Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Får inget nät med 3 (tre) ??
-
AuthorPosts
-
Hejsan alla.
Köpte idag en härlig lur, en iPhone 3G 16gb.
Jag jailbrake:a den och låste upp den, allt detta gjordes på Mumien i GBG (företag).Han tyckte jag skulle stänga av pinkoden på kortetdå vissa hade problem med det första gången man satta på den med det nya kortet, vi gjorde detta.
Och allt funka bra, när jag sedan satte på pinkoden igen, och starta m.m.
Så hittar den inget nät, och verkar inte ens komma åt simkortet?!Jag försökte söka på forumet men hitta inget?
Tacksam för all hjälp.
MVH
IstvánJag stängde precis av pinkoden på min gamla mobil, och satte i den i iPhonen igen, och nu funkar den klockrent igen.
Vad beror detta på? För det är rätt skönt att ha pin-kod på kortet enligt mig..
MVH
IstvánJag stängde precis av pinkoden på min gamla mobil, och satte i den i iPhonen igen, och nu funkar den klockrent igen.
Vad beror detta på? För det är rätt skönt att ha pin-kod på kortet enligt mig..
MVH
IstvánOm du ändå vill låsa kan du ju använda lösenordsskyddet 🙂 Och använder du Telia, eller har du låst upp den med yellowsn0w? Om du har gjort det sistnämnda är det inget skumt, yellowsn0w har inte PIN-stöd än 😉
Om du ändå vill låsa kan du ju använda lösenordsskyddet 🙂 Och använder du Telia, eller har du låst upp den med yellowsn0w? Om du har gjort det sistnämnda är det inget skumt, yellowsn0w har inte PIN-stöd än 😉
Jag använder mig av Yellowsn0w, aha okej, vet ni om de kommer komma med stöd till det snart?
MVH
Jag använder mig av Yellowsn0w, aha okej, vet ni om de kommer komma med stöd till det snart?
MVH
lösenordsskyddet? har aldrig hört det innan? vad är det?
lösenordsskyddet? har aldrig hört det innan? vad är det?
under inställningar>allmänt finns “lösenkodslås”. Om du går in på den får du slå in en valfri 4-siffrig kod två gånger. Sen kan du välja när den ska komma, om den ska visa sms-förhandstitt i låst läge, och om den ska radera all data på iPhonen efter 10 misslyckade inslagningar 🙂
under inställningar>allmänt finns “lösenkodslås”. Om du går in på den får du slå in en valfri 4-siffrig kod två gånger. Sen kan du välja när den ska komma, om den ska visa sms-förhandstitt i låst läge, och om den ska radera all data på iPhonen efter 10 misslyckade inslagningar 🙂
När jag ändå har en topic här, och jag är ny på telefonen.
Den verkar inte ha svenska menyer eller teckensnitt.
Hur fixar man det?Tack på förhand.
MVH
När jag ändå har en topic här, och jag är ny på telefonen.
Den verkar inte ha svenska menyer eller teckensnitt.
Hur fixar man det?Tack på förhand.
MVH
gå in på inställningar>allmänt>internationellt>Språk och välj svenska 🙂
gå in på inställningar>allmänt>internationellt>Språk och välj svenska 🙂
Lite fler newbiee frågor, hur lägger man in nya teman och program?
Vart finns det fina teman och program? 🙂Ursäkta alla frågor.
MVH
Lite fler newbiee frågor, hur lägger man in nya teman och program?
Vart finns det fina teman och program? 🙂Ursäkta alla frågor.
MVH
i cydia. Men du måste ha jailbreakat den. Men du kan få lite apps från appstore också.
i cydia. Men du måste ha jailbreakat den. Men du kan få lite apps från appstore också.
Den är Jailbreakad och den verkar ha Cydia, den har det som en ikon i iPhone iaf, nån som orkar skriva en liten dummy hur man använder den?
MVH
Den är Jailbreakad och den verkar ha Cydia, den har det som en ikon i iPhone iaf, nån som orkar skriva en liten dummy hur man använder den?
MVH
1. starta Cydia
2. Klicka på Sections
3. Klicka på vilken sorts app du vill ha.
4. Klicka på appen du vill ha
5. Klicka på “install” uppe i högra hörnet
6. Klicka på “confirm”
7. Vänta tills en knapp som heter “Return to Cydia” kommer upp.
8. Nu finns appen på din springboard.1. starta Cydia
2. Klicka på Sections
3. Klicka på vilken sorts app du vill ha.
4. Klicka på appen du vill ha
5. Klicka på “install” uppe i högra hörnet
6. Klicka på “confirm”
7. Vänta tills en knapp som heter “Return to Cydia” kommer upp.
8. Nu finns appen på din springboard.wohooo! nu känns det som om jag har hjälpt många idag 😛
wohooo! nu känns det som om jag har hjälpt många idag 😛
Hmm, men mina teman verkar inte finnas på springboarden, vart kan de tagit vägen?
MVH
Hmm, men mina teman verkar inte finnas på springboarden, vart kan de tagit vägen?
MVH
du måste installera WinterBoard först, och inne i WB kan du vilja teman, bakrundsbilder, smsteman osv.
du hittar WB i Cydia.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.