Droppade iPhonen i golvet

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Droppade iPhonen i golvet

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 647

Hejsan! Finns säkert många trådar om det här, men jag är inte så sugen på att leta just nu.
    För 20 minuter sedan skulle jag resa mig upp från sängen. När jag reser mig upp, ramlar mobilen ner ur fickan, rakt på morgonrocken.
    Hela skärmen på mobilen sprack. (Små sprickor över hela skärmen)
    Om jag nuddar vibrationsknappen, vibrerar den.
    Den tuggar batteri. Jag har telia som operatör.

Någon som har något tips på vad jag bör göra?

Edit: Jävligt svårt att ladda den då den tuggar batteri lika snabbt som den laddas upp.

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Magkänslan säger att den är körd, det kanske gå på garanti, försäkring etc. annars blir det nog att köpa nu. Dock okunnig på området så jag kan mycket väl ha fel.

Zike
    Member
    Post count: 571

Garanti går den inte på. Däremot bör det täckas av din hemförsäkring till mellan 750-1500:-

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Oturlig men som Zike säger, utnyttja ev. försäkring innan du ens funderar på att lämna in den på reparation – det där låter inte billigt… /:

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Nu är det skillnaden på om mobilens LCD-skärm sprack eller om bara ytterglaset sprack. Sprack LCD-skärmen så kan du faktiskt byta den själv och sprack båda kan du byta dem själv också.

iPhone 3G Ytterglas Display med Touch Screen Digitizer – iPhonebutiken.se

iPhone 3G LCD – iPhonebutiken.se

Priset på dessa två tillsammans blir: 1100

Överväg om du tror att du kan göra det själv billigare eller om du ska ta det på försäkring.

Zike
    Member
    Post count: 571

laga själv så ryker garantin.
    få ut ny på försäkring: du köper en telefon kontant av din operatör: 12 månaders ny garanti

1100 – garanti
    eller
    1500 + 12 månaders garanti?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.