Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Får felkod 1603 ! Vad ska jag göra?
-
AuthorPosts
-
Hej! Har en ny 3GS 32gb. skulle göra en JB med Blackrain, då det nästan var klart, skulle startas om bara, (den automatiska omstarten) sen blev det generallåsning. den kommer nu endast in i läget för att ansluta till itunes, som säger att den måste återställas för den kan inte identifieras, Återställningen går en lång stund, men sen kommer felmeddelande 1603 upp. Jag har FW 3.1.2 Provat att trycka Home plus on, ingen skillnad.
Har även provat att ladda ner nyaste Itunes, det fungerar inte heller att installera, datorn säger att den nya versionen inte är godkänd. Kör Vista,Har även Provat att ladda ner på en Win. 7 dator samma resultat. går ej att installera. Funkar inte heller på min Win. XP.
(
Vill också berätta att jag har lyckats tidigare med JB av samma telefon men gick då tillbaka till standard läge)
Nån som har nåt föslag på lösning?Kolla förslagen i länken först:
Error 1603 When Restoring iPhone in iTunesHar provat att sätta den i DFU mode eller vad det hette, kom då lite längre vid restoren,
men då slutade allt med att det bler felmedelande 604 istället för + 603 . som ju visst ska vara något med usb tror jag, testat 2 olika kablar, (original + 1 pirat) har bara 2 st. uttag på den bärbara, testat bägge, ingen skillnad.
Tips?Du vet väl om att du inte kan återställa till fw 3.1.2 sen fw 3.1.3 släpptes, har du tittat i dessa trådar.
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6755-fw-3-1-3-uppdatera-inte.html
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-till-fw-3-1-3-av-misstag-se-hit.htmlOkey, men jag har inte 3.1.3 ännu! Min har 3.1.2 Det jag är ute efter är att få igång telefonen i huvudtaget i originalskick, just nu så är det tvärslut, då JB med BR inte blev fullföljd. så jag vill bara göra en reset så jag kan använda telefonen igen utan JB helst. men får felkod 603 & 604 om vartannat.
Du har tydligen inte läst i trådarna jag länkade till, spelar ingen roll om man har uppdaterat till 3.1.3 eller inte.
Har din iphone inte varit jailbreakad tidigare och om du inte har sparat din SHSH (iphones unika fw signatur kod) i Cydia så är det omöjligt att återställa till något annat än fw 3.1.3.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.