En riktig otursdag..

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone En riktig otursdag..

Viewing 42 posts - 1 through 42 (of 42 total)
  • Author
    Posts
  • Mekke
    Member
    Post count: 2271

    Ja, idag hände det mej oxå..

    Jag var ute och cyklade med min kompis när jag plötsligt hörde att nått ramlade i marken.. Jag vände om och såg min iPhone. Men inte bara det, utan min iPhone full med sprickor i hela skärmen 🙁 Nu ska jag till Telia imorrn, hoppas det går rätt fort att få en ny..

    Btw, måste man ta med allt som följde med iPhonen när jag lämnar in den? Asså t.ex. iPod-sladden, headsetet osv. 🙂 Bifogar lite bilder oxå 😉

    snook
    Member
    Post count: 2190

    @mekke 31823 wrote:

    Ja, idag hände det mej oxå..

    Jag var ute och cyklade med min kompis när jag plötsligt hörde att nått ramlade i marken.. Jag vände om och såg min iPhone. Men inte bara det, utan min iPhone full med sprickor i hela skärmen 🙁 Nu ska jag till Telia imorrn, hoppas det går rätt fort att få en ny..

    Btw, måste man ta med allt som följde med iPhonen när jag lämnar in den? Asså t.ex. iPod-sladden, headsetet osv. 🙂 Bifogar lite bilder oxå 😉

    Gud vad tråkigt 🙁

    Kan kosta en slant att få en ny, om ni inte har drulle försäkring?

    Komihåg att återställa den till 2.2 pga jailbreak.

    Men du vet väl säkert allt detta ändå tänker jag 🙂

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    @snook 31824 wrote:

    Gud vad tråkigt 🙁

    Kan kosta en slant att få en ny, om ni inte har drulle försäkring?

    Komihåg att återställa den till 2.2 pga jailbreak.

    Men du vet väl säkert allt detta ändå tänker jag 🙂

    Vi har drulle 🙂

    Ja, jag ska göra det nu, men tack för påminnelsen 😀

    Jonas
    Member
    Post count: 116

    shit va surt 🙁 hoppas det går bra hos Telia.

    snook
    Member
    Post count: 2190

    Om dom inte lagar den så kommer dom att erbjuda dig att köpa en likadan för ca: 3000- 4000 kr.

    Då kan det vara bra att ha drulleförsäkring, då blir det bara självrisken som brukar ligga runt 1000 -2000 kr.

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    Mm.. Jaja, det är sånt här som händer 😉

    Men jag kanske har problem att hjälpa till med frågorna som ställs här tills jag får en ny 🙁

    rebinrr
    Member
    Post count: 91

    @mekke 31832 wrote:

    Mm.. Jaja, det är sånt här som händer 😉

    Men jag kanske har problem att hjälpa till med frågorna som ställs här tills jag får en ny 🙁

    Synd för det, men du hade ett snyggt tema på mobilen och en snygg bakrund. 😀 Vad heter temat? och vilken bakrund har du?

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    @rebinrr 31834 wrote:

    Synd för det, men du hade ett snyggt tema på mobilen och en snygg bakrund. 😀 Vad heter temat? och vilken bakrund har du?

    Jadu, du har helt rätt 😛 Asså, synd för det, men snyggt tema 😉 Det är ett litet egenkomponerat tema, med iPhone 3.0-ikoner och en bakgrund från ett Leopard-pack i Cydia. Minns inte riktigt vilket pack, så jag laddar upp den här och nu 😛 Btw, nu är iPhonen återställd till 2.2.1 officiell 🙂 Så nu har även jag BB 02.30.03 😛 Men ingen iPhone.. 😛

    Snyft, saknar den redan.. Den går iofs att använda, men jag får glas i fingrarna då 😮 🙁

    Thewiruz
    Member
    Post count: 111

    Fan va trisst!Ja telefonen verkar hyfsat ömtålig tyvärr,Vågar knappt ha den på mig :/

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    @thewiruz 31836 wrote:

    Fan va trisst!Ja telefonen verkar hyfsat ömtålig tyvärr,Vågar knappt ha den på mig :/

    Haha, det ska du inte vara 😛 Jag cyklade ju rätt så fort, så det var väl som att kasta den ner i marken med skärmen först från ca 1m 😉 Och en annan mobil jag hade förut (och som jag även har nu, tills jag inte får glassplitter i fingrarna när jag petar på iPhonen :() var så dålig att en gång när jag snubblade (ja, lite klantigt..) och hade den i fickan fick jag byta hela displayen 😮

    MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

    @mekke 31823 wrote:

    Ja, idag hände det mej oxå..

    Jag var ute och cyklade med min kompis när jag plötsligt hörde att nått ramlade i marken.. Jag vände om och såg min iPhone. Men inte bara det, utan min iPhone full med sprickor i hela skärmen 🙁 Nu ska jag till Telia imorrn, hoppas det går rätt fort att få en ny..

    Btw, måste man ta med allt som följde med iPhonen när jag lämnar in den? Asså t.ex. iPod-sladden, headsetet osv. 🙂 Bifogar lite bilder oxå 😉

    Du behöver bara ta med iPhonen inga andra grejer.
    Jag har lämnat in på garanti ärende en gång och de ville bara ha telefonen.

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    @mrcabelguy 31843 wrote:

    Du behöver bara ta med iPhonen inga andra grejer.
    Jag har lämnat in på garanti ärende en gång och de ville bara ha telefonen.

    Okej, då vet jag 😀 Tack! 🙂

    jasifil
    Member
    Post count: 300

    Av vilken anledning är det viktigt att återställa till 2.2 om man jailbreakat? Det lär inte ha någon betydelse för detta fall eftersom det ändå aldrig kan gå på garantin. Det är ju ett försäkringsärende och det påverkas ju inte av vilken programvara man lagt in i luren.

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    @jasifil 31846 wrote:

    Av vilken anledning är det viktigt att återställa till 2.2 om man jailbreakat? Det lär inte ha någon betydelse för detta fall eftersom det ändå aldrig kan gå på garantin. Det är ju ett försäkringsärende och det påverkas ju inte av vilken programvara man lagt in i luren.

    Säkerhetsåtgärd 😉 Hursomhelst så ska jag försöka fixa nått imorrn, så jag återkommer då om hur jag gör 😛

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    Jag var till Telia idag.. Dom tog min iPhone och skickade den till Anovo (eller vart det nu är den tar vägen :P). Och sen kommer vi få nått papper därifrån som vi ska skicka till försäkringsbolaget som sen kommer skicka nått papper som vi ska ta med till Telia och sen betala självrisken till Telia… Varken lätt eller billigt, men jag kommer få en sprillans ny iPhone 😀 Men BB 02.30.03 🙁

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    @mekke 31884 wrote:

    Jag var till Telia idag.. Dom tog min iPhone och skickade den till Anovo (eller vart det nu är den tar vägen :P). Och sen kommer vi få nått papper därifrån som vi ska skicka till försäkringsbolaget som sen kommer skicka nått papper som vi ska ta med till Telia och sen betala självrisken till Telia… Varken lätt eller billigt, men jag kommer få en sprillans ny iPhone 😀 Men BB 02.30.03 🙁

    Huvva! Illa 🙁 Mja, det kan hända även den bäste! Kommer du förresten köpa den nya iPhone nu i sommar? I sådana fall har du ju nu alternativet att sälja din snart sprillans nya dyrt på blocket ;P

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    @simba 31886 wrote:

    Huvva! Illa 🙁 Mja, det kan hända även den bäste! Kommer du förresten köpa den nya iPhone nu i sommar? I sådana fall har du ju nu alternativet att sälja din snart sprillans nya dyrt på blocket ;P

    Hmm, om jag har råd så ska jag väl köpa den nya 🙂 Men det blir väl svårt att sälja en “vanlig” iPhone 3G på blocket till nått högt pris. Hade det vart min nuvarande, med BB 02.28.00 och yellowsn0w hade priset stigit, men men… Jaja, vi får se hur det blir med den saken i sommar 😉

    QeuDee
    Member
    Post count: 463

    tråkigt :/ hoppas att du får en ny utan bekostnad, tänker direkt på att den ska va 2.2.1 bootloader 5,9 :(men du e ändå med telia va 😉

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    @qeudee 31898 wrote:

    tråkigt :/ hoppas att du får en ny utan bekostnad, tänker direkt på att den ska va 2.2.1 bootloader 5,9 :(men du e ändå med telia va 😉

    Det blir inte helt utan bekostnad, självrisken på försäkringen är ju ca 1500:- 🙁 Och det blir inte en 2.2.1 med bootloader 5.9, snarare med bootloader 6.4.. Men jag kör ju med Telia, så det är ingen fara 🙂

    Btw, dom på Telia sa att Anovo kommer skicka ett “kostnads-förslag” till mej.. Men vad är det för “förslag” man får egentligen? :confused:

    brorzan
    Member
    Post count: 121

    @mekke 31900 wrote:

    Det blir inte helt utan bekostnad, självrisken på försäkringen är ju ca 1500:- 🙁 Och det blir inte en 2.2.1 med bootloader 5.9, snarare med bootloader 6.4.. Men jag kör ju med Telia, så det är ingen fara 🙂

    Btw, dom på Telia sa att Anovo kommer skicka ett “kostnads-förslag” till mej.. Men vad är det för “förslag” man får egentligen? :confused:

    Du får förslaget att få den utbytt, skrotad eller returnerad utan åtgärd med de olika kostnaderna på dessa.

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    @# brorzan 31923 wrote:

    Du får förslaget att få den utbytt, skrotad eller returnerad utan åtgärd med de olika kostnaderna på dessa.

    Okej.. Tack! 🙂

    Bmode
    Member
    Post count: 201

    R.I.P. 🙁 !!
    min polare tvättade sin telefon idag , han ringde och frågade om han skulle få en ny
    och då hittade han på att han hade tappat den i sjön. Har är och hämtar ut en ny nu
    tror jag men han får betala 600kr självrisk och han hade inte fått hämta ut en ny om han
    inte hade haft försäkringstillägget i abonnemanget ( 69 kr/mån ) 🙂 hoppas det löser sig mekkeeeh !!!

    mossarelli
    Member
    Post count: 1847

    Wohoo, det är nog iPhone otursdag för en skåning med. Jag blev nog inspirerad av Mekkes jävla druttilull och gjorde något liknande utan att ha telefonen i stängda fickor.
    Har inte 3000 kr för att skicka skiten till Anovo som jag inte litar på, utan tar den billiga vägen via mumin med lite smekkande.
    Jag tror jag ska ta och fixa någon form av kantskydd i framtiden som skyddar mobilen från stötar.
    Har tappat mobilen i asfalt otaligt många gånger. Dränkt den i träsk, haft den i naturen, fått skit i kontakterna, snövatten i högtalarna och alltid kladdat med Cydia och alla skitprogram som finns, men den ska gå sönder för att jag tappar den en meter ner i asfalten, landa på en hörna.

    Som sagt, fortfarande brukbar men man kan riskera att skära skinnet på tummen.

    HELVETIA!

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    @mossarelli 31963 wrote:

    Wohoo, det är nog iPhone otursdag för en skåning med. Jag blev nog inspirerad av Mekkes jävla druttilull och gjorde något liknande utan att ha telefonen i stängda fickor.
    Har inte 3000 kr för att skicka skiten till Anovo som jag inte litar på, utan tar den billiga vägen via mumin med lite smekkande.
    Jag tror jag ska ta och fixa någon form av kantskydd i framtiden som skyddar mobilen från stötar.
    Har tappat mobilen i asfalt otaligt många gånger. Dränkt den i träsk, haft den i naturen, fått skit i kontakterna, snövatten i högtalarna och alltid kladdat med Cydia och alla skitprogram som finns, men den ska gå sönder för att jag tappar den en meter ner i asfalten, landa på en hörna.

    Som sagt, fortfarande brukbar men man kan riskera att skära skinnet på tummen.

    HELVETIA!

    Jadu, låter exakt som mej 🙂 Förutom det att jag skickade till Anovo 😛

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    Saknar min iPhone.. 😛

    Kan oxå säga att Telia är lite smått dumma 😛 Dom sa att dom skulle skicka iPhonen till Anovo, som skulle skicka ett förslag, som vi skulle svara på och oxå skicka till försäkringsbolaget, etc. (står tidigare i tråden ;)). Men vi pratade med försäkringsbolaget som sa att det vi skulle göra var att skicka en skadeanmälan, köpa en ny iPhone så skulle dom betala den, och vi skulle ha kvar iPhonen så att dom skulle se att den verkligen var trasig 😡 Detta går ju inte nu.. 🙁

    Undrar hur detta kommer sluta…

    carpe
    Member
    Post count: 904

    Jag gjorde såhär att jag lämnade in min till försäkringsbolaget, fick ett papper som jag sedan lämnade till Telia, pyntade självrisken och fick en ny telefon.

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    Fick den idag! 😀

    Har ännu inte ens aktiverat den lr nått, men frågan är om den blir så lätt att jailbreaka pga iTunes 8.2… Får kanske lov att avinstallera det först 😛

    Återkommer med nyheter om hur det gick 😉

    KloN
    Member
    Post count: 125

    Vad hade hänt om du hade väntat med att lämna in den till nya iPhone kommer?
    Hade de synat en och vägrat eller hade de istället bytt ut den mot en ny?

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    Gött att mekke fått en ny,ska själv uppgradera till 8.2,kör inte jailbrejk ändå eftersom jag inte tycker mig behöva det,men som sagt,gör man det så ska man vänta på devteam innan man uppgraderar itunes.

    JokerM
    Member
    Post count: 117

    vilken försäkring ska man ha till iPhone?
    Jag har köpt min hos Telia…

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    @jokerm 32715 wrote:

    vilken försäkring ska man ha till iPhone?
    Jag har köpt min hos Telia…

    Om du har allrisk på hemförsäkringen så borde det täcka mobilen,kan dock vara lite häftig självrisk.
    Ett råd är att kolla olika alternativ hos olika försäkringsbolag.

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    @steffe 32721 wrote:

    Om du har allrisk på hemförsäkringen så borde det täcka mobilen,kan dock vara lite häftig självrisk.
    Ett råd är att kolla olika alternativ hos olika försäkringsbolag.

    Var det jag hade, blev en självrisk på 1500:- 🙁

    Men nu är den iaf jailbroken via PwnageTool, funkade trots iTunes 8.2, och den funkar perfekt! 😀

    JokerM
    Member
    Post count: 117

    @steffe 32721 wrote:

    Om du har allrisk på hemförsäkringen så borde det täcka mobilen,kan dock vara lite häftig självrisk.
    Ett råd är att kolla olika alternativ hos olika försäkringsbolag.

    Jag har inte ens en hemförsäkring…

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    @jokerm 32723 wrote:

    Jag har inte ens en hemförsäkring…

    Då är det bara att kolla med olika bolag och hitta ett alternativ som passar dig.

    iPhoneFix
    Member
    Post count: 19

    Menar inte glas i gumpen. 😛 utan är nyfiken om hur det gick för resterande delar av iPhone för er som tappade i de i asfalten – blev de inte helt skadade på baksidan och chrome ringen runt om?
    Att byta ut alla ytterdelar är lite dyrare och svårare, men man får en “ny” iPhone till utseende – Rätt många vi lagat har ganska så risiga baksidor, men folk verkar inte bryr sig så mycket jag får också det intrycket när jag läser eran historier här. Ni är mest orolia för glas i fingrarna verkar det som.. :confused:

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    Tittar inte så mycke på baksidan,det är ju skärmen som är det viktiga eftersom baksidan bara är en plastbit med ett kamerahål.
    Jag har iofs ett plåtskal på luren.

    jasifil
    Member
    Post count: 300

    @iphonefix 32742 wrote:

    Menar inte glas i gumpen. 😛 utan är nyfiken om hur det gick för resterande delar av iPhone för er som tappade i de i asfalten – blev de inte helt skadade på baksidan och chrome ringen runt om?
    Att byta ut alla ytterdelar är lite dyrare och svårare, men man får en “ny” iPhone till utseende – Rätt många vi lagat har ganska så risiga baksidor, men folk verkar inte bryr sig så mycket jag får också det intrycket när jag läser eran historier här. Ni är mest orolia för glas i fingrarna verkar det som.. :confused:

    Jag hade aldrig kunnat tänka mig att inte byta även baksidan om den också fått stryk. Skulle olyckan vara framme så bör man byta allt som blivit skadat.

    steffe
    Member
    Post count: 2452

    Om baksidan är paj byter man den,men repor eller nån enstaka liten spricka är inget jag skulle lipa om.

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    Min fick inget annat än spräckt skärm, men om den skadas byts den ju ut, så vad skulle det spela för roll om resten var paj? 😛 Eftersom något troligen oxå går sönder när den tappas skulle jag aldrig få för mej att bara byta skärmen…

    iPhoneFix
    Member
    Post count: 19

    @mekke 32771 wrote:

    Min fick inget annat än spräckt skärm, men om den skadas byts den ju ut, så vad skulle det spela för roll om resten var paj? 😛 Eftersom något troligen oxå går sönder när den tappas skulle jag aldrig få för mej att bara byta skärmen…

    har du bil och hus? hoppas fönster inte går sönder i de.. .det blir dyrt att göra annat än laga.

    Skämt åsido – det är viss möjligt, men inte troligt de känsligaste delar är glas och LCD:n – sen kosmetiska saker – resten är rätt tålig mot stött – det som skadar annat skulle vara om det vrids eller krossas då själva komponenter kan komma löss från kortet men iPhone är väldigt robust byggt – chrome ringen är en stark ram som allt är byggt kring – tja ska inte gå in på hela konstruktion, men det är stark och väl skyddad egentligen. bättre än de allra flesta bärbara saker.

    iPhoneFix
    Member
    Post count: 19

    😮 nevermind.. vill inte hijacka disussionen 🙂

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    Iaf, om jag nu tappar min iPhone så hårt att skärmen spräcks så är det lika bra att byta ut den då det inte blir dyrare? 😛 Hellre en ny iPhone än en kanske halv-trasig repig iPhone 😉

Viewing 42 posts - 1 through 42 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.