 3G innan 12 mån.
Vet hur men vet inte om jag får skriva det för Mod.Så jag ville göra samma sak, så gick jag in stog i kö 5min så jag fråga hon som var framför om jag fick gå förre, ” Nej stå i kö som alla andra “.
Fy, fan vad jag älskar henne nu, för jag kom på när hon snacka me han på kassan att min 3GS var inte ens ett år gammal så hur fan skulle jag kunna ha haft den i 12mån, gick i väg sakta från butiken ^^Aja, stavfel och annat shit bjuder jag också på.
Jag tappade min första iPhone i marken ett par veckor innan 3gs presenterades. fick en ny 3g på försäkringen.. jag borde ha sålt 3g:n då och uppgraderat till 3gs, men det gjorde jag ej 🙁
Sen köpte jag GTA Chinatown Wars för 75:- men har aldrig spelat det 😛 men är man ett hängivet fan av GTA så måste man köpa alla spel..
Köpte föresten ett PSP endast för att spela GTA Liberty City Stories (som typ sög) och Gran Turismo 4 PSP (som inte kom ut förrän 1 år efter att jag lagt PSP:t på hyllan..)
Inte så dåligt för mig, men för köparen.
Försökte sälja min iPhone GSM i augusti förra året för 1000kr. Det var jävligt svårt att hitta en köpare. Men tillslut hittar jag en köpare. Min brorsas flickvän. Observera att telefonen inte hade någon defekt utöver att den hade blivit överkörd av en bil med dubbdäck, så det hade blivit ett stort intryck i mobilen. Men iallafall. Sålde den för 1000kr och köpte en 3GS.
En vecka senare kastar flickvännen mobilen i sängen, och sleep-knappen slutar fungera.
Så hon var tvungen att se till att batteriet aldrig tog slut 🙂
Ja, det var väl min berättelse/iA i blå tornet
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.