F0recast släppt

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

Ett av de mer meningslösa verktygen finns nu för nedladdning. Kort sagt, i väntan på något användbart trampas här minsann en del vatten i jailbreak-träsket. Verktyget, som endast finns för Windows säger dig huruvida du får en tethered eller untethered JB på 3GS/iPT samt om du idag har möjlighet att låsa upp din iPhone.

F0recast

Vad tror ni andra? Automatiserad forumsupport eller mer förvirring? 😉

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Jag tror starkt på Automatiserad forumsupport då jag säkert svarat på 1000 frågor om de har den gamla bootromen. 😛

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

hur ringer man dolt med iphone? gorde #36# men de funkar ej. för mina vänner funkar det som har sony ericsson

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@kingmartin92 58180 wrote:

hur ringer man dolt med iphone? gorde #36# men de funkar ej. för mina vänner funkar det som har sony ericsson

Brukar vara #31# 😉

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Helt klart mer förvirringar..

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

Det var ändrat nu.

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

tjo,

slänger iväg en fråga här med, eftersom jag e trött på min jobb 3gs nu.. den e ful och äcklig och inte JB.. dock så vägrar jag lägga på ett tethered JB(hellre ojailad än tethrad..).

[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/

Capture.JPG

så säger f0recast när jag kollar den mot min jobblur.. och jag blir inte klok på vad den menar med “Maby – Depends if Refurb…”

någon som har koll på om de blir tethered eller inte om jag jailar min jobblur ?

tack

//fiskkkk

Tråd flyttad /Ponyboy

tehfiskk
    Member

igen var jag för snabb..

If it is here we go: Some phones may have been refurbished, meaning they were sent to Apple for repair and then came back. Some late models, like the ones made on week 46+ are positive for New bootroom, which means tethered. BUT some people noticed that some late models that were refurbished came back with the old bootroom and they got a untethered jailbreak.

lås eller ta bort tråden.. blir nog inget JB på min jobblur trots allt..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Depends if refurbished

Vissa iPhone modeller har skickats tillbaka till Apple för reparation, dessa har fått nya serienr men har fortfarande samma gamla bootrom. Skulle inte hoppas för mycket på det för det är extremt sällsynt.

Edit: Du var snabbare där själv. :)Valde att flytta tråden istället för att radera/låsa ifall nån annan har samma funderingar.

tehfiskk
    Member

tack tack ;D

google e bättre än man tror oftast!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.