En död pixel är drygt 2 veckor gammal

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone En död pixel är drygt 2 veckor gammal

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • volvo-s60
    Member
    Post count: 162

    Hej

    jag har en död pixel på skärmen lämnade in den idag i telia. Jag sa till dom den är bara 2 veckor gammal jag borde få en ny eftersom det är fabriks fel på samma gång sa jag dom sa joo det kommer du få vi skickar det här till tekniken, sen kommer du få ett nytt jag sa är du 100% säker på det att jag kommer få ett nytt dom sa ja ja vi har varit med om det många gånger min undran är har nån varit med om det vad tror ni får jag en ny?

    Kurtson
    Member
    Post count: 569

    phu….komma och punkt underlättar vid läsning…
    så här är konsumentsköpslagen.
    de har rätt att ta in den, skicka den på service och se OM den går att åtgärda, går det att göra det, så görs det, om inte så ersätter de dig med en ny telefon.
    Men de (apple) har rätten att besiktiga varan innan de beslutar att ge dig en ny.
    Butiken du köpt den i kanske är snälla och ger dig en ny.

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Tänkte säga detsamma, var är punkt och komma?

    r2d2
    Member
    Post count: 134

    till mig sa dom på telia att dom gör inget åt iphone, för känsliga delar så dom skickar en ny istället…..fick en ny igår ..hade fått lite damm innanför skärmen och så tappade den samtal

    volvo-s60
    Member
    Post count: 162

    @r2d2 38905 wrote:

    till mig sa dom på telia att dom gör inget åt iphone, för känsliga delar så dom skickar en ny istället…..fick en ny igår ..hade fått lite damm innanför skärmen och så tappade den samtal

    Va skönt, dom sa så till mig också då får jag en ny, tanken på den är ju bara 2veckor gammal också:D:D

    volvo-s60
    Member
    Post count: 162

    eller kan man ha kvar abb men inte telen sen tar jag ut en ny abb och en iphone 3gs? kom igen nu nån som kan det

    andlin
    Member
    Post count: 99

    @volvo-s60 38875 wrote:

    Hej

    jag har en död pixel på skärmen lämnade in den idag i telia. Jag sa till dom den är bara 2 veckor gammal jag borde få en ny eftersom det är fabriks fel på samma gång sa jag dom sa joo det kommer du få vi skickar det här till tekniken, sen kommer du få ett nytt jag sa är du 100% säker på det att jag kommer få ett nytt dom sa ja ja vi har varit med om det många gånger min undran är har nån varit med om det vad tror ni får jag en ny?

    Om du tänker sälja den på grund av ditt felköp som du skrev i en annan del av forumet och du får du en ny telefon. Bryt inte förpackningen!!

    Du får lätt mer för den om den är helt virgin.

    volvo-s60
    Member
    Post count: 162

    @andlin 39070 wrote:

    Om du tänker sälja den på grund av ditt felköp som du skrev i en annan del av forumet och du får du en ny telefon. Bryt inte förpackningen!!

    Du får lätt mer för den om den är helt virgin.

    om jag får en ny får jag oöppnad paket?

    Turbotrojkan
    Member
    Post count: 155
    generuss
    Member
    Post count: 285

    en räcker 🙁

    volvo-s60
    Member
    Post count: 162

    jag vet råka skriva i fel forum sorry:o

    marQz
    Member
    Post count: 6

    Var pixeln död eller lös den i annan färg? Det hände för mig, men försvann efter en återställning.

    Parts4ipods.com
    Member
    Post count: 3

    Skippa onödiga kostnader på att lämna in din Iphone eller Ipod på reparation.

    Äger du en Iphone eller ipod som har en defekt och vill skippa de onödiga höga kostnaderna för en reparation?Spara pengarna och reparera själv!

    http://www.parts4ipods.com är ett Engelskt företag i London som har över 2000 registrerade kunder världen över.
    Vi är leverantör för ca 250 reparations företag varav ca 15 av dem är svenska företag.
    Vi vill nu försöka nå ut till den svenska befolkningen som äger en defekt/skadad iPhone eller Ipod och ge er möjligheten att reparera på egen hand.
    Parts4ipods säljer nästan alla delar för din iPhone & iPod som kan göra din iPhone & Ipod till en helt ny fungerande produkt.
    Vi erbjuder GRATIS standard frakt och en kostnad av £ 4.99 för rekommenderat paket/frakt. Leverans tid normalt 3-10 dagar.

    Vi säljer även olika accessoarer för iphones & iPhones.

    Ni kan alltid kontakta oss för frågor eller funderingar
    Är engelskan krånglig för er är det bara att fråga efter Nima(Svensk talande)

    Nima H
    Assistant Manager

    http://www.parts4ipods.com
    Mon-Fri: 10am-6pm (Svensk tid : 11.00-19.00)
    Tel: 0044-2081231395
    Mob: 0044-77536908668

    pori
    Member
    Post count: 49

    Har en vän som jobbar på telia. Eftersom att telia inte har kompetensen till att reparera iphones så väljer apple att skicka en helt ny telefon vid lite mer “avancerade problem” så fort dom får en felanmälan från telia…so dont worry..

    volvo-s60
    Member
    Post count: 162

    hej nu drar jag upp samma tråd igen, nu är det andra gången jag lämnar min iphone 3g 16gb pixeldöd den lyser vit alltsåå är det känd med pixeldöd i iphonen eller har jag jävligt otur???

    LocDog
    Member
    Post count: 38

    @volvo-s60 40572 wrote:

    hej nu drar jag upp samma tråd igen, nu är det andra gången jag lämnar min iphone 3g 16gb pixeldöd den lyser vit alltsåå är det känd med pixeldöd i iphonen eller har jag jävligt otur???

    Bara fått “frysta” pixlar i omgångar, det räcker ofta med att prata ett tag i telefon så blir iPhonen så varm att pixeln “släpper”.

    Det låter ju väldigt hokuspokus, men det har funkat för mig.

    volvo-s60
    Member
    Post count: 162

    @locdog 40603 wrote:

    Bara fått “frysta” pixlar i omgångar, det räcker ofta med att prata ett tag i telefon så blir iPhonen så varm att pixeln “släpper”.

    Det låter ju väldigt hokuspokus, men det har funkat för mig.

    alltså kan man ha värklingen en sån otur det här är anndra gågnen om det blir så igen lämnar tilllbaka den helt o hållet

    volvo-s60
    Member
    Post count: 162

    ?????

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.