Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Dåliga sabotageförsök på iPhone-ryktet!?
-
AuthorPosts
-
Tjenare!
En polare skickade en länk på 7 saker som gör att iphone suger. så tänkte jag länka det roliga läsandet här i forumet ^^ säge vad ni tycker och tänker på det hela, och så skulle det vara extra kul om ni länkade till andra liknade försök att kasta iphone i marken 😉
7 Reasons Why the New iPhone 3G Sucks | Retrevo
// Jonathan
Håller med den där artikeln fullständigt. Är det någon som kan argumnetera för att köpa Iphonen förutom 3g?
Om det är någon som redan äger en 2g version och köper den här… har ni antingen för mycket pengar eller så är ni en riktigt slösare eller en pryl geek. 😛
GPS är ju ett skämt, utan någon form av aktiv vägbeskrivning.
Jo de mesta av de där sakerna skulle va trevligt å haft på iPhonen, speciellt med de priset som den har i dag…
Men inte kommer de stoppa många från å köpa den.
Å sådana sider finns de nog många, har inget å länka till, men på den sidan så skulle ju t.o.m skrivbenten köpa en iPhone själv iaf :p
Jag tycker att det är knäpt att folk klagar så mkt på iPhone. Alla som säger att det är så dyrt och att den är dålig. Köp inte den då! den är inte dyr om man jämför med andra telefoner, tycker jag.
@zorcey 5542 wrote:
Jag tycker att det är knäpt att folk klagar så mkt på iPhone. Alla som säger att det är så dyrt och att den är dålig. Köp inte den då! den är inte dyr om man jämför med andra telefoner, tycker jag.
håller fullständigt med dig ZorceY
se bara på htc’s sortiment, ex. TyTN 2, den kostar nästan 6000:- utan abonnemang..
:71. Pengar e inga problem, ngr futtiga tusenlappar.
2. Vem behöver helt seriöst GPS i lilla Sverige?
3. Alla har redan Turbo3G-puck
4. Har aldrig behövt cut&paste i ngn av mina mobiler. Och har jag haft funktionen har jag aldrig ens tänkt tanken att använda den.
5. Det är en mobil, ingen kamera. Kameran duger som “partykamera”. Ska man ta seriösa foton använder man systemkamera.
6. Allvarligt? Stereo blåtand?
7. ………
Det är inte konstigt att det finns så mycket diss på iPhone “out there”. Det pågår ett krig ännu om ni minns, Mac vs. PC! Det är där problemet ligger. Alla PC-lovers gör vad som finns i deras makt att fälla iPhonen medan Mac:arna sitter och njuter av Apples skapelser…
Man ska inte klaga allt för mycket på iPhone! Det är en väldigt bra, häfftig och nyskapande telefon/mp3/dator/etc.. + Att det är klart att den kostar en del, det gör ju tex Nokia N95 8GB också.
Sen tror jag att många tycker den är dyr eftersom att den förra versionen kunde
köpas väldigt billigt (olagligt). Om man skulle köpt den förra iPhonen enligt alla regler skulle det landa på 499$ för telefonen och sen typ 70$ per månad i två år.. och det blir också en hel del pengar!@mrfestis 5561 wrote:
1. Pengar e inga problem, ngr futtiga tusenlappar.
2. Vem behöver helt seriöst GPS i lilla Sverige?
3. Alla har redan Turbo3G-puck
4. Har aldrig behövt cut&paste i ngn av mina mobiler. Och har jag haft funktionen har jag aldrig ens tänkt tanken att använda den.
5. Det är en mobil, ingen kamera. Kameran duger som “partykamera”. Ska man ta seriösa foton använder man systemkamera.
6. Allvarligt? Stereo blåtand?
7. ………
Äkta fanboy prat.
1. Pengar ÄR ett problem för många, samt att man får väldigt lite för pengarna.
2. … Hur gammal är du och har du varit i någon storstad?
3. Nej
4. Vi pratar om dig. DU har inga behov av det. Men eftersom att apple siktar in sig på affärsmarknaden så behöver de Cut & Paste. Speciellt när deras e-post klient saknar vissa funktioner.
5. Spelar väl ingen roll? Min 3 år gamla Sony Ericsson har mer än 2MP, och Apple påstår att de leder teknologin. Mjukvara – ja. Men inte hårdvara. Dumförklara inte dina konsumenter.
6. “Best iPod ever”. “Bästa” iPoden som saknar en multimedia funktion som skulle bidra till ett mindre trassel. A2DP är en teknologi många kritiserar före de prövat den.
7. Håller med. Gizmodo postade nyligen en artikel om att det är en “hackare” som portade Flash mobile till iPhone.Jag gillar iPhone. Jag älskar apples datorer och operativ system.
Men efter att ha sett vad konkurrenterna håller på med har jag svårt att se iPhone 3G vara en succé.Det enda jag gillar från iphone är deras snygga datorer och iphone. Gillar inte operativsystemet/en .. Känns för krångligt, men jag älskar dock iphone. Så att säga att det är pcsnubbar som trackar ner iphone är inte sant, inte alla som älskar pc trackar ner iphone 🙂 Kmr förevigt hålla mig till pc om de inte ändrar operativsystemet så det passar mig, xp ftw 🙂 Och iphone ftw! Och, som ni och många andra säger, 3g är onödig och dyyyyyr .. Spec för en student, fast 2500 som jag köpte min 2g för är perfa!
@sebastian 5649 wrote:
Äkta fanboy prat.
1. Pengar ÄR ett problem för många, samt att man får väldigt lite för pengarna.
2. … Hur gammal är du och har du varit i någon storstad?
3. Nej
4. Vi pratar om dig. DU har inga behov av det. Men eftersom att apple siktar in sig på affärsmarknaden så behöver de Cut & Paste. Speciellt när deras e-post klient saknar vissa funktioner.
5. Spelar väl ingen roll? Min 3 år gamla Sony Ericsson har mer än 2MP, och Apple påstår att de leder teknologin. Mjukvara – ja. Men inte hårdvara. Dumförklara inte dina konsumenter.
6. “Best iPod ever”. “Bästa” iPoden som saknar en multimedia funktion som skulle bidra till ett mindre trassel. A2DP är en teknologi många kritiserar före de prövat den.
7. Håller med. Gizmodo postade nyligen en artikel om att det är en “hackare” som portade Flash mobile till iPhone.Jag gillar iPhone. Jag älskar apples datorer och operativ system.
Men efter att ha sett vad konkurrenterna håller på med har jag svårt att se iPhone 3G vara en succé.Självklart är pengar ett problem för de flesta. men det betyder ju inte att man kan sälja allt billigt. En iPhone är hyfsat billig, ca 1300. Den där nya DORO telefonen som man bara kan ringa på kostar så mycket (Se här). Dock gör telia det till dyrt! Det är de som gör att den kommer kosta ca 8000!
Rätta mig om jag är helt ute och cyklar! 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.