facebook+jb+bitesms=no go?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone facebook+jb+bitesms=no go?

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 108

Är det någon fler än ajg som fått problem med nyaste facebook appen 3.2.1 att den inte funkar? Läst i kommentarerna på appstore att det beror på biteSMS.

Någon lösning på detta förutom att ta bort BiteSMS då?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@bjornsson 75642 wrote:

Är det någon fler än ajg som fått problem med nyaste facebook appen 3.2.1 att den inte funkar? Läst i kommentarerna på appstore att det beror på biteSMS.

Någon lösning på detta förutom att ta bort BiteSMS då?

3.2.1?

Nyaste FB-appen är väl ändå 3.1.4.

Bjornsson
    Member

näe, det är 3.2.1, kom ny typ igår.

muffins
    Member

@bjornsson 75648 wrote:

näe, det är 3.2.1, kom ny typ igår.

My bad, såg det nu. Var inte så uppdaterad som jag trodde :/

Edit: Det brukar alltid släppas en extra bugfix när något sådant händer, där en stor del av användarna inte får det att fungera.
    Brukar ske samma dag eller dagen efter.

Mvh

Bjornsson
    Member

@muffins 75649 wrote:

Edit: Det brukar alltid släppas en extra bugfix när något sådant händer, där en stor del av användarna inte får det att fungera.

Mvh

ja det gjorde det också, först kom 3.2 och ganska direkt efter inom 24 timmar så kom 3.2.1 men ingen skillnad..

lelkes
    Member
    Post count: 19

@muffins 75649 wrote:

Mvh

var ska man hålla utkik efter bugfix?

muffins
    Member

@lelkes 75652 wrote:

var ska man hålla utkik efter bugfix?

Vad menar du?

lelkes
    Member

@muffins 75653 wrote:

Vad menar du?

du skrev ju att det brukar släppas bugfix… och jag undrar var jag ska kolla efter det? Finns ju flera ställen:
    1) App Store
    2) Cydia
    3) Rock

muffins
    Member

@lelkes 75654 wrote:

du skrev ju att det brukar släppas bugfix… och jag undrar var jag ska kolla efter det? Finns ju flera ställen:
    1) App Store
    2) Cydia
    3) Rock

Facebook finns ju på appstore, så det är där du ska kika.

lelkes
    Member

@muffins 75657 wrote:

Facebook finns ju på appstore, så det är där du ska kika.

oki… fast bugen gäller JBad iphone —> har ingen större förhoppning om att det dyker upp en fix i appstrore

muffins
    Member

@lelkes 75660 wrote:

oki… fast bugen gäller JBad iphone —> har ingen större förhoppning om att det dyker upp en fix i appstrore

Beror ju på.
    Är det majoriteten tex som upplever buggen så är ju Facebook tvungen att fixa en bugfix, för att inte tappa sina mobila användare som normalt använder produkten i fråga.

lelkes
    Member

@muffins 75663 wrote:

Beror ju på.
    Är det majoriteten tex som upplever buggen så är ju Facebook tvungen att fixa en bugfix, för att inte tappa sina mobila användare som normalt använder produkten i fråga.

ok… då väntar jag med spänning på att det omgående ska fixas… är lite beroende av mitt “iPhoneDelivery”

Bjornsson
    Member

Läste nu att de verkar som om biteSMS kommer med en ny version på måndag som ska lösa buggen, får vänta och se. Och så får man väl köra gamla versionen av fb så länge då.
    (En kommentar på appstore)

Står lite här.
    BiteSMS and Facebook 3.2 – biteSMS

lelkes
    Member

@bjornsson 75666 wrote:

Läste nu att de verkar som om biteSMS kommer med en ny version på måndag som ska lösa buggen, får vänta och se. Och så får man väl köra gamla versionen av fb så länge då.
    (En kommentar på appstore)

låter bra… men som noob —> hur får jag tillbaka den gamla ver av fb??

Bjornsson
    Member

@lelkes 75668 wrote:

låter bra… men som noob —> hur får jag tillbaka den gamla ver av fb??

La in den via “**********”
    ja ok, fick visst inte skriva det här :rolleyes:

Bjornsson
    Member

Just download the .plist from that thread, save it as /Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries/iPhoneDeliveryMS.plist on your iPhone and respring.

http://iphone-delivery-report.googlecode.com/issues/attachment?aid=-3444293737634571936&name=iPhoneDeliveryMS.plist&token=7f4f2716d98c2da0415cff20ce7e8366

Och redigera sedan

Here’s the fix to enable bitesms from phone & contact apps:

Edit the file /Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries/biteSMSsb.plist to contain only:
    Filter = { Bundles = (com.apple.springboard, com.apple.mobilephone, com.apple.MobileAddressBook, com.spiritoflogic, com.ismart.dialer, com.snapturelabs.Snapture, com.guidedways.Groups);
    };

Orkar inte översätta, men nu verkar det funka iaf…

Putte
    Member
    Post count: 8

Som flera sagt innan. Ligger ju både i FB och BiteSMS intresse att det ska funka. Användare kommer ju att välja mellan programmen annars och då ligger ju kanske främst en sms app illa till. Så ge det nån dag så finns det en lösning 🙂

lelkes
    Member

Nu när man instalelrar iPhoneDelivery 0.3.6.3 från Cydia så fungerar både FB 3.2.1 och iPhoneDelivery

Iphone82
    Member
    Post count: 1

jag hittar inte IphoneDelivery på cydia 🙁

bozz
    Member
    Post count: 1199

Facebook har en uppdatering som ska lösa problemet på gång -> Facebook for iPhone | Facebook

bozz
    Member
    Post count: 1199

@bozz 75977 wrote:

Facebook har en uppdatering som ska lösa problemet på gång -> Facebook for iPhone | Facebook

Nu har BiteSMS släppt en uppdatering i Cydia som löser problemet

SirHejsan
    Member
    Post count: 6

Även Facebook har släppt en ny version idag, som iaf löste mitt problem med BiteSms. Så nu funkar FB på min Iphone!

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.