Fifaen vad pissigt, blåst på blocket tror jag.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Fifaen vad pissigt, blåst på blocket tror jag.

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 185 total)
  • Author
    Member
    Post count: 361

@lighter 7894 wrote:

vill bara lägga in ett lite tips inför nästa gång man köper genom blocket ta det genom bussgods då betalar mottagaren inte förrns han fått varan och man kan kolla så att varan är som man kommit överens om annars är det bara att man lämnar kvar den på bussgods så går den tillbaka till avsändaren att man ska slänga in pengar på kontot innan varan skickas är väldigt riskabelt och sällan pålitligt 🙂 tycker väldigt synd om er

Mjo.. Jag kan nästan svära på att jag inte kommer bli blåst på det här sättet igen.

Dryga 3 tusen svider hårt i plånboken på en nybliven arbetslös student som mig…

Men ibland lär man sig den dyra vägen!

sitting
    Member
    Post count: 69

@Mr EmCom 7648 wrote:

Nu ringde en tjej från Örebropolisen och sa att kontonummret inte fanns. Så vi kollade, och då hade dom krånglat till det när jag anmälde det, missat 2 siffror 😡

Men men, nu börjar jakten om från ruta 1 igen!

Jag kommer ta dig din jävul!

tog det så lång tid för dem att märka ett fel.

Mr EmCom
    Member

@sitting 7921 wrote:

tog det så lång tid för dem att märka ett fel.

Ja, det är trots allt poliser vi talar om.. :/

3BM
    Member
    Post count: 8

kan detta vara en till scammer..? en snubbe på blocket som säljer upplåsta 16gb 3g iphones för 3k SEK. han ber en maila till XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX@googlemail.com, jag gjorde det och frågade lite random frågor och fick detta som svar:

Dear Buyer,
    Thanks for the inquiry from us.

Our Apple iPhone 16gb 3G comes with full accesories and user manual with 18 months
    international warranty.They also come unlocked and can work with any network in your
    country.It comes directly from Apple…..

We want you to know that shipment is done from our store in London to your
    desired destination within 24hours via Dhl and we shall provide to you with the tracking
    numbers in acknowledgement of the shipment so that you can have access to your package on at DHL | Global and know when and what time it will arrive at your doorstep so you can
    await it at the appointed time of delivery.

Apple iPhone 16gb 3G

3,000Sek
    Shipment on Each

200Sek
    Grand Total=3,200Sek

Kindly get back to us with the address you want your package shipped to.Pls,ensure there
    is no mistake so that you wont have problems receiving your package.Also,indicate how many units you want to buy so we can let you know the discount off selling price you will
    receive for Bulk order.

RETURN POLICY: This is to let you know that if there is any report of damage of product
    ordered from us with the first six months of purchase,we shall refund your money or
    replace with a brand new one of that same product but all claims must be genuine.

Thanks and keep in touch.
    (NAMN).

för att inte hänga ut någon i onödan censurerar jag lite i mailen (PMa). det här låter ju för bra för att vara sant?

geezarn
    Member
    Post count: 197

Ja, ofta om det låter för bra för att vara sant så är det ofta så tyvärr.

Mr EmCom
    Member

@3bm 7993 wrote:

kan detta vara en till scammer..? en snubbe på blocket som säljer upplåsta 16gb 3g iphones för 3k SEK. han ber en maila till XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX@googlemail.com, jag gjorde det och frågade lite random frågor och fick detta som svar:

för att inte hänga ut någon i onödan censurerar jag lite i mailen (PMa). det här låter ju för bra för att vara sant?

Är nog inte så svårt att se om det är en lurare, nämn paypal eller liknande säkra betaltjänster såfår du se om du får svar lr inte..

Kexan
    Member
    Post count: 49

ingen säljer något för kanonpriser på blocket, så enkelt är det 🙂 jaga inte fynd, jaga bra pris för pålitlig säljare

Mr EmCom
    Member

Hej, Jag vill bara meddela att vi nu har vidarbefodrat uppgifter om annonsören tillden polis som har hand om din polisanmälan. Med vänliga hälsningar, Victor – Blocket.se Säkerhetscenter

Det går inte fort, men det går iaf…

Mr EmCom
    Member
    Bebbzor
    Member
    Post count: 51
    Timmylilly
    Member
    Post count: 35

@Mr EmCom 9717 wrote:

Ny Iphone svart 16 mb obruten förpackning 3500 kr

16 mb nu jävlar snackar vi utrymme! hahaha. Ne men verkar oseriös. Lite text inga nummer att ringa osv.

iphone77
    Member
    Post count: 213
    Mr EmCom
    Member

@timmylilly 9789 wrote:

16 mb nu jävlar snackar vi utrymme! hahaha. Ne men verkar oseriös. Lite text inga nummer att ringa osv.

Sen visade det säg när jag mailade han att det var en 3g…

Lixom seriöst :S
    När jag frågade om jag kunde komma ock kolla på den blev det tyst…

Mr EmCom
    Member

@iphone77 9795 wrote:

Vad är det här för trams?

Kallas spamm. Det står ju “Banned” under han namn av en anledning. Hoppas det var denna.

Kungen
    Member
    Post count: 985

@Mr EmCom 9839 wrote:

Sen visade det säg när jag mailade han att det var en 3g…

Lixom seriöst :S
    När jag frågade om jag kunde komma ock kolla på den blev det tyst…

Mailade en snubbe också som sålde en 3g 8gb för 2200. När jag frågade om han kunde ta en bild på den med en lapp där det stod hans namn, då blev det tyst också:D

jompao
    Member
    Post count: 456

1. Verkar det för bra för att vara sant så är det oftast det med. Bara någon puckad säljer något billigare än man måste.

Själv skulle jag inte handla från någon som uppger ett telefonnummer som är hemligt eller går till ett kontantkort som inte är registrerat.

Kolla säljarens nummer på hitta.se ellers, ring och kolla namn adress så det stämmer.

Säg att du vill komma och titta på varan, verkar detta inte falla i god jord så är det bara att lägga ner. Är säljaren med på det så kan man ju alltid ringa upp senare och be att få den skickad istället.

Måste säga att e-bay fungerar bättre där varje säljare som sköter sig får positivt omdömme av köparna. En som har typ 99% positivt och hundratals försäljningar kan man ju vara rätt övertygad om kommer inte att böåsa dig. Kör man med Paypal så garanterar ju de upp till visst belopp om du ändå blir blåst.

Blocket har verkligen inte utvecklats något på många år!

Lurad så polisanmäl snarast och lämna över all information du har samlat på dig om köparen. De som regelmässigt svindlar folk är svårt att göra något åt. Även om de blir dömda lär de inte kunna pröjsa. Många utnyttjar ju målvakter från samhällets bottenskikt, som de kan få att skriva på papper för en pava sprit t. ex.

Jag handlar ju heslt face to face även om det blir några spänn dyrare. Man kan ju bli blåst på så sätt att en vara inte är helt kurant, då lär det ju bli svårare.

jompao
    Member
    Post count: 456

@3bm 7993 wrote:

Varför skulle någon sälja så billigt? Borde ju inte vara något problem att få ut säg 5 lak för en sådan lur. Tänk till lite!

Kungen
    Member

Hoho Vad tycker ni om den här vita 8 giggarn då? 😀 Iphone 8gb 3G

Mr EmCom
    Member

@kungen 9889 wrote:

Hoho Vad tycker ni om den här vita 8 giggarn då? 😀 Iphone 8gb 3G

Haha, dom vita finns bara med 16gig va?

Kungen
    Member

@Mr EmCom 9910 wrote:

Haha, dom vita finns bara med 16gig va?

Haha Ja 😀

Iphonen
    Member
    Post count: 28

Hejhej! vill inte hänga ut någon, men denna får ju en att fundera (?)

Iphone 3G 16GB Svenskköpta På Telia

är dom inte betydligt dyrare än så?

Är det en seriös annons så ber jag om ursäkt.

Föressten, är det ingen annan än jag och emcom som blivit blåsta? måste ju vara någon fler? fast dom kanske inte hänger här…

Mvh

iphone77
    Member

Kul att han säger att de är köpta på telia och fortsätter att säga att de är operatörsupplåsta, jo tjena 🙂

Iphonen
    Member

& där var den annonsen borta.

Är det verkligen så lätt att vara bedragare över nätet i sverige? jag menar bara inom iphone tror jag att jag tipsat och fått bort kanske 10 iphones nu, och jag tror ju knappast att folk bara lurar andra genom iphones..

Om man har ett kontonummer vart man satt in pengarna, borde det inte vara ganska lätt för polisen att få tag i personen som äger kontot?

förstår som inte grejen hur “alla” kan hålla på att blåsa folk och ingen verkar åka fast. surt.

Mvh

Mr EmCom
    Member

Tycker vi ändrar tilteln till “Varning för oseriösa annonsen / bedrägerier” Och gör den till sticky.

/mcom

Iphonen
    Member

Japp det tycker jag med. Men sjukt att det verkar som att det bara är vi som blivit blåsta..här iallafall 😮

madz
    Member
    Post count: 2

mailade en tradera snubbe och frågade om det var okey att ta betalningen via payson. Han tyckte inte om payson (finns det någon anledning att inte tycka om payson så upplys mig gärna) och ville ha betalt i förskott eller via postförskott.

Chansen att bli blåst är.. hur stor?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@madz 10852 wrote:

mailade en tradera snubbe och frågade om det var okey att ta betalningen via payson. Han tyckte inte om payson (finns det någon anledning att inte tycka om payson så upplys mig gärna) och ville ha betalt i förskott eller via postförskott.

Chansen att bli blåst är.. hur stor?

Han behöver inte vara en bluffmakare men man ska alltid vara på den säkra sidan. Och säker är man inte med varken förskottsbetalning eller postförskott (kan ju lika bra ligga en tegelsten i paketet).

iphone77
    Member

Som du själv säger, varför skulle man INTE vilja använda sig av payson? Luktar bluff lång väg..

madz
    Member
    Post count: 2

Damnit..

Alltså hur ska man få tag på en iphone utan att bli blåst.. Vill INTE köpa den så man är bunden till telia resten av livet.

Iphonen
    Member

Internetgirot är väl helt ok ? fungerade bra förut när jag köpte massa saker över nätet. du betalar in till dom som sen “håller” pengarna. sen får du hem varan och har några dagar på dig att antingen skicka tillbaka varan eller “släppa” pengarna till säljaren om du är nöjd med varan…dock tar dom en liten avgift, men det känns som att det är värt det.

jag föreslog det åt hon/han som blåste mig men den tyckte att förskottsbetalning är bättre och korkad som jag var gick jag med på det.

mvh

Mr EmCom
    Member

@iphonen 10917 wrote:

Internetgirot är väl helt ok ? fungerade bra förut när jag köpte massa saker över nätet. du betalar in till dom som sen “håller” pengarna. sen får du hem varan och har några dagar på dig att antingen skicka tillbaka varan eller “släppa” pengarna till säljaren om du är nöjd med varan…dock tar dom en liten avgift, men det känns som att det är värt det.

jag föreslog det åt hon/han som blåste mig men den tyckte att förskottsbetalning är bättre och korkad som jag var gick jag med på det.

mvh

HUr stor avgift är det?

Jag köpte 6st BMW M5 spridare i förra veckan, fick dom igår, det visade sig vara ett par vädelösa 535 spridare.
    Jag har anmält det till internetgiro (som jag använde den här gången) får se vad som händer nu..

Iphonen
    Member

Avgiften beror nog på hur mycket priset är…den räknar ju ut det där på första sidan vart man fyller i vad varan kostar osv.

Hmm jasså fan vad tråkigt. antar att du får skicka tillbak grejjerna till killen och får tillbaka dina pengar.

Mvh

Mr EmCom
    Member

@iphonen 11046 wrote:

Avgiften beror nog på hur mycket priset är…den räknar ju ut det där på första sidan vart man fyller i vad varan kostar osv.

Hmm jasså fan vad tråkigt. antar att du får skicka tillbak grejjerna till killen och får tillbaka dina pengar.

Mvh

Ja precis

robertaxin
    Member
    Post count: 31

@Mr EmCom 9717 wrote:

Ny Iphone svart 16 mb obruten förpackning 3500 kr

Jag har vunnit en auktion på tradera där nästan exakt den rubriken stod skriven. Killen bodde uppe i Norrland tydligen. Men har kollat upp killens personnummer, adress och har även telnr o mail så jag hoppas på att det inte är nåt lurt. Har också betalt pengar direkt till bankkonto, men de överförs inte förräns tisdag… Nu blev jag ju lite frågande förstås :confused:

iphone77
    Member

Hur vet du att killen är den han uppger sig vara? Vet du att kontot är hans? Jag förstår inte hur folk kan sitta och förskottsbetala grejer för tusentals kronor, vad krävs det för att ni ska lära er?

robertaxin
    Member

@iphone77 11222 wrote:

Hur vet du att killen är den han uppger sig vara? Vet du att kontot är hans? Jag förstår inte hur folk kan sitta och förskottsbetala grejer för tusentals kronor till folk på blocket, vad krävs det för att ni ska lära er?

Nej jag vet du har rätt. Blåögd som tidigare skrivits 🙂 Tog bort transfereringen iaf. Googlade lite och hittade en artikel ur en nättidning där en person i denna stad i maj månad blivit åtalad för bedrägeri och åldern tycks stämma överrens med denna person. Det får väl kosta ett negativt omdöme på tradera men hellre det 😉

iphone77
    Member

Be säljaren att ni använder internetgirot eller payson så är problemet löst.

robertaxin
    Member

@iphone77 11235 wrote:

Be säljaren att ni använder internetgirot eller payson så är problemet löst.

Yes, mailar killen imorgon så får vi se hur det går. Kan återkomma om någon är intresserad.

iphone77
    Member

Japp det är intressant, vilken auktion handlar det om?

robertaxin
    Member

@iphone77 11238 wrote:

Japp det är intressant, vilken auktion handlar det om?

NY Iphone 3G 16MB på Tradera. Apple iPhone | Mobiltelefoner | om nu länken fungerar.

iphone77
    Member

Säljaren har 0 omdömen, go figure 🙂 Han kommer med all säkerhet inte vara intresserad av att använda internetgirot eller payson men posta gärna hans svar här!

Iphonen
    Member

hoho väntar med spänning på svar ;>

iphone77
    Member

Nu är samma telefon ute igen:
    NY Iphone 3G 16GB på Tradera. Apple iPhone | Mobiltelefoner |

“NY IPHONE 3G 16GB i kartong

UTE IGEN PGA OSERIÖSA KÖPARE

Har 2st som jag säljer i tre olika auktioner. Dessa kommer från min firma och har garanti till Juli 2009.

Dom är olåsta “

Han har två stycken som han säljer i tre olika auktioner? lol Skulle nog vilja påstå att han har 0 st som han kommer sälja i så många auktioner som det finns blåögda köpare till.

robertaxin
    Member

@iphone77 11390 wrote:

Nu är samma telefon ute igen:
    NY Iphone 3G 16GB på Tradera. Apple iPhone | Mobiltelefoner |

“NY IPHONE 3G 16GB i kartong

UTE IGEN PGA OSERIÖSA KÖPARE

Har 2st som jag säljer i tre olika auktioner. Dessa kommer från min firma och har garanti till Juli 2009.

Dom är olåsta “

Han har två stycken som han säljer i tre olika auktioner? lol Skulle nog vilja påstå att han har 0 st som han kommer sälja i så många auktioner som det finns blåögda köpare till.

Hehe, det är ju för att jag har köpt en utav dessa. Inväntar fortfarande svar på mitt mail som jag skickat till honom!

iphone77
    Member

Glöm inte att meddela oss när du får svar, väntar med spänning! 🙂

Mr EmCom
    Member

@iphone77 11410 wrote:

Glöm inte att meddela oss när du får svar, väntar med spänning! 🙂

Ska jag vara ärlig tror jag inte att han får nått svar, tyvärr.

Fråga: Läste du i denna tråd innan du skickade pengarna?

robertaxin
    Member

@Mr EmCom 11458 wrote:

Ska jag vara ärlig tror jag inte att han får nått svar, tyvärr.

Fråga: Läste du i denna tråd innan du skickade pengarna?

Nej jag tror inte heller jag får något svar. I helgen var han snabb att skriva dock 😛 Ja jag hittade denna tråd i helgen så hann stoppa betalningen, tack! 🙂

Mr EmCom
    Member

@robertaxin 11459 wrote:

Nej jag tror inte heller jag får något svar. I helgen var han snabb att skriva dock 😛 Ja jag hittade denna tråd i helgen så hann stoppa betalningen, tack! 🙂

Fyfan vad skönt för dig.

Här har vi ännu en anledning att göra den här tråden till sticky.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

*sticky* 😛

Mr EmCom
    Member

@iPhoneinfo.se 11479 wrote:

*sticky* 😛

Wii 😀

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 185 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.