Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › Film
-
AuthorPosts
-
Hej 🙂
Hur gör jag för att ladda upp film på min iPad? Jag försöker lägga till filmer i biblioteket på iTunes men det händer inget! Jag har laddat ner en app till paddan som ska kunna spela upp xvid filmer å annat.
Uppskattar stort hjälp med hur jag för över film från min PC till min nya padda 😀1000 tack på för hand
@znarkzz 77562 wrote:
Hej 🙂
Hur gör jag för att ladda upp film på min iPad? Jag försöker lägga till filmer i biblioteket på iTunes men det händer inget! Jag har laddat ner en app till paddan som ska kunna spela upp xvid filmer å annat.
Uppskattar stort hjälp med hur jag för över film från min PC till min nya padda 😀1000 tack på för hand
då jag aldrig testat själv och endast läst på andra trådar så garanterar jag inte att det jag skriver fungerar då jag som sagt aldrig testat själv.
man ska gå in i Itunes och högerklicka på filmen man vill synka över trycka på egenskaper eller dylikt och ändra så det står “Tv-Show” istället för vad det nu står ^^ hoppas jag kan ha hjälpt till lite på traven ..
vad heter appen som spelar upp xvid?
är det oplayer så ska du klicka på programtabben på din iDevice i iTunes och scrolla ner, markera oplayer och väl lägg till
Du måste göra om xvid filer till mpeg4.
Jag använder ett prog på datorn som heter aigosoft video to iphone converter.
När den är converterad så överför du den via itunes.@maglar 77917 wrote:
Du måste göra om xvid filer till mpeg4.
Jag använder ett prog på datorn som heter aigosoft video to iphone converter.
När den är converterad så överför du den via itunes.(inte när man kör oplayer, kostar 22kr till iphone, 38kr till ipad)
http://itunes.apple.com/se/app/oplayer-hd/id373236724?mt=8
jag rekommenderar denna app till ALLA som vill kolla film på sin iDevice ofta och utan strul. man slipper konvertera filer, det går jättefort att synca filer i itunes och det är superenkelt att radera filerna genom appen om man har kollat klart på något och inte vill behöva “synca bort” filen!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.