Displayproblem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Displayproblem

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    Hej.

    Jag har ett litet problem med min iPhone. När jag trycker på min display så går det som en våg över skärmen, som när man trycker på displayen på en gammal miniräknare. Är det någon annan som har samma problem ? går det på garantin ?

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    Troligt garantiärende!
    Kolla med säljaren.

    imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    Är rädd att de skickar tillbaka luren utan att reparera eller byta ut den ..
    Trycker jag lätt på skärmen händer inget, men när jag trycker lite hårdare så blir det konstigt. Övre delen av skärmen är helt ok, det är undre delen som börjar “flyta” liten när man trycker hårt.

    Ingen annan som upplever detta ? eller trycker jag svinhårt på min skärm 🙁

    Miche
    Participant
    Post count: 358

    Man ska inte ens behöva trycka hårt på skärmen, så kan nog vara du som trycker för hårt, tror jag.
    Räcker med att snudda så reagerar iaf min iphone. Iphonens skärm är inte som på alla andra mobiler som har tryckkänslig skärm, då andra mobiler har en mer “trög” skärm där man måste trycka hårt. “Problemet” existerar inte på iphone.

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    Det där händer mej när jag trycker alldeles för hårt, som t.ex., som Miche säger, när jag trycker som om det vore en “vanlig” touchscreen 🙂

    frojK
    Member
    Post count: 69

    @mekke 31685 wrote:

    Det där händer mej när jag trycker alldeles för hårt, som t.ex., som Miche säger, när jag trycker som om det vore en “vanlig” touchscreen 🙂

    Då måste ni trycka riktigt hårt, för när jag trycker “vanlig touchskärm”-hårt så blir det inga vågor, glaset har ju inte ens sån kontakt med skärmen egentligen. Så det borde ju inte ens bli vågor när man trycker.

    Jag skulle nog heller inte oroa mig över att de inte skulle reparera eller byta ut, de bytte ut min lur för att den hade damm under glaset. Vilket jag tycker är mindre defekt än det trådskaparen beskriver.

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    Ja, jag kanske överdrev lite med “vanlig” touchscreen… Lite hårdare än så måste iaf jag trycka, men jag kan dock inte stå för trådskaparen 😉

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    Grabbar!Det kan skada skärmen att trycka hårt på den!
    Undvik om möjligt den sortens experiment!

    imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

    ääh, jag får leva med det, precis som med allt damm som samlats under skärmen.. usch, drar snart skiten i gatan, med en jävla kraft.

    frojK
    Member
    Post count: 69

    @thian 31767 wrote:

    ääh, jag får leva med det, precis som med allt damm som samlats under skärmen.. usch, drar snart skiten i gatan, med en jävla kraft.

    Äh, skadar väl inte att gå till butiken och fråga, ingen som dör av det ^^

    jasifil
    Member
    Post count: 300

    Nog måste väl glaset vara tätat mot displayen? Jag menar nu inte den där lilla packningen mellan glas och kromlist utan det bör väl finnas en riktig tätning under glaset? Allt annat vore skandal. Säg den mobiltillverkare i dagsläget som inte har dammtäta displayer?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.