Får inte till ringsignalerna i itunes.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Får inte till ringsignalerna i itunes.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Som rubriken visar så får jag det inte att funka. Följer instruktionerna jag hittar, med att skapa AAC version osv. slutresultatet är en fil som säger ringsignal i info, men den vill inte flytta till mappen ringsignal i mitt bibliotek.
    Någon som har något tips?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Har filen .m4r som typ? Heter den .m4a i slutet så bara byta till ett R.
    Kan du inte se om den är av den filtypen?
    Klicka i en mapp: Verktyg > Mappalternativ > Fliken “Visning” > Se till så att rutan inte är ikryssad: “Dölj filtillägg för kända filtyper”.

Du måste även gå in i iPhonen på iTunes och välja att synkronisera ringsignalerna till mobilen.

iRobban
    Member

Ja, den heter .m4r. itunes info säger att det är en ringsignal. med den ligger endå kvar i fliken för musik och vill inte flyttas till “ringsignaler”. Använder btw OS X. Kan det ha betydelse?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Du måste ta bort den ur vanliga iTunes-biblioteket innan du tar in den i iTunes igen 😉

iRobban
    Member

Ahh… Grymt. Tackar!!

volvo-s60
    Member
    Post count: 162

@mekke 29844 wrote:

Du måste ta bort den ur vanliga iTunes-biblioteket innan du tar in den i iTunes igen 😉

Kan man ha vanligt musik som ringsignal? men isåfall det går hur ändrar man till m4r eller vad det heter?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@volvo-s60 29961 wrote:

Kan man ha vanligt musik som ringsignal? men isåfall det går hur ändrar man till m4r eller vad det heter?

Läs här hur du gör:
    Så byter du ringsignal på din iPhone! | iPhoneinfo.se

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.