Får ej anslutning till datorn!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Får ej anslutning till datorn!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej!

Jag har haft en iphone 3g ett tag nu och jag har ett problem, när jag kopplar in den till datorn via usb så får den inte riktigt kontakt. Den får kontakt i några sekunder sen tappar den kontakten och håller på så hela tiden. Fattar verkligen inte vad som är fel, men jag vet i alla fall att det inte är glapp i sladden för jag har testat med två sladdar samt att min Ipod funkar med båda sladdarna felfritt…

Väldigt tacksam för hjälp!

Mvh Chulie

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@chulie 61241 wrote:

Hej!

Jag har haft en iphone 3g ett tag nu och jag har ett problem, när jag kopplar in den till datorn via usb så får den inte riktigt kontakt. Den får kontakt i några sekunder sen tappar den kontakten och håller på så hela tiden. Fattar verkligen inte vad som är fel, men jag vet i alla fall att det inte är glapp i sladden för jag har testat med två sladdar samt att min Ipod funkar med båda sladdarna felfritt…

Väldigt tacksam för hjälp!

Mvh Chulie

Då skulle jag rengöra bottenkontakten med isopropylalkohol (finns på Apoteket).

chulie
    Member

@freebo 61245 wrote:

Då skulle jag rengöra bottenkontakten med isopropylalkohol (finns på Apoteket).

Okej! Tack för svaret, du har nog rätt den är ganska smutsigt där. Ska rengöra sedan återkommer jag om det funkar!

chulie
    Member

Shiiiiit, använde mig av elektronik rengörings sprey för att vi hade det hemma och det stod att det funkar bra på kontakter, cd spelare och så. Jag tänkte att det skulle funka bra men skiten hamnade ju under skärmen så nu är det en massa konstiga fläckar och skärmen är helt blek, Skitkonstigt. Vad faaan ska jag göra? Har jättepanik hoppas någon vill hjälpa. Jag har skruvat upp den och lagt den på torkning så det kanske kan rinna ut eller vad man ska säga på samma ställe som det kom in.

chulie
    Member

@chulie 61255 wrote:

Shiiiiit, använde mig av elektronik rengörings sprey för att vi hade det hemma och det stod att det funkar bra på kontakter, cd spelare och så. Jag tänkte att det skulle funka bra men skiten hamnade ju under skärmen så nu är det en massa konstiga fläckar och skärmen är helt blek, Skitkonstigt. Vad faaan ska jag göra? Har jättepanik hoppas någon vill hjälpa. Jag har skruvat upp den och lagt den på torkning så det kanske kan rinna ut eller vad man ska säga på samma ställe som det kom in.

Det börjar dunsta nu och det ser ut som att ingenting blev förstört:)

chulie
    Member

Jag fick in rejält med elektronikrengörings sprey så det borde ju vara rent nu. Men det funkar ändå inte…. Glömde skriva det att när jag laddar den så kopplar jag in den i adapter in i vägguttaget och det funkar fint så det kan ju faktiskt inte vara fel på kontakten. Usb portarna har jag testat allihop och de funkar inte med iphonen men det funkar med min ipod.. Något är riktigt skumt:S

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.