Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Farväl till 2 års längtan!
-
AuthorPosts
-
Denna är ett en brev till en drömnalle som blev en bluff!
Tyvärr kära Iphone! du förlorade min förtroende för dig!
Din pappa sa att du skulle kosta 199$ Worldwide men det visade vara en saning som går att ändra! Även med mons och kostnader kommer du att kosta mer än vad du lovad! Dessutom valde du en dyrare alternativ till operatör! Inte den bästa utan den som passade dig!
Jag ska köpa en HTC touch Diamond förr 4998 kr utan abonemang och strul!
Den har Riktig GPS och aGps som tillägg! In bara aGPS som inte fungerar till bilen!
En riktig kamera med autofoukus på 3,2 Mpix, som duger för 10 x 15 fotoutskrift! Och inte en gammal 2mpix kamera som har 2 år på nacken!
Den har MMS, och videoinspelning! och radio! och RIKTIG TURBO 3G 7,2! och inte max 3,2 som du min kära iphone! Och jag kan dessutom använda den som MODEM!Får vänta tills du har fått en ordentligt uppfräshning och en ordentlig prissänkning! tills dess ska jag nöja mig med windows mobile 6.2 som jag kan byta till Android!
Och du får Hetta Ifåne tills du har visat vad du går för i den 3:e generationen!Trodde att alla frukter var goda! Och ville bara det bästa för min hälsa! Får nöja mig med en Diamant! Som lär duga 2 år framåt!
Hejdå ifåne!
Samtidigt så har inte iphone någon slö processor som drar ett windows OS, det är inte bara specsen på pappret som räknas vettu.
iPhone har vanlig gps och agps. Förstår inte riktigt denna längtan till att köpa olåsta mobiler. Visst, hellre en olåst än en låst men man måste ringa väldigt många minuter för att spara in dom extra tusenlappar man får lägga på telefonen bara för att ringa några ören billigare.
Är det verkligen sant att iPhone bara klarar 3,2 mbit?
En annan sak som jag tycker är roligt (inte riktat mot trådskaparen) är att alla som inte väljer att köpa iPhone av anser av någon anledning sig personligt lurade och förolämpade av apple för att telefonen inte tillfredställer just deras krav. :rolleyes:
@mosho 6327 wrote:
Denna är ett en brev till en drömnalle som blev en bluff!
Tyvärr kära Iphone! du förlorade min förtroende för dig!
Din pappa sa att du skulle kosta 199$ Worldwide men det visade vara en saning som går att ändra! Även med mons och kostnader kommer du att kosta mer än vad du lovad! Dessutom valde du en dyrare alternativ till operatör! Inte den bästa utan den som passade dig!
Jag ska köpa en HTC touch Diamond förr 4998 kr utan abonemang och strul!
Den har Riktig GPS och aGps som tillägg! In bara aGPS som inte fungerar till bilen!
En riktig kamera med autofoukus på 3,2 Mpix, som duger för 10 x 15 fotoutskrift! Och inte en gammal 2mpix kamera som har 2 år på nacken!
Den har MMS, och videoinspelning! och radio! och RIKTIG TURBO 3G 7,2! och inte max 3,2 som du min kära iphone! Och jag kan dessutom använda den som MODEM!Får vänta tills du har fått en ordentligt uppfräshning och en ordentlig prissänkning! tills dess ska jag nöja mig med windows mobile 6.2 som jag kan byta till Android!
Och du får Hetta Ifåne tills du har visat vad du går för i den 3:e generationen!Trodde att alla frukter var goda! Och ville bara det bästa för min hälsa! Får nöja mig med en Diamant! Som lär duga 2 år framåt!
Hejdå ifåne!
tro mig, du kommer hata din htc telefon, jag har 4 och ingen av dem håller måttet … kameran tar betydligt sämre bilder än iphonens, läs på: xda-developers – Xda-developers för mer info
dessutom är den fortfarande långsam TROTS att diamond har drivare för 3dmen det är ditt val
@sl99 6350 wrote:
iPhone har vanlig gps och agps. Förstår inte riktigt denna längtan till att köpa olåsta mobiler. Visst, hellre en olåst än en låst men man måste ringa väldigt många minuter för att spara in dom extra tusenlappar man får lägga på telefonen bara för att ringa några ören billigare.
Är det verkligen sant att iPhone bara klarar 3,2 mbit?
En annan sak som jag tycker är roligt (inte riktat mot trådskaparen) är att alla som inte väljer att köpa iPhone av anser av någon anledning sig personligt lurade och förolämpade av apple för att telefonen inte tillfredställer just deras krav. :rolleyes:
Iphone HAR INTE VANLIG GPS! den har AGPS = Assisted GPS
Kolla specen på deras sida:
Apple – iPhone – Teknisk informationJapps Iphone har inte 7,2 Mbit! Bara 3,2mbit
Jag känner mig lurad av apple,,,,, hehehe!
Nej men jag har erfarenhet att ha Apple prylar! Har Macbook, Macbook Pro, Ipod shuffle, Imac på jobbet!
I alla område, så tar dem fram dem snygaste prylar med den bästa hårdvaran!
Alltid!
Och jag har verkligen längtad efter denna! Det var liksom! Sagan om ringens RING! Nåt man måste ha! Men hårdvaran håller inte måtet ju! Den är Föråldrad! Jag skulle istället köpa en 2 år gamal iphone för en tredjedel av priset! Och slippa betala det tredubla för nåt som är minimal förbättrad!HTC kommer att krasha jag vet på grund av Windows mobile! Det gör Ifånen redan, läs igenom denna forum! Men jag kommer att ha en hårdvara som jag kan ha installera Android eller snart Ubuntu Mid!
Jag tror att jag kommer att nöja mig med denna Diamond! Och hålla ut 2 år till! Så kanske dem uppgraderar till den tidens hårdvara i den tredje generationen!
Och inte som nu! Går tillbaka till Mobil medeltiden och försöker göra nåt bra där! Och skita i nuet!@mosho 6359 wrote:
Iphone HAR INTE VANLIG GPS! den har AGPS = Assisted GPS
Kolla specen på deras sida:
Apple – iPhone – Teknisk informationJapps Iphone har inte 7,2 Mbit! Bara 3,2mbit
Jag känner mig lurad av apple,,,,, hehehe!
Nej men jag har erfarenhet att ha Apple prylar! Har Macbook, Macbook Pro, Ipod shuffle, Imac på jobbet!
I alla område, så tar dem fram dem snygaste prylar med den bästa hårdvaran!
Alltid!
Och jag har verkligen längtad efter denna! Det var liksom! Sagan om ringens RING! Nåt man måste ha! Men hårdvaran håller inte måtet ju! Den är Föråldrad! Jag skulle istället köpa en 2 år gamal iphone för en tredjedel av priset! Och slippa betala det tredubla för nåt som är minimal förbättrad!HTC kommer att krasha jag vet på grund av Windows mobile! Det gör Ifånen redan, läs igenom denna forum! Men jag kommer att ha en hårdvara som jag kan ha installera Android eller snart Ubuntu Mid!
Jag tror att jag kommer att nöja mig med denna Diamond! Och hålla ut 2 år till! Så kanske dem uppgraderar till den tidens hårdvara i den tredje generationen!
Och inte som nu! Går tillbaka till Mobil medeltiden och försöker göra nåt bra där! Och skita i nuet!och om du visste vad du pratade om skulle du veta att aGPS är ett KOMPLEMNT till “riktig” gps. självklart klarar sig iphonens gps utan telefoni (dock gör väl inte google maps det)
A-GPS
nästan alla gpser är idag a-gps:erproblemet med htc’s telefoner är inte att dem krashar (tvärtom, de är rätt stabilatrots lite minnesproblem i wm5-6) men du är medveten om att den bara har 4gb inbyggt minne och inget minneskort va?
(vänta hellre på touch pro )men problemet är att dem är så långsamma, inte applikationerna i sig, men allt som rör grafik (2d såväl som 3d)
gps:en hackar sig fram
spel kan man glömma
video, jo om du har exakt rätt codec och kör coreplayer så visst..visst kommer dueventuellt kunna köra android (oich då försvinner dessa problem , MEN det blir inte htc som gör android utan frivilliga utvecklare på bland annat xda-developers.
ubuntu kan du glömma då de endast kör på intel processorn (vilket det inte är i diamond (arm11)) Och det lär dröja i dagsläget har man precis fått igång sms tjänst och bootning är sådär via en programvara som heter haret (1 av 10ggr så bootar linuxen)jag tror du slösar 5000:- om du köper en diamond, ska du promt ha en wm telefon, köp touch pro, sony ericsson xperia eller någon lg telefon men som sagt, läs i forumet som finns på länken jag skickade i tidigare inlägg.
edit: bara för att bevisa min poäng angående a-gps:en i iphonen en gång för alla:
ifixit har ju tagit isär ihone3g och detta chip är gps:enHammerhead™ II – PMB 2525
Hammerhead II PMB 2525 – the industry’s highest performance GPS Receiver in the smallest package yet
Hammerhead™II delivers all the performance of its predecessor, while in addition printing a new benchmark for high performance Positioning & Navigation integration into mobile devices.*
Using chip scale packaging (CSP) technology, its size (3.59 x 3.74mm2) now offers possibilities of integration into the miniaturizing world of mobile handhelds
*Hammerhead™II integrates a high performance AGPS baseband processor and a low-noise GPS RF front end. It comes packed with new software features such as advanced multi-path mitigation that avoid large errors in urban environments caused by reflected signal in buildings and other structures
Seriöst tror inte man märker skillnad på 3.2 eller 7.2 mbit i en telefon, inte precis så man sitter och tankar tyngre grejer än ett par mb.
@cybertron 6366 wrote:
och om du visste vad du pratade om skulle du veta att aGPS är ett KOMPLEMNT till “riktig” gps. självklart klarar sig iphonens gps utan telefoni (dock gör väl inte google maps det)
A-GPS
nästan alla gpser är idag a-gps:erHahaha! Ta inte det personligt!
SÅ du menar att det finns ingen skillnad med GPS och A-GPS!
I din egen artikel som du skickade står det så här:
The network sends GPS information it has picked up to the mobile handset, which uses this information to detect GPS signals from the satellites. The mobile handset then returns data about the signals it received to the network, where it is used to compute the handset’s location. Since the calculation of the exact position is done within the network, the handset doesn’t need to be complex and expensive.
Att dem flesta mobiltelefoner som finns nu som Ericsson och Nokia, som använder AGPS använder det, men det är fortfarande inte riktig GPS!
Många GPS använder AGPS för att kunna ha någranare position, men för det betyder inte att Ifånen har båda två! Ifånen har bara A-GPS! Asissted GPS!
Som MÅSTE HA en TELEFON NäTVeRK för att överhuvudtaget visa positionen!Nåt som du kan ha nytta när du är ute och går, men inte när du kör bil! och byter 2-3 master i minuten medans du kör!
Förstår inte riktigt vad du menar med “edit” Jag editerade för att jag hade felstavning!
@mosho 6432 wrote:
Hahaha! Ta inte det personligt!
SÅ du menar att det finns ingen skillnad med GPS och A-GPS!
I din egen artikel som du skickade står det så här:
The network sends GPS information it has picked up to the mobile handset, which uses this information to detect GPS signals from the satellites. The mobile handset then returns data about the signals it received to the network, where it is used to compute the handset’s location. Since the calculation of the exact position is done within the network, the handset doesn’t need to be complex and expensive.
Att dem flesta mobiltelefoner som finns nu som Ericsson och Nokia, som använder AGPS använder det, men det är fortfarande inte riktig GPS!
Många GPS använder AGPS för att kunna ha någranare position, men för det betyder inte att Ifånen har båda två! Ifånen har bara A-GPS! Asissted GPS!
Som MÅSTE HA en TELEFON NäTVeRK för att överhuvudtaget visa positionen!Nåt som du kan ha nytta när du är ute och går, men inte när du kör bil! och byter 2-3 master i minuten medans du kör!
Förstår inte riktigt vad du menar med “edit” Jag editerade för att jag hade felstavning!
klart det är skillnad mellanm a-gps och gps, men det är SAMMA chip, a-gps är bara ett tillägg, finns det ingen täckning/ master används traditionell gps
ok, jag ger upp, du får tro vad du vill
jag märker att du har bestämt digför att trasha på iphonen oavsett om det inte är något fel på telia eller gps:en eller batteritiden.men ändå, läs på xda innan du bestämmer dig för telefon.
till alla andra, hoppas ni väljer telefon efter era behov.
ps. Jag använder ordet edit för att visa att jag gjort en editering i mitt inlägg, istället för att posta en ny post
edit 2: jag hänvisar till: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/977-agps.html#post6232
@haziza 6375 wrote:
Seriöst tror inte man märker skillnad på 3.2 eller 7.2 mbit i en telefon, inte precis så man sitter och tankar tyngre grejer än ett par mb.
Märker ingen skillnaden? Ju da! Din plånbok gör det! Du betalade ju för det
Och om 1 år förhoppningsviss så kanske hastigheten är 20 Mbits eller nåt liknande så kommer du vara tvungen att köpa en ny nalle för att kanske surfa med 7,2 mbit!
Över överhuvudtaget vill jag påpeka som jag gjorde förut!
APPLE har alltid gjort! THA SHIT! THE BEST! THE thing you must have!
Så blev inte Ifåne 3G! Man har gått tillbaka och tagit det som var billigt, och sen sålt sin varumärke! Men inte till dem standard som ifåne har!
Så helre satsar jag på en lur som HTC! Som kommer att krasha och ha lika mycket defekter som Ifånen, men i sin tur ha kostat hälften! Och fortfarande har jag skitbra hårdvara!
@mosho 6435 wrote:
Så helre satsar jag på en lur som HTC! Som kommer att krasha och ha lika mycket defekter som Ifånen, men i sin tur ha kostat hälften! Och fortfarande har jag skitbra hårdvara!
iphone kostar 4800:- (eller var det nästan 5000:-) om du har 3 månader kvar på ditt abonnemang
på vilket sätt är det (mkt) dyrare än dina 4999:- ?om du räknar med ditt nuvarande abonnemang (som jag antar att du kommer använda på din htc) så blir väl kostnaden rätt hög på 18 månader där med eller?
för du har väl bindningstid på ditt abonnemang antar jag?så för din htc telefon blir det: 5000:- + abonnemanget.
för iphone blir det: 4900 + 3 månader av abonnemanget.
😀jaja. hoppas du blir nöjd med din 4gb’s telefon utan minneskort.
@cybertron 6434 wrote:
klart det är skillnad mellanm a-gps och gps, men det är SAMMA chip, a-gps är bara ett tillägg, finns det ingen täckning/ master används traditionell gps
Nej du! Det finns inte en GPS i Ifånen! det är bara A-gps! Och det är ingen tilägg, utan en sak för sig!
Fungerar så här!
Fördelar:
Precition
Snabbare
Batteri sparare
Bra till fotsNackdelar:
Måste ha tilgång till telefon nätverk!
Dålig i för navigator i bilenGPS Phones and aGPS Phones
(Assisted GPS) A type of handset-based position location technology. To determine location, the phone takes readings from both GPS satellites and nearby cellular base stations (towers), with the help of a location server on the network. GPS- GPS (Global Positioning System) is a global satellite-based system for determining precise location on Earth. Most phones with “GPS” in fact use A-GPS technology. The “A” stands for assisted, and means that the phone relies on the network for help in determining location. Although the phone does receive GPS signals directly from the satellites, it can’t determine actual location without help from the cell network.@cybertron 6439 wrote:
iphone kostar 4800:- (eller var det nästan 5000:-) om du har 3 månader kvar på ditt abonnemang
på vilket sätt är det (mkt) dyrare än dina 4999:- ?om du räknar med ditt nuvarande abonnemang (som jag antar att du kommer använda på din htc) så blir väl kostnaden rätt hög på 18 månader där med eller?
för du har väl bindningstid på ditt abonnemang antar jag?så för din htc telefon blir det: 5000:- + abonnemanget.
för iphone blir det: 4900 + 3 månader av abonnemanget.
😀jaja. hoppas du blir nöjd med din 4gb’s telefon utan minneskort.
Nopes! 4974 kr med frakt för att vara exakt! UTAN abonemang! Jag kan ha min nuvarande operatör och skaffa breddband från vilken operatör som helst!
Som förhovningsviss blir operatören 3! för 99 kr/mån utan bidningstid och jag kan använda luren som modem!Ifånen + Telia = 4900 kr plus en bidningstid på 18 månader! som vad jag såg var 268 kr ( Telia Vänner) som var den lönsammaste Fri surf och en nummer som duger! Plus operatör låsning! Du kan inte ha MSN än, du kan ej ha skype än! kan inte använda luren som modem!
Har du täcknat en imini med 100 MB , så kan du glömma sköna surfningar i Youtube, eller varför inte gå tillbaka till ämnet! DU kommer att betala dyrt för att använda din AGPS!Apple! har alltid haft en skitbra marknadsföring, och jag ser att dem lyckats! Men dem övertygar inte mig med dessa vilkor och dess hårdvara!
MJukvaran måste jag dock påpeka! DEN BÄSTA! ABSOLUT BÄSTA! Men där tar det stop! Dem borde ha hållit sig till datorerna!
Att lura folk med dessa nallar är skam för hela APPLE koncernen!AGPS, som du skrev, är både via satellit OCH telefonnätverk.
GPS – via satellit.Skillnaden?
AGPS använder sig av telefonnätverket UTÖVER satellitinformationen för att triangulera. Vilket som du skrev medför ett snabbare sätt att triangulera positionen. Du postar ju svaret själv i stort sätt. :rolleyes:@mosho 6440 wrote:
…
GPS Phones and aGPS Phones
(Assisted GPS) A type of handset-based position location technology. To determine location, the phone takes readings from both GPS satellites and nearby cellular base stations (towers), with the help of a location server on the network. GPS- GPS (Global Positioning System) is a global satellite-based system for determining precise location on Earth. Most phones with “GPS” in fact use A-GPS technology. The “A” stands for assisted, and means that the phone relies on the network for help in determining location. Although the phone does receive GPS signals directly from the satellites, it can’t determine actual location without help from the cell network.Vilket ses som GPS + assistans
@mosho 6442 wrote:
Nopes! 4974 kr med frakt för att vara exakt! UTAN abonemang! Jag kan ha min nuvarande operatör och skaffa breddband från vilken operatör som helst!
Som förhovningsviss blir operatören 3! för 99 kr/mån utan bidningstid och jag kan använda luren som modem!Ifånen + Telia = 4900 kr plus en bidningstid på 18 månader! som vad jag såg var 268 kr ( Telia Vänner) som var den lönsammaste Fri surf och en nummer som duger! Plus operatör låsning! Du kan inte ha MSN än, du kan ej ha skype än! kan inte använda luren som modem!
Har du täcknat en imini med 100 MB , så kan du glömma sköna surfningar i Youtube, eller varför inte gå tillbaka till ämnet! DU kommer att betala dyrt för att använda din AGPS!Apple! har alltid haft en skitbra marknadsföring, och jag ser att dem lyckats! Men dem övertygar inte mig med dessa vilkor och dess hårdvara!
MJukvaran måste jag dock påpeka! DEN BÄSTA! ABSOLUT BÄSTA! Men där tar det stop! Dem borde ha hållit sig till datorerna!
Att lura folk med dessa nallar är skam för hela APPLE koncernen!kollade just mina mb: 23mb har jag använt sen i fredags. hur? hemma har jag wifi, på jobbet likaså.
jag har för övrigt jobbabonnemang med fri surf och fritt tal osv så det rör inte mig.
Jag har dessutom betalt bredband 24mbit genom mitt jobb samt ett mobilt bredband via jobbet så jag behöver inte dem “finesserna”.Och vadå, msn och skype, inget jag använder
@frojk 6469 wrote:
AGPS, som du skrev, är både via satellit OCH telefonnätverk.
GPS – via satellit.Skillnaden?
AGPS använder sig av telefonnätverket UTÖVER satellitinformationen för att triangulera. Vilket som du skrev medför ett snabbare sätt att triangulera positionen. Du postar ju svaret själv i stort sätt. :rolleyes:Vilket ses som GPS + assistans
Sorry för att tråka ut alla men skriver igen och markerar!
GPS Phones and aGPS Phones
(Assisted GPS) A type of handset-based position location technology. To determine location, the phone takes readings from both GPS satellites and nearby cellular base stations (towers), with the help of a location server on the network. GPS- GPS (Global Positioning System) is a global satellite-based system for determining precise location on Earth. Most phones with “GPS” in fact use A-GPS technology. The “A” stands for assisted, and means that the phone relies on the network for help in determining location. Although the phone does receive GPS signals directly from the satellites, it can’t determine actual location without help from the cell network.Den KAN INTE!
kille är ju helt hjärntvättad
jag älskar min iPhone överallt annat, sinnessjukt bra.
använde gps när jag var ute och åkte bil in the middle of nowhere, funkade hur j*vla bra som helst@mosho 6471 wrote:
Although the phone does receive GPS signals directly from the satellites, it can’t determine actual location without help from the cell network.
Den KAN INTE!
Ser inte problemet med hela diskussionen. iPhone är ju just en telefon vilket gör att den har kontakt med mobilnätet. Vad är problemet?
@cybertron 6470 wrote:
kollade just mina mb: 23mb har jag använt sen i fredags. hur? hemma har jag wifi, på jobbet likaså.
jag har för övrigt jobbabonnemang med fri surf och fritt tal osv så det rör inte mig.
Jag har dessutom betalt bredband 24mbit genom mitt jobb samt ett mobilt bredband via jobbet så jag behöver inte dem “finesserna”.Och vadå, msn och skype, inget jag använder
Ju,ju! det är ju enskild om du använder det eller inte!
Men jag använder den!
Samma sak som man skämtar bort MMS, som vissa säger jag använder ju inte det!
Men fortfarande finns det mer än 300 milj mobilanvändare som har andra behov! Och kräver olika saker som Radio! använda mobilen som modem! och mycket mer! Det är dem som har gjort att mobilmarknaden är så stor!Ifåne! Skulle Revolutionera Mobil marknaden
Men med dessa kostnader, begränsningar och det värsta av allt med en sån usel hårdvara!
Jag betalar gärna APPLE 10 000 kr för det senaste inte 5000 kr nåt lågstandard och dessutom som visa säger, teckna en kontrakt med djävul (Telia ) hahaha! 😀
Min HTC TOUCH DIAMOND är redan på väg! och mer personer dömer den bättre en Ifåne!
Jag ska testa den och ska ge min FULLSTÄNDIGA ÄRLIGA SVAR!
Har en nära kompis som har fått min efterlängtade Ifåne!
Så jag kanske lägger upp en youtube video för att se hur det gick!Men erkänn! alla Ifåne fans! skulle inte ni vilja ha en Ifåne som var den bästa?
Nåt som får alla andra att börja hålla munen och börja snacka om nåt annat?Jag har min Macbook pro sens 1 år tillbaka! Sitter jag framför en Pc Användare med samma gammal dator så häpnar han! och kan inte gör alla sina saker lika fort och effektiv som jag gör!
Är det inte nåt man skulle vilja ha med Ifånen?
Få alla andra att vara tysta i alla punkter!Den känsla har jag redan med mina APPLE prylar! men tyvärr aviker jag med Ifånen! Hoppas jag ej får vänta 2 år till 3:e generation, och hoppas dem läser mina klagomål!
@mosho 6476 wrote:
Ju,ju! det är ju enskild om du använder det eller inte!
Men jag använder den!
Samma sak som man skämtar bort MMS, som vissa säger jag använder ju inte det!
Men fortfarande finns det mer än 300 milj mobilanvändare som har andra behov! Och kräver olika saker som Radio! använda mobilen som modem! och mycket mer! Det är dem som har gjort att mobilmarknaden är så stor!Ifåne! Skulle Revolutionera Mobil marknaden
Men med dessa kostnader, begränsningar och det värsta av allt med en sån usel hårdvara!
Jag betalar gärna APPLE 10 000 kr för det senaste inte 5000 kr nåt lågstandard och dessutom som visa säger, teckna en kontrakt med djävul (Telia ) hahaha! 😀
Min HTC TOUCH DIAMOND är redan på väg! och mer personer dömer den bättre en Ifåne!
Jag ska testa den och ska ge min FULLSTÄNDIGA ÄRLIGA SVAR!
Har en nära kompis som har fått min efterlängtade Ifåne!
Så jag kanske lägger upp en youtube video för att se hur det gick!Men erkänn! alla Ifåne fans! skulle inte ni vilja ha en Ifåne som var den bästa?
Nåt som får alla andra att börja hålla munen och börja snacka om nåt annat?Jag har min Macbook pro sens 1 år tillbaka! Sitter jag framför en Pc Användare med samma gammal dator så häpnar han! och kan inte gör alla sina saker lika fort och effektiv som jag gör!
Är det inte nåt man skulle vilja ha med Ifånen?
Få alla andra att vara tysta i alla punkter!Den känsla har jag redan med mina APPLE prylar! men tyvärr aviker jag med Ifånen! Hoppas jag ej får vänta 2 år till 3:e generation, och hoppas dem läser mina klagomål!
det är väldigt många fans som anser att denna är den bästa!
jag inkluderad! (för mina behov såklart)Jag har sagt vad jag tycker om diamond och htc. Hoppas du blir nöjd!
Tycker vi avslutar vår diskussion här.
Lycka till.
@mosho 6471 wrote:
Den KAN INTE!
Jovisst kan det det. När Nokia N95 först kom ut fanns inte A-GPS i den, utan det kom med en senare uppdatering. Från början fanns alltså ENDAST GPS, UTAN stöd från telefonnätet och den hittade position klockrent. Även om det gick snabbare när A-GPS fanns senare.
Jag har en tråkig nyhet till mosho. Efter den här lite halvhetsiga tråden så testade jag att köra positioneringen i min iPhone 3G utan att SIM-kortet var isatt. Jag stängde dessutom av w-lan så den inte har någon kontakt med internet.
Eftersom Google Maps kartor hämtas online så tog jag först en position innan jag stängde av w-lan. Då fick jag in kartan där min lilla gata är med. Sedan stängde jag av w-lan i telefonen och ryckte ur SIM-kortet.
Jag stängde Google Maps och startade om det. Sedan tog jag en promenad på gatan – utan att telefonen har någon som helst kontakt med omvärlden utom via GPS-satelliterna i den stora världsrymden – och tro det eller ej, den lilla blå pricken följde mig vart jag än gick på gatan.Jag tror att vi härmed kan konstatera att det är en fullvärdig GPS-mottagare i iPhone 3G. Att den dessutom är kompletterad upp till aGPS tackar vi alla för, för då får vi positionen snabbare än vi skulle fått annars.
@# brorzan 6511 wrote:
Jag har en tråkig nyhet till mosho. Efter den här lite halvhetsiga tråden så testade jag att köra positioneringen i min iPhone 3G utan att SIM-kortet var isatt. Jag stängde dessutom av w-lan så den inte har någon kontakt med internet.
Eftersom Google Maps kartor hämtas online så tog jag först en position innan jag stängde av w-lan. Då fick jag in kartan där min lilla gata är med. Sedan stängde jag av w-lan i telefonen och ryckte ur SIM-kortet.
Jag stängde Google Maps och startade om det. Sedan tog jag en promenad på gatan – utan att telefonen har någon som helst kontakt med omvärlden utom via GPS-satelliterna i den stora världsrymden – och tro det eller ej, den lilla blå pricken följde mig vart jag än gick på gatan.Jag tror att vi härmed kan konstatera att det är en fullvärdig GPS-mottagare i iPhone 3G. Att den dessutom är kompletterad upp till aGPS tackar vi alla för, för då får vi positionen snabbare än vi skulle fått annars.
Den KAN INTE! Den KAN INTE! Den KAN INTE!
Jag har hört rykten att om man säger något upprepade gånger i versaler och avslutar meningen med !!1!1!oneeleven!!11 så blir det man säger sant!
@# brorzan 6511 wrote:
Jag ska testa! och se om detta stämmer sen skriver jag om “DEN KAN” eller om “DEN INTE KAN” hehehe
Skräpa inte ner tråden nu. Jag tycker GPSen är helt OK men jag hade förväntat mig en bättre faktiskt.
@iPhoneinfo.se 6578 wrote:
Skräpa inte ner tråden nu. Jag tycker GPSen är helt OK men jag hade förväntat mig en bättre faktiskt.
Håller 1000% med om vad du säger! Den borde ha varit! den bästa!
Tror inte att någon hade förväntat sig att iPhone skulle ha den bästa gpsen utformad för bilnavigering, det är trots allt en mobil. Om man ska ha det bästa i gps-väg får man lägga ner mer än vad iPhone kostar, men då får man inte heller en multimedia maskin, telefon mm. Om jag vill ha en tv, då köper jag inte ett kylskåp med inbyggd tv. Vill jag ha en grill så köper jag inte en kombinerad grill och friggebod, jag köper en grill. Vill jag ha en gps så köper jag inte en gps och telefon jag köper en gps. Get my point?
Sen handlar det mycket om mjukvaran. Visst det kan bli dyrt och ta mycket minne men med rätt mjukvara fungerar nog iphone tillräckligt bra för att alla ska bli nöjda.
@sl99 6893 wrote:
Tror inte att någon hade förväntat sig att iPhone skulle ha den bästa gpsen utformad för bilnavigering, det är trots allt en mobil. Om man ska ha det bästa i gps-väg får man lägga ner mer än vad iPhone kostar, men då får man inte heller en multimedia maskin, telefon mm. Om jag vill ha en tv, då köper jag inte ett kylskåp med inbyggd tv. Vill jag ha en grill så köper jag inte en kombinerad grill och friggebod, jag köper en grill. Vill jag ha en gps så köper jag inte en gps och telefon jag köper en gps. Get my point?
Sen handlar det mycket om mjukvaran. Visst det kan bli dyrt och ta mycket minne men med rätt mjukvara fungerar nog iphone tillräckligt bra för att alla ska bli nöjda.
Förstår din poäng! Dock kvarstår att i den prisklassen, så har många andra telefoner mycket mer funktioner inklusiv GPS:en och mer utrustad multimedia maskiner för mindre pris!
Så går jag och köper en Ifåne får jag mindre än vad jag betalar för, i mobilmarknaden!Sen om det handlar om användarvänlighet är Ifånen snyggt! Men många fler har gör liknande för mindre pris!
Men vill jag betala så mycket för en mobil som ger mig så lite i funktioner och har begränsad kapacitet för den prisen?
Det blev världen mest omtalad telefon, men hårdvaran kan inte ens komma i närheten av andra!
Vill jag betala för en bil som “MTV PIMP MY RIDE” har gjort och struntar att kolla under huve! Och ser inte om den har rost, eller om dem saknar bromsar?
Så blev det ingen bra val för mig, som vill skryta med mina mac prylar!
Jag väntar på 3:e generationen! Och säger farväl till den efter längtade drömen!
(Jag har leverans problem från EL GIGANTEN! (Köp aldrig där) HTC Touch diamond har slutsålds överallt)“som vill skryta med mina mac prylar”
lol, stereotypisk macägare?
ps. HTC touch Diamond är laggig, titta på några videos får du se.
hum, funderar också på en HTC touch Diamond att använda i skolan =)
Snart finns det inget kvar för dej att klaga på 😛
Apple ordnar riktig GPS-navigering – MacWorld
Apple lägger till “Core Location” vilket kommer göra att den även kan avläsa hastighet och riktning.Och angående skype och msn osv. så kan jag informera dej om att det redan har kommit en hel del program och att fler är på gång. (lite osäker på om skype har kommit än dock).
Det andra som du klaga på kommer också att finnas i en större utsträckning (MMS, och videoinspelning). Sedan kan man säkert lyssna på radio om man är uppkopplad till nätet:P. Och om man är ute efter nått annat kommer det komma program senare.
Sedan är det som sl99 säger, är man ute efter tex en riktig kamera köper man en system kamera och inte en mobil med kamera. Sedan är det ändå så att det inte bara är megapixlarna som räknas. Det är inte så extremt svårt att göra en kamera som har fler megapixlar men däremot blir bilderna MYCKET sämre.
Men visst den har sina små skönhets fläkar, men vilka telefoner har inte det. Sedan måste jag erkänna att jag är lite missbelåten med att Apple släppte nått med så många buggar i, men det kommer lösa sig med uppdrateringar. 😀
Och att de fortsätter att uppdratera den gamla iPhonen ser jag som nått väldigt posetivt då den förmodligen inte kommer kännas så extremt gammal även när nästa iPhone i kommer till marknaden.Det ända negativa jag egentligen har mot telefonen är batteriet. Jag vet att det är det bästa på marknaden, det är inte det jag klagar på. Jag skulle vilka kunna ha som min gamla 8210 att jag kan ha 8 batterier i fickan och byta när de blir dåliga och där igenom kunna använda telefonen väldigt länge. Visst det finns sätt för detta också, men inget slår det gamla hederliga sättet att byta batterier.
//Constantiuos
EDIT. Glömde skicka med denna länken
TomTom says navigation app already runs on iPhone | Reuters
Tomtom säger att de redan har ett färdigt navigations program till iPhonen så det är bara att vänta på att de ska marknadsföra detKommer utan tvekan komma grymma GPS-appliktioner till iPhone…
@constantiuos 7232 wrote:
Snart finns det inget kvar för dej att klaga på 😛
Hehe, inget att klaga på? kom igen! hehehe!
Du behöver en riktig GPS inte en AGPS!Visar här hur en riktig GPS fungerar än så länge för Gamla Iphone
YouTube – GPS on the IphoneDen nya måste du oavsett om du installerar TOMTOM eller TIN TIn, använda datatrafiken
@mosho 7395 wrote:
Visar här hur en riktig GPS fungerar än så länge för Gamla Iphone
YouTube – GPS on the IphoneExakt vad är skillnaden på GPS:en i videon och den i min iPhone? Förutom den fula dongeln då.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.