en fråga om upplåsning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak en fråga om upplåsning

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 482

jag har just nu en 3g ios 4.0.1 jailbreakad med redsnow och upplåst med ultrasnow 🙁 men när jag uppdaterar till 4.1 så kommer den bli låst igen till telia 🙁 då måste jag ta ett telia kort och stoppa i och gå till cydia och hämta hem ultrasnow igen, måste jag göra detta, kan man inte göra nåt med shsh ?

muffins
    Member
    Post count: 1906

Så fort du uppdaterar en tele så försvinner jailbreak, och du måste jailbreaka på nytt.
    Detsamma gäller vid återställningar via iTunes.

Med en 3G så behöver man inte använda sig utav SHSH-filer.
    Du kan nergradera iaf.

Läs mer här: Nergradera din iPhone 3G från iOS4 till firmware 3.x.x | iMedia

Istället för nergradering till 3.x.x så kan du välja 4.0, 4.0.1 eller 4.0.2 också.

Mvh

apple 3g
    Member

ååhhh vaa drygt 🙁 när jag uppdaterar den till 4.1 så måste jag ta mitt telia kort igen 🙁 och tänk om jag får problem med att installera ultrasnow då kommer jag och sitta gråta om jag inte kan låssa upp den 🙁

muffins
    Member
    Post count: 1906

@apple 3g 76987 wrote:

ååhhh vaa drygt 🙁 när jag uppdaterar den till 4.1 så måste jag ta mitt telia kort igen 🙁 och tänk om jag får problem med att installera ultrasnow då kommer jag och sitta gråta om jag inte kan låssa upp den 🙁

En regel: Uppdatera aldrig till den senaste firmware utan att kolla upp om den går att jailbreaka och låsa upp.

Bara hålla utkik framöver när 4.1 släpps, så kanske det kommer en jailbreak.

apple 3g
    Member

@muffins 76988 wrote:

En regel: Uppdatera aldrig till den senaste firmware utan att kolla upp om den går att jailbreaka och låsa upp.

Bara hålla utkik framöver när 4.1 släpps, så kanske det kommer en jailbreak.

mm det det jag gör exakt 🙂 brukar leta runt överallt och fråga här på forumet eller på ditt forum

apple 3g
    Member

installerar itunes 10 är nyfiken undrar om den syncar snabbare 🙂

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.