Error när upplåsning av Iphone sker

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Error när upplåsning av Iphone sker

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Tjennare! Vill bara börja med att tacka för den tidigare hjälp jag fått både snabbt och bra! super.

Men nu är det så att jag fått ärva min brorsas gammla iphone med Fw 3.1.2 och eftersom jag ville behålla mitt conviq kompis kort så försökte jag jailbreaka den. Allting funkade bra och jag lyckades jb den utan problem, men min brorsas gammla kontakter, gammla annteckningar mm så jag ville återställa den. Men som jag såg så kunde du endast återstella och uppdatera den vilket jag inte ville göra. Så jag hittade en sak i iphonen som hette typ radera allt innehåll eller något. Dum som jag va så klickade jag på den och iphonen hammnade i återställnings läge och så vitt som jag vet så är det bara möjligt att låsa upp den om man klickar på “återställ och uppdatera” Kinda sux ^^

Men så har jag kollat omkring här på forumet och sett att om man har 3g och inte 3gs så är det möjligt att återställa den endå 😛 (Min brorsa är ganska säker på att det var en 3g men inte riktigt säker, då ingen av oss är vidare tekniska ^^,)

Så jag försökte med den dära redsnow guiden där man laddar ner en annan fil och sen shift klickar på uppdaterar och väljer den. Men då kommer det alltid upp ett felmedelande som säger att iphonen inte är kaptabelt eller något.

som sakt jag har kollat omkring utan någon vidare framgång, så jag tyckte det var bäst att starta en ny tråd!

Tack!
    -Felox

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Steg 1. Ta reda på vad du har för modell…

Steg 2. Sätt den i “DFU mode” och återställ den med fw 3.1.2

Felox
    Member

Steg 1: Avklarat! Genom att kolla på kvitton mm så fick jag reda på att det är en 3g

Steg 2: Förklara mer utförligt tack! 😀

Freebo
    Member

@felox 67747 wrote:

Steg 1: Avklarat! Genom att kolla på kvitton mm så fick jag reda på att det är en 3g

Steg 2: Förklara mer utförligt tack! 😀

Läs FAQn, allt finns dokumenterat där och i 2558 trådar här i forumet – nothing beats “learning by doing”

Felox
    Member

Okej så vitt jag vet så är DFU mode när den är ukopplad via datorn på Itunes.

Får detta medelandet när jag försöker återställa:
    “Iphone enheten “Iphone” kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel”

Och så sa dem att jag skulle uppdatera den först och sen downgrada (credz till Ponyboy) Men är dock lite osäker för tänk om jag skulle faila och då skulle den ju vara fast i “The land of the 3.1.3” :S

Freebo
    Member

@felox 67751 wrote:

Okej så vitt jag vet så är DFU mode när den är ukopplad via datorn på Itunes.

Får detta medelandet när jag försöker återställa:
    “Iphone enheten “Iphone” kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel”

Och så sa dem att jag skulle uppdatera den först och sen downgrada (credz till Ponyboy) Men är dock lite osäker för tänk om jag skulle faila och då skulle den ju vara fast i “The land of the 3.1.3” :S

Laddar du ned denna fil?

http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7265.20091008.Xsd32/iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw

Sätter du den i DFU innan du kör SHIFT-Restore i iTunes?

Felox
    Member

Japp och japp

Felox
    Member

Kan de bero på att jag måste uppdatera den innan jag kör detta? alltså uppdatera från 3.1.2 till 3.1.3?

Freebo
    Member

@felox 67754 wrote:

Kan de bero på att jag måste uppdatera den innan jag kör detta? alltså uppdatera från 3.1.2 till 3.1.3?

En 3G ska du kunna åtetställa. Problemet om du uppdaterar den till 3.1.3 är att du även uppdaterar basebandet vilket innebär inget Comviq/Tele2 förän nästa unlock kommer i juni/juli.

Se nu till att komma in i DFU och återställ till 3.1.2, eller testa en hederlig Recovery mode alt. stäng av telefonen, håll ned Home-knappen och plugga in telefonen till datorn, fortsätt hålla bed Hone-knappen tills iTunes hojtar till

Felox
    Member

Okok thx got it to work now!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.