Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Fått min Iphone 3gs 32gb, frågor
-
AuthorPosts
-
Tja,
Har precis fått min iPhone 3gs 32gb från telenor.
Har inte kopplat in den någonstans förutom laddat den via el-uttaget än så länge.
Läste lite på nått forum att man skulle extracta någon id fil innan man connectar till iTunes eller hur var det ?Har ju min gamla iPhone 3g 16gb från telenor med som jag använder än, tills den nya är JB och allt fungerar som det ska.
Jag vet hur allt fungerar med den, men hur ska jag göra med den nya iom den är en 3gs ?Ska jag köra ?
iClarified – iPhone – How to Capture Your iPhone 3GS iBEC and iBSS (Windows)
Sen
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)
Vågar jag koppla in min iPhone 3gs till iTunes nu direkt ?
För att tex se vilken version den har, eller något tips om hur jag gör de ?Eller hur ska jag göra ?
Tacksam för svarMVH
// TwiZteD
Du kan se direkt i din iphone vilken version den har, Inställningar/Allmänt/Om/Version. Det är ingen fara att koppla den till itunes men om du är på 3.0.1 uppdatera inte, ifall du vill ha möjlighet att jailbreaka och låsa upp i framtiden.
@ponyboy 42887 wrote:
Du kan se direkt i din iphone vilken version den har, Inställningar/Allmänt/Om/Version. Det är ingen fara att koppla den till itunes men om du är på 3.0.1 uppdatera inte, ifall du vill ha möjlighet att jailbreaka och låsa upp i framtiden.
Jag har just nu iTunes 8.2.1.6 och även min gamla iphone och alla filer till den kopplade till min iTunes, ska jag ta bort dom gamla sakerna ?
Samt uppgradera till nyaste iTunes ?
Är det ok eller blir det problem att föra över “vissa” filer sen ? :rolleyes:Tack
Vill bara veta allt i förväg så inte det fu*kar sig på något sätt och jag blir fast med en original lur..Tex detta , är det något man ska göra ?
Cydia 3.1 ECID SHSH service is up now.// TwiZteD
Dina filer som du har i itunes kommer att vara kvar i itunes efter uppdatering så det är ingen fara med det.
Angående att spara ECID SHSH hos Saurik beror väl på vilken FW du har. Har du 3.0 lr 3.0.1 så går det inte nu. I och med att 3.1 kom ut så kan man inte spara ECID SHSH för de gamla FW. Men om du har 3.1 så ska du göra det för det kommer att hjälpa dig i framtiden ifall du vill nergradera och jailbreaka.
@ponyboy 42891 wrote:
Dina filer som du har i itunes kommer att vara kvar i itunes efter uppdatering så det är ingen fara med det.
Angående att spara ECID SHSH hos Saurik beror väl på vilken FW du har. Har du 3.0 lr 3.0.1 så går det inte nu. I och med att 3.1 kom ut så kan man inte spara ECID SHSH för de gamla FW. Men om du har 3.1 så ska du göra det för det kommer att hjälpa dig i framtiden ifall du vill nergradera och jailbreaka.
Tacksam att du tar dig tid och svarar ponyboy 🙂
Så det jag ska göra nu är connecta luren till iTunes och få den godkänd så jag kan börja använda den, sen direkt kan jag köra på mediClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)
Om jag har 3.0 eller 3.0.1 dvs ?
Annars om jag har 3.1 så får jag vänta tills rätt program kommer till windows, right ?Så jag behöver inte oroa mig att connecta den till nyaste iTunes och kolla vilken version jag har i inställningar sen då ?
Det förstör inget med ECID SHSH filerna eller så ?
Så länge jag inte updaterar via iTunes med original filerna ?Tack
// TwiZteD
Ja till alla frågor.
Fick min iphone 3GS för 10 dagar sen och gick igenom samma sak. Hade FW 3.0.1 och kunde jailbreaka genom samma guide som du länkat till.
@ponyboy 42894 wrote:
Ja till alla frågor.
Fick min iphone 3GS för 10 dagar sen och gick igenom samma sak. Hade FW 3.0.1 och kunde jailbreaka genom samma guide som du länkat till.
Efter jag har gjort allt detta och JB min lur om den till förmodan är 3.0.1, borde jag då fixa med “ECID SHSH” filerna till sauriks server för säkerhets skull ?
Eller ta en egen backup av filerna, är det en bra ide ?
Eller är det strunt samma ?Det är väl mest för att framtidssäkra att luren går att JB även längre fram, right?
Har du gjort de?// TwiZteD
@ponyboy 42887 wrote:
Vad vet du om framtiden, som inte vi gör, gällande jailbreak på 3.1? 🙂 🙂
Hej! jag har fått ett problem med mitt iTunes.
Jag har nyligen köpte en helt ny Iphone 3GS jailbreaka från USA.
Version 3.0.1 (7A400)När jag först testade den i iTunes bad den först om att jag skulle uppdatera den till iTunes 9, vilket jag gjorde. Sen ville iTunes att jag skulle uppdatera Iphonen till 3.1 som jag vet att man inte ska göra för då skulle Iphonen låsa sig och bara be om sitt orginal SIM-kort.
Sen när det var klart tankade jag ner all musik och film som jag har i mitt iTunes till Iphonen utan några som hälst problem.
MEN! dagen efter, så skulle jag lägga ner lite mer musik men då får jag ett meddelande i iTunes som lyder.The Sim card inserted in this iphone does not appear to be supported.
Only compatible sim cards from a supported carrier may be used to activate iphone. Please insert the sim card that came with your iphone oe visit a supported carrier’s store to receive a replacement sim card.
Sen kan jag inte göra något mer.
Snälla hjälp mig Mvh StoltanHade som tur var 3.0.1
Wooohooo 🙂
Dags att JB// TwiZteD
Edit:
Jag har gjort mkt med mina gamla iphone 3g 16gb så jag kan allt detta.
Men när jag nu skulle JB min 3gs 32gb, steg 2 i denna guideniClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar din iPhone 3GS med OS 3.0.x med hjälp av RedSn0w (Windows)
Är det bara för jag har rätt version inlagd redan ?
I inställningar, allmänt ,om, står det 3.0.1 (7A400)
Måste jag då göra steg 2 i guiden ?Eller är det något fel på min version ?
Samt när jag kör redsn0w 0.8 och browser till firmware filen så står det bara“Unable to recognize specified IPSW”
WTF, varför säger den se ?
Har testat att ladda ner 3.0.1 firmware filen 2 gånger och still same..
Ska man inte använda “iPhone2,1_3.0.1_7A400_Restore” 3.0.1 när man JB den med redsn0w 0.8 ?
Ska man använda 3.0 filen ?Trodde man skulle använda 3.0.1 filen när man JB för telefonens inställningar säger den är en firmware 3.0.1 ?
Eller ska man använda 3.0 filen i iTunes sen köra 3.0 filen genom redsnow ?// TwiZteD
@twizted 42962 wrote:
Hade som tur var 3.0.1
Wooohooo 🙂
Dags att JB// TwiZteD
Edit:
Jag har gjort mkt med mina gamla iphone 3g 16gb så jag kan allt detta.
Men när jag nu skulle JB min 3gs 32gb, steg 2 i denna guideniClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar din iPhone 3GS med OS 3.0.x med hjälp av RedSn0w (Windows)
Är det bara för jag har rätt version inlagd redan ?
I inställningar, allmänt ,om, står det 3.0.1 (7A400)
Måste jag då göra steg 2 i guiden ?Eller är det något fel på min version ?
Samt när jag kör redsn0w 0.8 och browser till firmware filen så står det bara“Unable to recognize specified IPSW”
WTF, varför säger den se ?
Har testat att ladda ner 3.0.1 firmware filen 2 gånger och still same..
Ska man inte använda “iPhone2,1_3.0.1_7A400_Restore” 3.0.1 när man JB den med redsn0w 0.8 ?
Ska man använda 3.0 filen ?Trodde man skulle använda 3.0.1 filen när man JB för telefonens inställningar säger den är en firmware 3.0.1 ?
Eller ska man använda 3.0 filen i iTunes sen köra 3.0 filen genom redsnow ?// TwiZteD
ag med, samma felmeddelande. Både på svenska och engelska beroende på vilken fil jag använde. Till sist testade jag att jailbreaka med purplera1n. Detta gjorde att skiten hängde sig totalt och jag hade endast alternativet att återställa och uppgradera (p.g.a. iTunes/Apples grej att inte låta användaren bestämma själv). Så nu sitter jag med 3.1…..och väntar på att den ska kunna jailbreakas.
How to fix:
Har man en ny iphone 3gs och vill börja med JB direkt, så kan man hoppa över restore biten.
Om du har 3.0 eller 3.0.1 dvs.Jag har 3.0.1 men enligt många sidor så ska man JB med redsn0w 0,8 och 3.0 firmwaren och det gjorde jag igår kväll efter inte fått något riktigt svar, och det fungerar perfect 🙂
Läste en del på Apple & iPhone News | Forums | ModMyi.com forumet och dom förklarade det till mig.
Over and out
// TwiZteD
Fick min 3gs idag med, tyvärr så var de ju ver. 3.1 .. 🙁
Inget att göra då va? bara o vänta o se?
@Mr x 43021 wrote:
Fick min 3gs idag med, tyvärr så var de ju ver. 3.1 .. 🙁
Inget att göra då va? bara o vänta o se?
Japp, bara att vänta på att Dev-Team släpper redsn0w för 3.1
kommer synas här först:
Dev-Team Blog@zyper 43046 wrote:
Japp, bara att vänta på att Dev-Team släpper redsn0w för 3.1
kommer synas här först:
Dev-Team BlogVad är detta ?
HOW TO JAILBREAK iPhone 3G 3.1 on windows
Jag är inte så insatt på den fronten men såg den på de forumet.
Kanske värt att läsa ?
Annars kommer säkert Dev Team att posta inom nån vecka eller nått, dom brukar vara snabba.Även något för MAC här
Step By Step Guide to Jailbreak iPhone 3G running iPhone OS 3.1 using PwnageTool 3.1 – iPhone HacksMVH
// TwiZteD
@twizted 43051 wrote:
Vad är detta ?
HOW TO JAILBREAK iPhone 3G 3.1 on windows
Jag är inte så insatt på den fronten men såg den på de forumet.
Kanske värt att läsa ?
Annars kommer säkert Dev Team att posta inom nån vecka eller nått, dom brukar vara snabba.Även något för MAC här
Step By Step Guide to Jailbreak iPhone 3G running iPhone OS 3.1 using PwnageTool 3.1 – iPhone HacksMvh
// TwiZteD
De sidorna du har länkat till är för iphone 3G, de kan du inte använda dig av.
@r_o_n 42917 wrote:
Vad vet du om framtiden, som inte vi gör, gällande jailbreak på 3.1? 🙂 🙂
Jag vet lika mycket som alla andra, bara det som Dev Team och Saurik har gått ut med. Det sista jag läst om i Dev Teams kommentarer är att de vänta med jailbreak för 3.1 tills den 25 oct. För då ska, enligt ryktet, 3.2 komma ut och de vill inte att apple ska kunna täppa de kryphål som hittat i 3.1 och stoppa det i 3.2.
Men det är som sagt det är bara rykten, vill du följa det mer noggran för du läsa mer i deras blogg eller följa deras arbete i twitter Dev-Team Blog.Ahh my bad, läste lite snabbt bara 🙁
// TwiZteD
Svårt att förstå varför folk skaffar iPhone från andra länder, är ju som att be om problem… Dom kronor man eventuellt tjänar är snabbt förlorade om din iPhone måste repareras.
Så har nån testat
Downgrade iPhone 3GS 3.1 to 3.0 (iPhone OS 3.1 to 3.0 Firmware)IPhone 3GS 3.1 -> IPhone 3GS 3.0 -> IPhone 3GS 3.0 Jailbreaked
@aioobe 43204 wrote:
Så har nån testat
Downgrade iPhone 3GS 3.1 to 3.0 (iPhone OS 3.1 to 3.0 Firmware)IPhone 3GS 3.1 -> IPhone 3GS 3.0 -> IPhone 3GS 3.0 Jailbreaked
Inte helt hundra.. Men som jag fattat de så måste du ha haft 3.0 eller 3.0.1 innan. Alltså att du har filen som han nämner i nr.5 (5. Locate & Select the original iPhone 3GS 3.0 firmware)
Du får helt enkelt vänta antagligen på Dev-team eller på chronic
Jag har alltid haft en enorm tilltro till homebrew och HW/SW reverse engineering communities men för att vara helt ärlig så tror jag jailbreak eran på sätt och vis är över, i alla fall som plattformen ser ut idag. Ser jag till vedermödorna dev-team lagt ned på att få det att fungera för den relativt lilla klick av power users/early adopters som faktiskt förstått vad som krävdes för att gå från 3.0.1 till 3.1 på rätt sätt så känns fw 3.2, 4.0 osv ganska fjärran.
Hur många med mig, med barn, arbete och långsamt vittrande hjärnceller hinner spendera ett par timmar /vecka på att läsa upp sig på ECID+iBSS sig dumpar och S5L8920 arkitekturer så fort man känner uppgraderingsdjävulen picka på pannbenet? =(
Intressant… Har du kollad i någon annan tråd på forumet angående 3.1 jb? Tror inte det. Bara för att dev-team säger att det är mer eller mindre omöjligt att låsa upp OTB 3.1 så är det inte det. Om du söker på chronic dev team så kommer du att läsa att de är typ 80%klar med deras 3G iPod touch och att denna också kommeratt funka med 3GS. Sen så ska det enligt rykten vara nära tills Geoho fixar JB. Det är omöjligt att fixa et felaälert system för hur kan Apple låsa upp sina lurar? Genom ett hål i systemet…..
Visst följer jag GeoHot och chronic-dev’s arbete men jag vidhåller att så länge komplexiteten ökar, och med det osäkerhetsfaktorn, kommer allt färre att våga/kunna/bry sig om att JB:a. Utan en 1-click lösning blir det vi die-hard fans kvar =)
Du har helt rätt i att inget system är felsäkert, där det finns människor finns det buggar, men trots att Ultrasn0w faktiskt fungerar är det ju ‘bara’ en bootloader som lurar FW. Jag vill nog påstå att det återstår en del innan vi kan kalla iPhone ‘knäckt’ på riktigt 😉
jaja, den 12e oktober är bara några dagar bort
Förstår vad du säger. Helt rätt.. Men jag tror nog/hoppas att desto svårare det blir desto roligare för alla dev nördar:P Någon dag så hittar man kanske det ultimata som knäcker den på riktigt så att man slipper JB vid varje uppdate.
Är det då GeoHot kommer ut med sin?
@freebo 43583 wrote:
Ja, det är så han har sagt, den kaxige lille mannen. Med det egot förstår jag att han åkte ur dev-team =)
No shit… Tyvärr så verkar det inte bli något;
# i discovered that exploit first, and that was really a low blow to try and take credit. have fun with greenpois0n, i am not releasing
9 minutes ago from web
# OMG CHRONIC, WHY DID YOU POST THE EXPLOIT? SHIT LIKE THAT MAKES ME NOT WANT TO WORK ANYMORE
11 minutes ago from webEdit; 10 min senare och en liten förklaring av en av Chronics medlemar så är allt ok 😀
eh, you’re right, I shouldn’t take it out on the end user. sorry, i’m pissed off in the morning. k fine, back to work. #2days
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.